Lars Edmund Gleditsch

Nordbyen 41 3111 Tønsberg
Lars Edmund Gleditsch er en av 33 fastleger i Tønsberg

Siste vurderinger av Lars Edmund Gleditsch

Trygg og dyktig

Dr. Lars, som sønnen min sier, er helt fantastisk! Han har vært min lege i 12 år, sønnen min i hans 6 år, og nå datteren min på 8 mnd. Han har alltid vist oss omsorg, tar seg tid, og har sinnsyk god hukommelse. Han er faglig dyktig og ikke redd for å si sin mening. Han krever heller ikke at alle skal være enige med han. En ærlig, ryddig, dyktig og morsom lege! Jeg føler meg alltid godt ivaretatt og trygg!

IKKE ok

Dette er en lege jeg håper legger opp. Maken til overkjørende og arrogant type har jeg ikke vært borti før. Han hadde bestemt seg etter en 3 minutters samtale og da var det ikke mulig og kommunisere lenger. Jeg var høflig og forklarte at jeg har dokumenterte plager fra diverse leger men det hjalp lite. Jeg følte meg rett og slett krenket og anbefaler ikke denne legen til noen.
Han vet tydeligvis mer enn det andre leger vet, og er ikke til og rikke når han har bestemt seg, samme hvor sant det du sier måtte være.
Det med bevaring av pasienters integritet ser ikke ut til og gjelde for Gleditsch.

Anbefaler ikke denne legen

Jeg opplevde denne legen som lite empatisk. Vurderingene han gjør er sikkert ok, men dialogen jeg opplevde var ikke god. God kommunikasjon er en forutsetning for god pasientbehandling.

Lite lyttende

Legen har ikke kunnskaper og forståelse for psykiske lidelser. Han leser ikke rapporter fra psykologer og andre fagfolk. Arrogant, og har en nedlatende holdning til folk

En særs ubehagelig opplevelse

Opplevdes som lite imøtekommende, framstod autoritær og usympatisk. Kan godt mulig være en god lege, men vil ikke råde mennesker som er diagnostisert borderline - eller "emosjonelt ustabil" til å samtale med ham; er man på legevakt kan det, etter min erfaring, være en god ide å vente til ny lege er tilgjengelig.

En dyktig lege som følger opp

Opplever at legen tar meg og barna på alvor og at han er god på å følge opp. Henviser videre hvis det er behov for det.

Ikke tiltro til andre fagfolk

Har følt at han har tatt seg tid hver gang jeg har vært der, det er positivt.
Det virker ikke om han har tiltro til andre fagfolk (jordmor, fysioterapeut). Ville at jeg kun skulle bli fulgt opp av han i graviditeten. Han gir uttrykk for at han ikke har tro på at fysioterapi hjelper mot feks bekkenplager, hofte/rygg problemer.
Føler jeg må ha en klar plan før jeg går inn til han og så be han konkret om henvisning, da skriver han den ut.
Følte ikke han hørte på hva jeg hva plaget med, og han var ikke løsningsorientert.
Fjernet føflekk uten å sende den inn for analyse.

Veldig vanskelig å komme igjennom på telefon til legekontoret til tider. Hyggelige og hjelpsomme de som jobber på kontoret der.

En lege jeg fraråder enhver å oppsøke!

Ved besøk på den kommunale legevakten har jeg vært i kontakt med denne legen flere ganger.
Denne legen utviser en særdeles nedlatende og arrogant oppførsel overfor pasienten. Jeg sitter igjen med opplevelsen av en lege som hverken innehar empati, faglig god etikk og moral, eller legefaglig ansvarlighet i sin kommunikasjon og konsultasjon med pasienten.
Kontakten med denne legen har unektelig etterlatt undring over at han forsatt innehar sin legelisens.

Gjør det som må gjøres

Har hatt langtidsplager og vært heldig med å ha Gleditch på lag. Lyttet til meg som pasient og gitt sykemelding deretter. Kan ta mye per tlf når han først er satt inn i saken. Gir rom for å komme med flere ting når man først er der. Støtter også opp under tidligere kommentar at det kan være en fordel å være klar på hva som er problemet og hva som ønskes (f.eks. fysio). Agerer raskt når noe bør følges opp raskt. Savner kun muligheten til å få e-resepter.

Hører ikke på pasienten

Da jeg gikk inn i kontoret hans, virket han som en kar som visste mye. Men etter at jeg fortalte han om problemet mitt, så begynte han å snakke om masse ting som han gikk ut ifra var sant. Jeg prøvde å forklare litt nøyere, men han bare ignorerte meg og snakka over meg. Da jeg kom hjem, gjorde jeg litt research på det, og fant ut at bokstavelig ALT det han sa var feil! Syns det er rart at leger skal late som om de vet absolutt alt når de ikke vet noe! Ikke bare det, så måtte jeg vente 25 minutter lenger enn det tidspunktet jeg skulle ha time! Dette er definitivt en av de VÆRSTE legene jeg har gått til!

Lite imøtekommende og til tider uinteressert.

Og det oppsummerer vel dessverre slik jeg har opplevd det de gangene jeg har oppsøkt denne legen. Han er svært hektisk og sitter stort sett med ansiktet vendt bort fra pasienten. Er lite lydhør. Er veldig rask med å bagatellisere og bruker mange fagbegreper for nærmest å snakke over pasienten. Personlig gikk jeg sjelden ut fra Nordbyen legesenter med noen særlig tillitsfølelse slik det burde være mellom lege og pasient. Jeg har byttet fastlege.

eksemplarisk

Er meget fornøyd, får altid den hjelpen jeg trenger enten om jeg har bestilt time heller ikke,

Skremmende opplevelse

Har kun vært hos denne legen en gang, men det tilfellet opplevde jeg som støtende. Han kom med flere frekke bemerkninger, og gav meg en medisin som min vanlige lege sa at jeg ikke burde hatt siden jeg er allergiker og linsebruker (var inne for øyekatarr). Jeg mener ikke at han feilbehandlet meg, men hvis han hadde spurt flere oppfølgende spørsmål, så hadde han kunnet gi meg en medisin som passet meg bedre! Hadde jeg kunnet unngå denne legen, så hadde jeg gjort det.

Fryktelige opplevelser!

Legen ar svært arrogant. Har overhode ikke noe til overs for pasienter eller annet helsepersonell som måtte mene noe annet enn ham. Stanger alltid hodet hardt mot veggen når jeg har snaket med ham. Traumatiserende og har ikke vært til noe hjelp. Veldig trist og fortvilet for det som skulle være en støtte og vei til hjelp.

Svært ubehagelig

Lite imøtekommende, arrogant, truffet ham ved to anlednger på Tønsberg legevakt. Nedlatende, kommuniserer dårlig.

Veldig fornøyd med min lege.

Har hatt Gleditsch i 8 år. Er forberedt når jeg kommer. Tar ting på alvor. Er rask og besluttsom når det er på sin plass, men også rolig og lyttende når det er nødvendig. Har alltid følt meg godt ivaretatt hos Gleditsch. Virker faglig sterk, noe som gir meg et solid inntrykk. Humør og smil er også på plass. Skikkelig god lege dette.

Fornøyd i mer en 20 år!

Har vært familiens lege i mer en 20 år. Til tider litt travel, men forstår godt når det er viktig å bruke god tid.

Utdatert lege

Jeg har oppsøkt han for ulike plager gjennom 4 år og har fått en varierende inntrykk av han som lege. Han er høflig, lite utadvendt, men lytter. Som noen andre her har nevnt så er han litt "sta" og bestemt på enkelte ting hvor han "vet best". Han tar ikke alle problemer på alvor og tror det meste av smerter kan løses med smertestillende/betennelsesdempende medikamenter. Tror ikke på "alternative" behandlingsmetoder (fysioterapi/kiropraktor ol.). Føler at hans syn på hvordan helsevesenet generelt fungerer er utdatert. Dersom du selv ikke kommer med forslag kommer du sjeldent noe vei. Han sender gjerne anbefalinger/henvisninger dersom du foreslår feltet. Gir ikke sykemelding (eller veldig få dager) uten mye om og men (der er det jo kanskje fordi NAV er på skulderen til alle leger). Har også måttet dra til turnusleger da jeg har fått inntrykk av at han til stadighet er på ferie/bortreist.

Ubehagelig kundebehandling

Men erfaring er at han ikke lot meg komme til orde med mine plager.
Han nedgraderte det jeg var plaget med, og så ingen grunn til sykemelding.
Følte meg rett og slett som et tilfelle han som lege behandlet arrogant, overhøvlende og bedrevitende.

Kjent fastlegen min i over 18 år!

Har bare positivt å si om dr. Gleditsch. Han har alltid tatt meg og familien min på alvor. Jeg føler meg trygg og vel ivaretatt av han.