Knut Christian Lundekvam

SiO Helse

2011

Siste vurderinger av Knut Christian Lundekvam

Tar ikke på alvor, glemmer ting han har lovt etc.

Av mine erfaringer hos fastleger, har mitt møte med Knut dessverre vært det dårligste. Han tok meg ikke på alvor, kom ikke med forslag for å løse mine problemer eller hva som burde bli gjort videre, glemte å ha ting klart til neste time til tross for avtale, tok sent kontakt med prøvesvar osv.

lite kunnskapsrik og tar ikke pasienten seriøst

mitt inntrykk er at han er en veldig lite forståelsesfull lege og at han ikke undersøker ordentlig før han gir en konklusjon. Han er absolutt ikke anbefalt hvis problemene har med noe kroppslig å gjøre.

Problemløsningsorientert og lyttende

Lytter til det jeg har og si, og flink til å følge opp med spørsmål. Tar mine ønsker og synspunkter til etterretning, Rask med å henvise videre om det skulle være behov for grundigere undersøkelser.
Har noen ganger nesa litt mye ned i skjermen, men ikke mer enn andre fastleger.

Den beste legen jeg har hatt

Jeg opplever at Knut alltid hører på problemene mine, tar meg seriøst, og at han er trygg og kunnskapsrik i behandlingen han gir meg. Han tar seg også god tid i en behandlingssituasjon, undersøker grundig og følger godt opp i ettertid. I tillegg er han både omsorgsfull og empatisk, samtidig som han ikke duller unødvendig med meg.

Jeg anbefaler Lundekvam på det sterkeste

Beste lege jeg har hatt

Lundekvam er lett å snakke med, tar seg tid til pasienten og forsøker virkelig å hjelpe. Jeg tok med et kosttilskudd til ham for å spørre om dette var OK å bruke, han søkte opp middelet i databasen sin og leste gjennom flere undersøkelser for å sjekke det for meg. Skrev også ut flere sider informasjon om kjente behandlingsmetoder mot problemet mitt.

Har vært hos ham 3 ganger, og det har alltid vært en positiv opplevelse.

Lyttende og problemløsende

Jeg opplever Lundekvam som rolig, han tar seg til til å lytte på alle problemene til pasienten uten å haste seg videre. I tillegg er han veldig problemløsende og komfortabel med å ha dialog rundt best mulig løsning for deg når det er flere behandlingsalternativer. Positiv legeopplevelse!

Sløv og uinteressert vikar

Lundekvam har jeg aldri vært hos, så jeg presiserer at denne vurderingen gjelder vikaren, Eline. Jeg kom til henne med to problemstillinger, hvorav den ene gjaldt en helt enkel oppfølgning av blodprøver og den andre et mer intimt problem. Da prøveresultatene kom, viste det seg at hun hadde bestilt prøve av omtrent alt annet enn det spesifikke som skulle sjekkes. Hva angår det andre problemet, virket hun veldig uinteressert og kom med avfeiende kommentarer til det meste jeg sa. Derimot stilte hun en hel del inngående personlige spørsmål som lå godt på siden av problemstillingen. Dr. Lundekvam er sikkert en dyktig lege, men jeg har valgt å bytte fastlege på grunn av denne ubehagelige erfaringen med vikaren hans. Jeg har gått ved SiO helse i noen år og alltid tidligere fått god og effektiv hjelp, derfor er jeg veldig skuffet over denne opplevelsen.

Dyktig, grundig og imøtekommende lege

Jeg har vært pasient hos Lundekvam i ca. 2 år. Opplever at han er ekstremt grundig, dyktig og imøtekommende. Han var oppmerksom og fulgte meg godt opp. Bytter kun lege da jeg er ferdig med studiene, hadde gjerne beholdt ham.

Faglig dyktig og grundig

Jeg oppfatter Lundekvam som en faglig dyktig og grundig fastlege. Han har alltid gitt meg vel begrunnede medisinske råd og ikke anbefalt noe han ikke har faglig belegg for.

Derimot oppfatter jeg ham ikke som spesielt empatisk eller medfølende og en time med ham er effektiv og raskt unnagjort.

Generelt er Sio Helse et travelt sted med mye venting og forsinkelser.

Den beste legen jeg har hatt

Lundekvam er den beste legen jeg har vært hos, og jeg har vært hos en god del leger. Aldri før har en lege tatt seg så god tid til meg og vært så interessert i å hjelpe. Jeg ble tatt på alvor og opplevde at han gjorde sitt ytterste for å komme til bunns i problemstillingen min. Han er løsningsorientert og flink til å følge opp. Jeg anbefaler Lundekvam på det sterkeste.

Dyktig og kunnskapsrik

Jeg er veldig fornøyd med Lundekvam. Han gav gode råd og foreslo noen medisiner som fungerte veldig godt for meg. Min tidligere lege hadde ikke hørt om disse medisinene før. Det tilsier at Lundekvam har et høyt kunnskapsnivå og evne til å tenke nytt. Streng, men rettferdig når det gjelder sykemelding. Bryr seg om pasientene og gjør alt han kan for å følge opp, men duller ikke unødvendig.

Bra lege

Dyktig lege som lytter og tar problemene seriøst. De ganger jeg har vært der har jeg vært svært fornøyd. Jeg vil anbefale denne legen.

Ikke fornøyd

Opplevde å ikke bli tatt på alvor. Følte i tillegg han hadde svært dårlig tid og at jeg var en byrde for han som ikke hadde behøvd å reise til legen. Følte meg rett og slett oversett etter å være hos han.

Da jeg foreslo tiltak som jeg skulle prøve for å bli bedre, virket han lite entusiastisk og viste tydelig at han hadde liten tro på det. Ting han mente ikke ville fungere har vært min redning.

Great doctor!

Knut is one of those doctors whom you want to have as a family doctor. He is extremely understanding and a great listener, making your problems his own. One can rely on Knut. The last few months I have needed a doctor more than ever before and have found myself to be lucky being under Knut's observation. He is current, and his breadth of knowledge helped fix a lot of my health issues quickly, and I found talking to him extremely helpful psychologically as well. I would highly recommend having Knut as a fastlege.

Anbefales, nøye og informativ!

Jeg anbefaler denne legen! Jeg tok en helsesjekk med ham og det var lenge siden jeg hadde vært hos en lege. Han var nøye til å høre meg og jeg fiik informasjon om alt jeg trengte! Jeg følte med trygg.
Sikkert at han blir fastlegen min mens jeg studerer i Oslo. Det som man trenger er en lege som virkelig hører deg og viser seg ha gode kunnskaper slik at man får korrekt behandling. Og det får du hos Dr. Lundekvam.

Ikke anbefalt

Kommet inn noen ganger når min vanlige studentlege har vært bortreist og føler jeg ikke blir tatt på alvor og at han antar du egentlig er frisk. Får på følelsen at legen tror og behandler deg som om du er hypokonder. Virker å dra konklusjoner før du har fått snakket ferdig.
Anbefaler ikke denne legen.

Flink lege, anbefales!

Hadde time hos denne lege da jeg ble syk. Fikk rask time, og er veldig fornøyd. Han er nøye, informativ og jeg følte att jeg var trygg. Fikk korrekt behandling (viste seg att jeg hadde lungebetennelse) og er helt frisk nå. Fikk informasjon om prøvesvar kort tid etter timen. Jeg anbefaler denne legen på det sterkeste!