Knut Christian Lundekvam

SiO Helse

2011

Siste vurderinger av Knut Christian Lundekvam

Sløv og uinteressert vikar

Lundekvam har jeg aldri vært hos, så jeg presiserer at denne vurderingen gjelder vikaren, Eline. Jeg kom til henne med to problemstillinger, hvorav den ene gjaldt en helt enkel oppfølgning av blodprøver og den andre et mer intimt problem. Da prøveresultatene kom, viste det seg at hun hadde bestilt prøve av omtrent alt annet enn det spesifikke som skulle sjekkes. Hva angår det andre problemet, virket hun veldig uinteressert og kom med avfeiende kommentarer til det meste jeg sa. Derimot stilte hun en hel del inngående personlige spørsmål som lå godt på siden av problemstillingen. Dr. Lundekvam er sikkert en dyktig lege, men jeg har valgt å bytte fastlege på grunn av denne ubehagelige erfaringen med vikaren hans. Jeg har gått ved SiO helse i noen år og alltid tidligere fått god og effektiv hjelp, derfor er jeg veldig skuffet over denne opplevelsen.

Dyktig, grundig og imøtekommende lege

Jeg har vært pasient hos Lundekvam i ca. 2 år. Opplever at han er ekstremt grundig, dyktig og imøtekommende. Han var oppmerksom og fulgte meg godt opp. Bytter kun lege da jeg er ferdig med studiene, hadde gjerne beholdt ham.

Faglig dyktig og grundig

Jeg oppfatter Lundekvam som en faglig dyktig og grundig fastlege. Han har alltid gitt meg vel begrunnede medisinske råd og ikke anbefalt noe han ikke har faglig belegg for.

Derimot oppfatter jeg ham ikke som spesielt empatisk eller medfølende og en time med ham er effektiv og raskt unnagjort.

Generelt er Sio Helse et travelt sted med mye venting og forsinkelser.

Den beste legen jeg har hatt

Lundekvam er den beste legen jeg har vært hos, og jeg har vært hos en god del leger. Aldri før har en lege tatt seg så god tid til meg og vært så interessert i å hjelpe. Jeg ble tatt på alvor og opplevde at han gjorde sitt ytterste for å komme til bunns i problemstillingen min. Han er løsningsorientert og flink til å følge opp. Jeg anbefaler Lundekvam på det sterkeste.

Dyktig og kunnskapsrik

Jeg er veldig fornøyd med Lundekvam. Han gav gode råd og foreslo noen medisiner som fungerte veldig godt for meg. Min tidligere lege hadde ikke hørt om disse medisinene før. Det tilsier at Lundekvam har et høyt kunnskapsnivå og evne til å tenke nytt. Streng, men rettferdig når det gjelder sykemelding. Bryr seg om pasientene og gjør alt han kan for å følge opp, men duller ikke unødvendig.