Knut Christian Lundekvam

SiO Helse

2011

Siste vurderinger av Knut Christian Lundekvam

Trygg avstand, kan bli bedre på kommunikasjon

Godt håndlag, dvs. bestemt og ikke fislete. Bidrar til å markere trygg avstand samtidig som jeg føler meg sett. Fant løsning. Dette er veldig viktig for meg, da jeg kommer i en sårbar posisjon som pasient.

Han kikket mye inn i skjermen og bruker ikke mer tid enn nødvendig. Kunne jobbet med kommunikasjonen, kroppspråket og bruk av stillhet. Dette ville gjort at jeg kanskje hadde kjent at det var mer ROM for å meddele meg. På den måten ville jeg kjent meg enda mer MØTT og SETT. Dette er også viktig for meg. Det er ikke sikkert at timen hadde lenger tid for det.

Tar ikke på alvor, glemmer ting han har lovt etc.

Av mine erfaringer hos fastleger, har mitt møte med Knut dessverre vært det dårligste. Han tok meg ikke på alvor, kom ikke med forslag for å løse mine problemer eller hva som burde bli gjort videre, glemte å ha ting klart til neste time til tross for avtale, tok sent kontakt med prøvesvar osv.

lite kunnskapsrik og tar ikke pasienten seriøst

mitt inntrykk er at han er en veldig lite forståelsesfull lege og at han ikke undersøker ordentlig før han gir en konklusjon. Han er absolutt ikke anbefalt hvis problemene har med noe kroppslig å gjøre.

Problemløsningsorientert og lyttende

Lytter til det jeg har og si, og flink til å følge opp med spørsmål. Tar mine ønsker og synspunkter til etterretning, Rask med å henvise videre om det skulle være behov for grundigere undersøkelser.
Har noen ganger nesa litt mye ned i skjermen, men ikke mer enn andre fastleger.

Den beste legen jeg har hatt

Jeg opplever at Knut alltid hører på problemene mine, tar meg seriøst, og at han er trygg og kunnskapsrik i behandlingen han gir meg. Han tar seg også god tid i en behandlingssituasjon, undersøker grundig og følger godt opp i ettertid. I tillegg er han både omsorgsfull og empatisk, samtidig som han ikke duller unødvendig med meg.

Jeg anbefaler Lundekvam på det sterkeste