Laila Jung Five

Dalen Legesenter

2012

Siste vurderinger av Laila Jung Five

En lege som tar deg på alvor

Da jeg kom til Laila hadde jeg en liten periode hatt en del uspesifikke symptomer, som ga meg store plager i hverdagen. Hun tok meg alvorlig med en gang, og henviste meg til ulike utredelser. Om det ikke ble funn på det ene, var hun rask å henvise meg til noe annet. Etter en del undersøkelser, uten noe funn der eller på blodprøver, ble jeg til slutt henvist til gastroskopi, og der fikk jeg endelig svar på hva det skyldtes - og jeg kunne raskt starte medisinering.

Jeg var under denne perioden ganske nervøs på hva dette kunne være. Legen gjorde her en god jobb med å informere og «berolige» meg, både når jeg var hos henne og på «melding», i forkant og etterkant av undersøkelser. Hun ga meg en konkret plan på hva som skulle undersøkes - og om det ikke ga funn, hva som var neste steg.

Veldig takknemmelig for jobben hun har gjort, og at hun ikke ga seg med «letingen». Kan anbefale henne på det varmeste!

Verste legen jeg noensinne har vært hos

Jeg har gjennom et langt liv vært innom flere leger enn de fleste pga sykdom og alvorlige skader.

Første besøk hos henne var bare helt forferdelig, fullstendig uinteressert og ville bare ha meg ut snarest. Null empati eller interesse, og som andre skriver, svært nedlatende. Neste gang akkurat det samme.
Som sagt, jeg har vært borti mange leger, jeg mener hun absolutt ikke egner seg som lege. Mulig hun er flink på det teoretiske, men kommunikasjon, empati og det å lytte er totalt fraværende. For ikke snakke om så nedlatende hun er. Styr unna!!!

Lyttende lege

Flink å lytte. Tar seg godt tid og bryr seg. Kan bli flinkere til å lese seg opp før timen slik at hun vet hva pasienten kommer for og husker litt historikk. Virker litt usikker. Kunne gjerne vært litt tydeligere og gitt mer informasjon men alt i alt en flink og godhjertet lege som tar deg på alvor.

Ikke fornøyd, bytter fastlege

Dårlig lege, tar seg ikke tid, men allikevel så er hun ofte forsinket. Hver gang jeg er hos henne, føler jeg at hun vil få meg ut av kontoret så fort som mulig, tar meg ikke seriøst. Anbefales ikke.

Føler meg ivaretatt

For meg har Laila vært en veldig god fastlege og har inntrykk av at hun vil mitt beste og gjør en grundig jobb. Føler meg veldig trygg, føler meg alltid velkommen inn på kontoret og får alltid tatt opp det jeg ønsker uten å føle preg av dårlig tid. Mitt hovedproblem har vært angstproblematikk, og Laila har tatt meg på alvor og lyttet til og tatt hensyn til mine behandlingsbehov.

Nå har jeg nettopp byttet fastlege grunnet flytting, men gir Laila mine varmeste anbefalinger.