Laila Jung Five

Dalen Legesenter

Autorisasjon (2012)

Dalen Legesenter Telefonnummer55 17 60 4055 17 60 ...
Folke Bernadottesvei 52 5147 Fyllingsdalen
Laila Jung Five er en av 241 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Laila Jung Five

kunnskapsrik og grei

alltid velkommer, nært forhold, svarer raskt på meldinger, henviser og følger opp. Husker fra gang til gang

Uinteressert, vil ikke gi noen råd eller hjelp

Før i fjor hadde jeg heldigvis ikke mange muligheter til å besøke Laila Jung på Dalen legesenter. De fire-fem ganger jeg har vært hos henne i fjor og i år har jeg merket at hun har null interesse i det jeg sa men alltid lovde at hun kunne satt opp en time for å følge opp eller sjekke senere. Hver gang jeg har vært hos Laila har jeg ventet en svært lang tid bare for å høre løsninger mann kan enkelt finner på nett.

Kalenderen hennes er alltid opptat 2-3 uker fram i tiden. Jeg har sjelden vært i legesenteret mindre enn en time, men aldri i hennes kontor mer enn 5-10 minutter. For første gang i livet mitt opplevde jeg en lege som sett på klokken 3 ganger mens hun var med meg og det var på en planlagt besøk i bare 7 minutter...

Desverre Laila er en av de legene som vil bare hoppe gjennom så mange pasienter i en dag som de klarer. Jeg har aldri skrevet en negativt vurdering om noen fordi jeg synes vi alle har gode og dårlig dager, men å være hos Laila Jung Five har vært en skuffelse hver eneste gang.

En lege som tar deg på alvor

Da jeg kom til Laila hadde jeg en liten periode hatt en del uspesifikke symptomer, som ga meg store plager i hverdagen. Hun tok meg alvorlig med en gang, og henviste meg til ulike utredelser. Om det ikke ble funn på det ene, var hun rask å henvise meg til noe annet. Etter en del undersøkelser, uten noe funn der eller på blodprøver, ble jeg til slutt henvist til gastroskopi, og der fikk jeg endelig svar på hva det skyldtes - og jeg kunne raskt starte medisinering.

Jeg var under denne perioden ganske nervøs på hva dette kunne være. Legen gjorde her en god jobb med å informere og «berolige» meg, både når jeg var hos henne og på «melding», i forkant og etterkant av undersøkelser. Hun ga meg en konkret plan på hva som skulle undersøkes - og om det ikke ga funn, hva som var neste steg.

Veldig takknemmelig for jobben hun har gjort, og at hun ikke ga seg med «letingen». Kan anbefale henne på det varmeste!

Verste legen jeg noensinne har vært hos

Jeg har gjennom et langt liv vært innom flere leger enn de fleste pga sykdom og alvorlige skader.

Første besøk hos henne var bare helt forferdelig, fullstendig uinteressert og ville bare ha meg ut snarest. Null empati eller interesse, og som andre skriver, svært nedlatende. Neste gang akkurat det samme.
Som sagt, jeg har vært borti mange leger, jeg mener hun absolutt ikke egner seg som lege. Mulig hun er flink på det teoretiske, men kommunikasjon, empati og det å lytte er totalt fraværende. For ikke snakke om så nedlatende hun er. Styr unna!!!

Lyttende lege

Flink å lytte. Tar seg godt tid og bryr seg. Kan bli flinkere til å lese seg opp før timen slik at hun vet hva pasienten kommer for og husker litt historikk. Virker litt usikker. Kunne gjerne vært litt tydeligere og gitt mer informasjon men alt i alt en flink og godhjertet lege som tar deg på alvor.