Kristin Brevik Formo

Berg Legekontor DA
Pastor Fangens vei 26 0877 Oslo
Kristin Brevik Formo er en av 531 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kristin Brevik Formo

Veldig profesjonell. Tar deg på alvor, er ydmyk og henviser alltid videre ved behov.

Veldig profesjonell. Tar deg på alvor, er ydmyk, lydhør, kompetent, og henviser alltid videre ved behov.

Lydhør, konstruktiv og respektfull

En samarbeidsvillig, lydhør og empatisk lege som ønsker å spille på lag. En fin lege også for den medisinskfaglige kunnskapssterke pasient, noe som ofte kan ha sine fordeler, men også utfordringer i møte med diverse helsepersonell i helsevesenet. Kristin er ydmyk, lydhør og trygg nok til å møte relevante innspill og forslag med respekt og interesse. Ingen ovenfra og ned -holdning, og man føler seg ikke som kun nok en pasient på det uendelige samlebåndet. Evner å samarbeide og bruke "vanlig fornuft", innenfor rimelighetens (og alle regelverkenes!) grenser selvsagt.

Om jeg skal ta med noe "konstruktiv kritikk", så kan det på generelt og idealistisk grunnlag nevnes at det alltid bør være legene som holder i oppfølging av medisinering og hvor hyppig det eksempelvis bør tas relevante blodprøver oa. Så noe obs bør man som pasient alltid og uansett være uavhengig av kunnskapsnivå, men dette gjelder stort sett over hele linjen i vårt helsevesen.

Etter å (også) ha hatt noen lengre samtaler med Kristin i forbindelse med en vanskelig livssituasjon, vil jeg si hun i tillegg til profesjonell, fremstår som et lyttende, interessert og forståelsesfullt medmenneske. Generelt et tillitsvekkende og positivt inntrykk.

Damene på labben/resepsjonen er også hyggelige :) Litt vanskelig å komme igjennom på telefon til tider, spesielt om man trenger akutt-time på morgenen, men de ringer deg opp igjen!

Dyktig og empatisk

En dyktig og empatisk lege. Man må av og til vente litt over tiden man er satt opp til, men man får til gjengjeld all den tiden man trenger når man først kommer inn. Alt i alt en dyktig og hyggelig fastlege!

Lite lyttende og ubehjelpelig

Jeg har vært veldig godt fornøyd med de tidligere fastlegene ved Berg legekontor, men jeg har ikke noen god erfaring med Formo og går ikke lenger til henne. Hun er det jeg vil kalle litt ubehjelpelig i sitt møte med pasienter, kan ikke innrømme feil selv om hun må rette opp i etterkant og blir fornærmet om du forsøker å stille spørsmål. Jeg opplevde henne som selvrettferdig og lite lyttende. Noe kan kanskje tilskrives alder. Om du er godt voksen, dame og med utdannelse i tillegg, ville jeg ikke brukt henne.

God lege

Min fastlege hadde visst ferie, slik at det ble Dr. Formo i stedet. Jeg var litt usikker på dette med en ny lege, men det var jo ingen grunn til det. Ble tatt på alvor og fikk adekvat hjelp ut fra nåværende tidspunkt. Doktoren lytter, svarer på en fin måte og gir godt med informasjon. Var litt tryggere på situasjonen min etter legetimen. Nå kan jeg si at jeg er fornøyd med begge legene ved Berg legekontor.