Elisabeth Kjølholdt

Holbergs Plads Legesenter AS

2013

Holbergs Plads Legesenter AS Telefonnummer23 29 29 7023 29 29 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Sven Bruns gate 3 0166 Oslo
Elisabeth Kjølholdt er en av 536 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Elisabeth Kjølholdt

Lite tilgjengelig og rotete administrasjon

Har hatt fastlege Elisabeth på dette senteret i omlag fire år. Har sjelden fått møte selve legen. Når jeg først har fått time hos henne har hun vært veldig imøtekommende, fleng og lyttende. Men hun er stort sett i permisjon, eller utilgjengelig. Jeg har forsøkt å få en vanlig resept fra legekontoret i flere måneder uten å lykkes. De tar aldri telefonen, har stengt, og når jeg først får snakket med dem, så sier de at resepten skal gjøres klar, men dette skjer ikke. Har vært sikkert 10ganger på apoteket for å hente ut legemidler uten at resept er kommet inn. Men fakturer for resepten gjør de likevel. Har nå byttet fastlege og legekontor, mens på grunn av manglende tilgjengelighet og rot med enkle resepter.

Flink, men svært lite tilgjengelig

Jeg har hatt Elisabeth som
Fastlege i omlag to år. Hun er veldig imøtekommende og hyggelig og fremstår som faglig dyktig. Hun er dessverre svært lite tilgjengelig. Jeg har nå måttet gå til privat lege både på en helt vanlig fredag og torsdag fordi legekontoret var stengt, og jeg trengte en hastetime. Dette blir dyrt i lengden. Dessuten er det lang ventetid på normale konsultasjoner. Utover dette Elisabeth stort sett vært i permisjon, så jeg har hovedsakelig gått til andre leger på sentret. Jeg kommer til å se meg om etter en ny fastlege da det er håpløst med så begrenset tlf.-tid og så begrenset tilgjengelighet.

Useriøst legesenter

Selve Elisabeth er god som fastlege, man føler man blir lyttet til, hun er dyktig og effektiv. Problemet er å få en time i det hele tatt. Jeg har nå byttet fastlege fordi senteret ikke har respekt for oppsatte timer. Forrige gang jeg skulle til legen ble timen avlyst og flyttet på ikke mindre enn fire ganger før jeg fikk komme inn til Elisabeth. Noe skyldtes sykdom og det er forståelig, andre ganger var det kurs og andre ganger var det ingen forklaring. Etter lang ventetid i utgangspunktet tok det da enda én måned før jeg fikk komme inn til legen. Jeg ble også satt til Kyrre istedet som jobber på samme legekontor, men det er en lege som "ikke gadd sette seg inn i sykehistorien min" for å kunne gi meg en henvisning jeg i utgangspunktet kom for.

I går fikk jeg en mail om at legetimen min var avlyst fordi Elisabeth skulle ut i permisjon ut året, uten noe form for ny oppsatt time. Jeg gikk innom og ble møtt med en kvass tone om at jeg kunne få sette opp hos en vikar og ble spurt når jeg ville ha. Jeg sa det hadde vært fint å få samme tidspunkt som før og det fikk jeg. Idet jeg hadde gått ut døren ble jeg oppringt om at det ikke var mulig likevel for vikaren var på kurs, men Kyrre kunne jeg få komme til. Jeg har nå byttet lege, idet selve senteret praktiserer en helt uholdbar praksis for pasienter som kommer med sykdom av ulik karakter. Synd, for Elisabeth er en av de bedre legene jeg har benyttet meg av.

Trivelig dame

Jeg er utrolig førnøyd med Elisabeth, selv om jeg ikke har vært der så mange ganger. Har flyttet en del og hatt forskjellige fastleger, men dette er absolutt min favoritt :) Hun er engasjert og imøtekommende.

Empatisk og dyktig

Elisabeth er engasjert og empatisk og jeg føler meg utrolig godt møtt. Hun er dyktig og kunnskapsrik, men også ydmyk på ting hun ikke er kjent med. Jeg har aldri hatt en liknende lege og jeg føler meg veldig som har en så flott lege :)