Gro Tove Hem Johnsen

Tlf: 33 44 60 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Gro Tove Hem Johnsen er en av 38 fastleger i Sandefjord

Siste vurderinger av Gro Tove Hem Johnsen

Dyktig lege!

Jeg er veldig fornøyd med Gro Tove som min fastlege.
Hun lytter til meg og tar meg på alvor.
Hun får ting undersøkt grundig, noe som er veldig betryggende.
Jeg føler meg trygg og ivaretatt.

Så er hun veldig hyggelig!

- men som jeg ser flere her har påpekt:

sekretæren(e) som sitter i skranken/tar imot telefoner er mindre hyggelige/direkte ufine noe som gjør det litt ubehagelig.
Trist, egentlig, da det kan ødelegge for mange. Man er ofte i en sårbar situasjon når man er i kontakt med dem, så hvordan de møter en har så utrolig mye å si!

Håper de gjør noe med dette snart.

Kjempefin lege

Ho er hyggelig, tar seg tid og husker meg bestandig. Oppdatert på journalen min.

Litt lang ventetid, og kan være vanskelig å komme igjennom på tlf. Merkelig lang lunsjpause.

MEN ho ene som jobber i skranken der er det sureste menneske jeg noen gang har møtt. Går det an?? Opplever noen ganger at de andre også er i dårlig humør.

En tillitvekkende lege

Hatt som fastlege i ca 2 år. Ga meg en god følelse med en gang jeg traff henne: hadde god tid til meg, satte meg og mine spørsmål i sentrum. Kommuniserer med meg via post når nødvendig. Ikke vanskelig å nå frem til sentralbordet, men kan være lang ventetid å få time: opptil 3 uker, noe som er altfor lenge.

Meget skuffet

Når det kommer til fastlegen, personen som du er avhengig av for å gi deg medisiner og sjekke blodprøvene dine, er det lov å ha noe forventninger. Her ble jeg virkelig skuffet på alle plan.

ikke noe for meg!

Gro Hem er en lege som viste kunnskap den tiden jeg var hos henne, men ved et par anledninger har jeg opplevd at jeg må diskutere meg til ulike undersøkelser jeg vet av erfaring at var riktig å utføre.
Opplevde derfor å ikke bli tatt på alvor og at det å roe pasientens egne bekymringer ikke var så viktig.

Å nå igjennom pr tlf er så å si umulig og jeg har flere ganger måttet steppe direkte opp på lege kontoret tidlig om morgenen for å få en time. Hun som satt i skranken da jeg hadde fastlege ved dette lege kontoret var også mindre hyggelig!

Jeg har med andre ord valgt å bytte fast lege!

Veldig bra

Hun er en veldig bra lege og et godt medmenneske.

Kjenner igjen at det kan oppleves at hun være litt stressa og ha lite tid i begynnelsen, men syns hun er faglig grundig og er genuint opptatt av pasienten.

Kan anbefales.

Medium

Jeg opplever hun som midt på treet som lege. Problemet er infrastrukturen rundt, at Legesenteret oppleves som vanskelig tilgjengelige, lang ventetid, og du opplever at du er en i køen som de vil ha ut av døren raskt. Vil ikke anbefale senteret selv om hun oppleves som midt-på-treet faglig

Håpløst!

Prøvd å ringe dette legesenteret 100 ganger snart. Enten er de til lunch eller så har de stengt. Har prøvd å ringe til alle mulige tide mellom 08.00 og 16.00. Alltid samme svar. Dette blir for dumt!!! Vurdere å bytte til et annet legekontor.

Dårlig..

Fraværende og hører ikke på det pasienten sier. Kommer til å bytte så snart som mulig.

Suveren lege

Hun husker alltid hvem jeg er, hun er forberedt og hyggelig. Hun spør alltid inntil hvordan man har det, og man føler seg velkommen. Jeg har på 2 år kun opplevet at hun har vært forsinket 1 gang, til tross for et meget aktiv fastlegekontor.
Hun er pt ute i permisjon og gleder meg til hun igjen er å finne på fastlegekontoret.

Lei

Har hatt henne som fastlege i godt over et år, og hun husker meg aldri (er innom 5-6 ganger i året) og er heller ikke oppdatert på journalen min. Når jeg kommer inn så spør hun hva jeg heter, deretter drar opp journalen og blir sittende en stund å stirrer i skjermen.
Utrolig lite engasjerende, hører ikke etter og er veldig flink til å "synse" om plagene dine.
Hun skrev tilogmed ut en resept på 5 år, og når jeg dro ned på apoteket for å hente ut, så ble de veldig overrasket, da det max er lov til å skrive ut for 3 år av gangen. Useriøst..

Helt talentløst

Utrolig dårlig pasient kontakt. Elendig kontorpersonale. Og dårlig oppfølging.

Byttet så fort jeg kunne.

Ikke for meg..

Kjempe skuffet. Etter å ha vært hennes pasient i et år, var det ikke noe tvil om at vi skulle bytte når vi fikk barn, som også skulle gå der.
Ho har dårlig tid, lytter dårlig til pasientene, og gir deg alt annet enn lyst til å gå dit.
Dessuten var det alltid lang ventetid hos henne. Håpløst. Veldig ofte kunne man ikke få hastetimer heller, og endte da opp hos en annen lege. Ikke greit !

For ikke å snakke om ho i skranken. Surere kvinnemenneske har jeg aldri vært borti. Ikke noe tvil om at ho er lei det ho driver med.

Hyggelig

Jeg har vært hennes "kunde" en stund, en av de første . Hun er veldig flink, åpen, lyttende og virker som hun er opptatt av å gjøre en god jobb. Henne som lege har jeg ingenting negativt å si . Heller kun positive ting.

MEN jeg har flere ganger vurdert å bytte ,takket være hun som sitter i skranken der ! Herregud , går det virkelig ann å finne en som er så åpenlyst dritt lei jobben sin, hun viser inget engasjemnet og stort sett sur og grinete, dette har jeg tatt opp flere ganger.

Smilekurs smilekurs og hvordan ta vare på kunder, tenk hvor mange som trenger et smil etter et møte hos sin lege! Mange er nervøse før de skal til legen, mange får dårlige beskjeder og kunne absolutt trengt et smil og omtanke. Det er HELT fraværende der i gården !

koselig

Syntes hun absolutt gjør det hun skal. Føler ikke av det er noe som er pinlig å ta opp med henne. Hun er ganske nyutdannet...noe jeg syntes er bra da de gjerne er reddere for å gjøre noe feil. Syntes hun er nøye også. Har vært ett par ganger som hun har vært stresset og dårlig tid. Men det forstand jeg da jeg så venterommet. Til virkelig anbefale henne videre.
En ting de burde ordne på er den sure kontordamen

Mangler interesse for pasienten

Hem gjør jobben - men det føles svært upersonlig og med lite engasjement.

kjempe lege som virkelig hører og passer på

Hun er ei som virkelig hører og står på for og fikse de undersøkelsene som trenges . kommet raskt inn på både CT og MR takke være at hun sjekket hvor det var fortest ledig og purret.
De i skranken spes ei er derimot mindre hyggelig . ganske så sur og brysk .Men heldig vis er det ei topp lege og det er jo der man skal være .

Ikke en lege for meg

Virker faglig flink, men har lite interesse i meg som både person og pasient. Måtte dra mange ganger før ho i det heletatt huska hvem jeg var, og historien min måtte fortelles på nytt gang på gang.
Ho har lite tid, og jeg dro ofte derfra uten å vite hva jeg fikk medisiner på. Dro også derfra uten medisiner mange ganger jeg skulle hatt det, noe som endte i legevakt besøk.
På grunn av den alt for lange ventetiden, mangelen på tid og interesse når jeg først er der og dårlig kjemi, har jeg nå valgt å skifte fastlege.

Helt ok, gjør det ho skal

Helt ok lege, gjør det ho skal og virker dyktig.
Smiler lite men er helt normalt hyggelig.
Desverre tar det litt lang tid og få time og
de som jobber i skranka er veldig sure og lite
Hjelpsomme.