Henrik Bjørdal Evjen

Autorisasjon (2011)

Henrik Bjørdal Evjen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Henrik Bjørdal Evjen

Very bad doctor

I had an appointment with him to prescribe me a pill which he was very slow in writting that he didn't prescribe me that and said your time is done, I will write you the prescription in Helsenorge and in helsenorge he write down the prescription and links me to the pill usage pdf and I find out he charged me a full session again for the prescription in Helsenorge. When I asked he didn't inform me about it, he cancelled the prescription and the invoice, telling me that he spend a lot of time writting two lines. Do not waste your time with him, he is zero stars!

Nedlatende holdning

Dårlig kommunikasjon mellom legen og meg, opfattet som nedlatende og lite smidig. Uinteressert i kvinners helse og opplyser ikke om restultater av prøver som er sendt inn. Null oppfølging. Ser på det som en risiko for egen helse å benytte denne legen. Har stått på venteliste for ny lege og i mellomtiden har jeg kun kommunisert pr mail med denne legen. Styr unna hvis du har muligheter!

Trygg og omsorgsfull.

Dette er en lege jeg føler meg veldig trygg hos. Han ser hele meg og mine utfordringer. Tar meg veldig seriøst; og følger meg tett opp i perioder. Han viser så mye omsorg og forståelse rundt mine traumer å traume reaksjoner. Han er veldig flink til å forklare å finne ut av hva som er de fysiske plagene og hva som er psykisk. Har aldri hatt noe problemer ved å få legeerklæring grunnet psykiske å fysiske plager. Han svarer kjapt og grundig på helse norge, og bruker god tid når jeg er inne på undersøkelser. Er det noe han ikke klarer å finne ut av så sender han henvisninger til spesialister. Han er snill og omsorgsfull, men også veldig direkte og ærlig. Noe jeg setter veldig pris på. En av de få legene jeg har hatt igjennom 25 år som faktisk viser kompetanse innenfor traumer. Dette er en lege jeg føler meg veldig trygg hos å er ikke redd for å fortelle han mine symptomer. Han dømer meg aldri; og kommer aldri med spydige kommentarer, heller så ønsker han å finne ut av hva som er galt.

Veldig fornøyd

En flink og hyggelig lege som tar pasientene sine på alvor - både jeg og barnet mitt føler seg godt ivaretatt.
Han er rask på å både svare på Helsenorge, følge opp prøvene og henvise til spesialistene - noe som man setter stor pris på som pasient.

kansellerte timen min uten å informere meg

Jeg byttet fastlege midt i et løp hvor jeg skulle undersøke en håndskade som det tok alt for lang tid før jeg fikk sjekket opp. Uheldig timing fordi jeg også hadde bodd et annet sted i en periode, og byttet skjedde automatisk siden jeg hadde stått på venteliste for å bytte til en annen lege.

Jeg hadde bestilt en time hos Henrik før fastlegebyttet skjedde, men siden jeg i mellomtiden hadde byttet fastlege, hadde Henrik da bestemt seg for å avlyse timen min uten å melde ifra til meg. Jeg møtte opp på legekontoret som avtalt, og også slik det stod oppført på Helsenorge. jeg satt lenge og ventet, og Henrik ropte inn flere pasienter. Etter å ha sisttet der en halvtime spør jeg henrik når det er min tur. Og først DA informerer han meg om at timen min er avlyst, til tross for at han har sett meg sitte der i en halvtime og han har kalt in 3 pasienter.

Jeg ble mildt sagt sjokkert over dette, og det medførte også at oppfølging av håndskaden da ble utsatt ytterligere. Jeg trodde at når man har en time oppført i Helsenorge, så skal legen gi deg behandling.

Jeg ble i etterkant informert om at det var skjedd en glipp, men jeg synes fortsatt ikke dette var en holdbar praksis/behandling av pasient.