Liad Scharf

Tlf: 70 10 46 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Liad Scharf er en av 43 fastleger i Ålesund

Siste vurderinger av Liad Scharf

Ønsker ny fastlege !

Overfladisk ! Måtte vente 1 mnd før timeavtale. Møtte opp og ble ikke hørt eller ivaretatt. 5 minutter varte den konsultasjonen. Man føler seg lite verd når man er blitt 65 år og har helseplager.

Aldri mer!

Mer arrogant lege skal man lete lenge etter! Tok ikke på alvor hva jeg sa, hever skuldrene og bagatelliserer problemet jeg kom med. Jeg gjentok meg selv og stilte spm til svarene han ga meg, da fikk jeg korte avvisende svar tilbake. Altså, ingen hjelp og få! Kjente jeg var rasende inni meg når jeg gikk derifra,og bestemte meg for at dit skal jeg aldri igjen! Heldigvis fikk vi god hjelp på legevakt senere på dagen!

Uinteressert og arrogant

Jeg har aldri gruet meg for å gå til lege før, noe jeg dessverre har måtte gjøre endel de siste 4-5 årene. Men, nå når jeg fikk denne nye fastlegen, så kvier jeg meg, og foretrekker å sitte i timesvis på legevakten. Avfeier de tingene som jeg har hatt tett dialog om med mine tidligere fastleger.

Veldig dårlig

Har aldri opplevd en lege som virker så usikker på faget sitt. Utrivelig legekontor. Anbefaler ingen å benytte seg av han som fastlege.

Tok ikke min situasjon på alvor

Denne legen opplevde jeg som svært lite opptatt av å sette seg inn i min situasjon og forstå, avbrøt meg hele tiden og jeg fikk inntrykk av at han egentlig ikke var interessert i å hjelpe meg. Fnøs av meg og bagatelliserte noe jeg uttrykte var vanskelig for meg. Jeg følte meg veldig liten når jeg la ut om det jeg sliter med, og opplevde at han så ned på meg.
Selv om han også sa noe om at min situasjon ikke var bra for meg og at jeg måtte ha det bedre, så hjelper jo ikke det når han ikke egentlig gjorde noe for å hjelpe meg i å få bedret situasjonen. Jeg er glad for at dette ikke er fastlegen min.

Verste opplevelsen jeg har hatt innen helsevesenet

Ble ikke tatt på alvor, direkte overkjørt og til tider hånet av denne mannen. Avbrøt meg i hver eneste setning.
Alt jeg tok opp ble bortforklart og oversett. Han kunne også bortforklare og bagatellisere både fysiske og psykiske diagnoser jeg har levd med og fått behandling for i årevis. Mente dette ikke var reelle plager fordi jeg var "for ung" og burde vert "fikset" med tanke på medisinering.
Hadde jeg ikke opparbeidet meg et trygt forhold til helsevesenet gjennom mangeårig sykdom fra før, hadde denne legen skremt meg fra å åpne meg for leger igjen.
På et tidspunkt klarte jeg bare såvidt å holde gråten tilbake, da fnøs han av meg!
Jeg kom inn spak og spent på å møte min påtroppende fastlege, og gikk derifra som et gråtkvalt vrak. Trengte flere dager på å komme meg etter hendelsen, byttet fastlege og skal ALDRI møte denne mannen igjen.

Forferdelig

Ble overhodet ikke tatt alvorlig på legevakten av denne legen. Han var sur og hardfør når jeg var veldig syk. Ambulansepersonell var fantastisk og fikk hjulpet oss med innleggelse så det gikk bra, men håper jeg aldri treffer denne legen igjen!