Samantha Salvesen Adams

Slemdalsveien 1 0369 Oslo
Tlf: 22 56 70 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Samantha Salvesen Adams er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Samantha Salvesen Adams

Rett på sak, grundig og svært dyktig

Adams er den dyktigste fastlegen jeg har hatt. Hun er empatisk, grundig, svært kunnskapsrik og tar mine spørsmål og bekymringer på alvor (også når de viser seg å være mindre viktige).

Det er også liten tvil om at hun er en "no-nonsense"-type; her er det rett på sak og ikke alltid mye rom for snikksnakk. Dette ser jeg på som en av hennes store styrker - men ser av andres kommentarer her at det ikke nødvendigvis faller i god jord. Det er synd, men folk er vel forskjellig.

Anbefaler henne mao. på det varmeste.

Manglende innlevelse er min opplevelse

Jeg har valgt å bytte fastlege. Adams opplevde jeg som lite tilgjengelig, veldig forsinket, stresset og med lite innlevelse. Hun stilte få spørsmål og kom ikke med forslag til løsninger. Lite mimikk, smil og heller et noe stamt uttrykk var det jeg ble møtt med. Følte meg til bry under besøkene.

Det var ikke alltid hyggelig å henvende seg til de i resepsjonen heller. Jeg fikk følelsen av alt var vanskelig og at det var et ork å finne ledig time eller at det jeg trengte hjelp til sikkert ikke ville la seg gjøre.

Svært dyktig fastlege

Samantha oppleves som svært kompetent og dyktig i sin jobb som lege. Min erfaring er at hun lytter nøye og skaper trygghet hos meg som pasient. Spesielt fornøyd med oppfølging under svangerskap! Anbefales!

Flink lege, men kan virke litt kjølig

Jeg synes denne legen er flink. De gangene jeg har vært der har hun tatt problemene mine på alvor, henvist videre og vært grundig. Har opplevd at hun har brukt den tiden hun trenger når du er inne, uten å stresse og kaste deg fortest mulig ut. Hun kan virke noe kjølig, men jeg tror egentlig ikke hun er det. Men hvis du ønsker en varm og personlig lege, så er kanskje ikke dette rette personen, men hvis du ønsker en lege som gjør jobben og som er interessert i å løse problemene dine så er hun topp! En av legesekretærene er ganske sur og det er ganske lang ventetid for å få time (tre uker).

God og dyktig lege

Jeg oppfatter dr Adams som en grundig og dyktig lege. Hun tar seg tid til å lytte til problemer, og ser årsakssammenhenger. Henviser videre ved behov. Tar seg tid til å finne ut av ting.

Tidvis litt forsinket, og kan ta litt lang tid før du får time med mindre det haster.

Hyggelig lege

Hun virket hyggelig og interessert, og følte jeg ble tatt på alvor.
Jeg ringte til kontoret 2 ganger. En av gangene var en av sekretærene litt sur, men det får jeg bare tåle, det er tross alt legen man forholder seg til stort sett.

Dyktig og grundig, men reservert

Min oppfattning av Adams er at hun er veldig grundig og dyktig men det overrasker meg at hun er så reservert. Jeg blir litt usikker i forhold til henne fordi min tidligere fastlege var varm, blid og omgjengelig. Jeg velger å fortsette hos Adams fordi hun tar meg på alvor og virker som om hun gjerne vil finne ut av problemene og hjelpe.
En av legesekretærerne er temmelig sur og lite imøtekommende og det er synd men ikke noe jeg kan gjøre noe med, tenker jeg.

Anbefaler ikke denne legen

Opplevde at Adams ikke var interessert i å hjelpe meg i det hele tatt. Hun fikk meg til å føle at jeg kun var til bry. Jeg opplevde hun som kald, uinteressert og lite imøtekommende. Hun hadde også en frekk og nedlatende fremtoning. Anbefaler IKKE denne legen.

Jeg er svært fornøyd med denne legen

Jeg stiller meg totalt uforstående til de dårlige anmeldelsene av denne legen.

Jeg blir alltid hilst med smil når jeg kommer, og dersom det er forsinkelser beklager hun dette.

Jeg opplever Adams som nøye, og føler jeg blir lyttet til når jeg snakker. Hun er veldig flink til å forklare hva hun gjør underveis i undersøkelser. Hun er alltid blid og hyggelig når jeg er inne hos henne, og jeg opplever at jeg får god og riktig behandling.

Som ung kvinne er det også veldig betryggende for meg å ha en lege som også er en relativt ung kvinne.

Beste legen jeg har hatt!

Første lege som har hørt på meg og tatt tiden til å spørre hvordan jeg faktisk har det. Mens andre leger bare blir ferdig med deg så fort du har spurt det du kom for, så tar Dr.Adams tid til å spørre "hvordan har du det ellers", eller ytdyper det du kom for. Hun tar ekstra tid på dem som trenger det. Flott lege!

Respektløs og arrogant

Har aldri møtt eller hatt en lege som er så lite imøtekommende og arrogant. Er alltid forsinket og klarer ikke å relatere seg til meg, pasienten ei heller og bygge tillit. Jeg gav henne kunstruktiv tilbakemeldig, hvorav hun satte seg bakover med kryssede armer uten å lytte. Jeg har byttet fastlege og fraråder Samanta på det sterkeste.

Uinteressert og arrogant

Er lite interessert, spør spørsmål, men svarer selv. Avbryter behandlingsfaser / seponering. Konstant forsinket, fremstår kald og likegyldig. Kan absolutt ikke anbefales.

Respektløs og lite imøtekommende

Jeg har aldri møtt en lege med et så lite ønske om å skape et OK forhold mellom lege og pasient. Respektløs, nedlatende og spydig. Gjennom flere forsøk på å seponere med medisinen jeg har brukt en lengre periode har det vært vanskelig å få oppfølging, isteden har jeg blitt kastet etter sovemedisiner. Kommunikasjonsmessig er det absolutt ikke noe å forvente. Frekk, spydig og lite løsningsorientert samt ikke evne til å komme frem til en felles løsning. Ved hvert besøk er hun 30-45 min forsinka - absolutt ikke i stand til å holde en avtale. Er du derimot forsinka så avviser hun deg og sier at det bare er mitt problem. Denne legen anbefales ikke.

Dårlig

Kjølig, smilte ikke, fikk meg bsre til å føle meg til bry. Hun spørte ingenting og var totalt uinteressert. Så lei av å gå til dårlige leger som ikke liker å jobbe med mennesker en gang. Anbefales ikke!

Ikke den beste legen jeg har hatt

Det som var bra var at hun hilset, det er jo alltids hyggelig.

Så det mer negative:

Tok over 10 dager før jeg fikk time.

Satt og ventet i ca. 55 min før jeg ble ropt opp. Timen tok sikkert 6-7 min.
Når jeg snakket om problemene mine, viste hun svært dårlig evne til empati og forståelse.
Virket veldig distansert, og som om hun hadde det veldig travelt og ville bare få timen min unnagjort så fort som overhodet mulig.

Veldig flink, men..

Veldig flink, tar rette valg og diagnoser. Gjør det veldig enkelt og greit. Hun virker litt skummel og kjølig i begynnelsen, men hun er veldig hyggelig! Systemet borte er litt leit, spesielt timebestilling.

Lyttende og nøye

Svært fornøyd. Hun jobber effektivt, men er nøye og ber om assistanse dersom hun er i tvil. Lett å snakke med og forståelsesfull. Fremstår trygg og flink i sin jobb. Følte meg ivaretatt og forstått. Kan gi henne de beste anbefalinger.

Skuffende

Kjølig, kortfattet, lar meg føle at jeg er til bry og at jeg bør være så rask som mulig. Vanskelig å snakke med. Litt nedlatende. Veldig kjapp, jeg kan ikke forstå at det er mulig å ta en vurdering på så kort tid og med minimale undersøkelser.

Veldig fornøyd!

Jeg er veldig fornøyd med Samatha og Marienlyst Legesenter. Byttet nylig og har vært innom to ganger. Samantha er alltid hyggelig, nøye og veldig lett å snakke med.