Tove Nilsen

Postboks 31, Linderud 0517 Oslo
Tove Nilsen er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Tove Nilsen

En god lege

Jeg fikk ...plutselig og fikk kjempe vondt ...(i august). Hun var tålmodig å spørre meg og sjekket det og prøvde å ringe sykehus for en rask behandling ..., jeg må si at Tove en lege som virkelig tar deg på alvor dersom du er syk.

Väldigt bra och noggrann

Får ett intryck att hon bryr sig och forstsätter gå vidare med problemet tills det är löst. Vissa tidigare läkare jag haft har tagit den första bästa lösningen för att sedan anta att problemet är löst och inte följa upp. Medan Tove ser till att det går bra, bokar in nya tider för att få uppföljning av eventuella mediciner och ifall de har hjälpt. Supert!

Litt tidlig å si.

Som almennlege bør det psykiske telle , hele menneske er viktig. En liten prat er viktig, det mangler litt . Ellers virker hun dyktig.

Utilgjengelig og lytter ikke!

Dette er den verste legen jeg har vært borti. Ble hennes pasient etter at Camilla dro, som of the records var en megeeeet god lege. Jeg vil også nevne at de gangene da Camilla ikke var tilstede kunne ofte en av de andre mannlige legene ta meg i mot. Opplevde de andre legene som meget gode/kompetente leger som lyttet og forsto, tok tid og var tilgjengelige.

Den første gangen jeg besøkte denne nye legen opplevde jeg dessverre at hun var ekstreeemt forsinka, nærmere 40-45 min.

Jeg var der i forbindelse med pollenvaksine og måtte be legen skrive ut resept på vaksinen før jeg faktisk kan hente den på apoteket og få den satt på hos de som jobber på labben.
Men legen kunne ikke kommunisere i det hele tatt. Hun verken lyttet eller så på meg som pasient. Det ble derfor en del feilkommunikasjon. Og i stedet for å høre på meg vedr. å lage resept på vaksinen begynte hun å taste på tastaturet i hytt og pine, deretter begynte hun å stille meg spørsmål om ting som sto i journalen min. Det var en kaotisk time. Hun virka stressa, og ikke villig til å lytte til pasienten, fulgte ikke med, hun hadde alt i alt en spesiell holdning som ga et negativt inntrykk.

Nå etter halvannen måneds tid har jeg blitt alvorlig syk, og har fått beskjed fra sykehuset om å kontakte fastlege for oppfølging. Jeg er ikke i stand til å møte opp på legekontoret, og har derfor forsøkt å ringe resepsjonen/forværelse og lagt igjen beskjeder til legen/Tove om å ta kontakt. Plutselig etter 2 dager får jeg beskjed fra sekretæren om at hun er den "typen lege som ikke ringer ut til sine pasienter."
Jeg er både oppgitt og frustrert over at i 2016 er det vanskelig for en lege å ta kontakt med en pasient som har opplyst å være alvorlig syk, hun kan også se det i pasientjournalen.
Jeg har absolutt ingen interesse av å være i kontakt/snakke med legen for moro skyld. Jeg er faktisk SYK!

Alt i alt, legen er stressa, viser ikke forståelse, følger ikke med, lytter ikke, feilkommunikasjon som gjør at pasienten blir mer frustrert enn klok. meget forsinket - noe som ikke er akseptabelt for de som skal tilbake på jobb etter legetimen. negativ holdning. Hun bør begynne å benytte seg av en telefon, kanskje ikke ringe alle pasienter men de som faktisk opplyser å være alvorlig syk bør hun følge opp.

Jeg bytter lege!