Lene Helvig Leion

Autorisasjon (2015)

Lene Helvig Leion er en av 45 fastleger i Porsgrunn

Siste vurderinger av Lene Helvig Leion

Svak på relajson

Jeg møtte legen først på svangerskapskontroll. Da mente legen at helsepersonell i Norge brukte altfor mye tid på å kontrollere friske gravide kvinner. Kontrollen tar meget kort tid og burde være en takknemlig oppgave for fastlegen for å ta igjen tid, og hun burde bruke tiden på å bygge relasjon med pasientene i stedet for et hjertesukk om hvor unødvendig tidsbruk det var.
Jeg hadde igjen barselkontroll seks uker etter fødsel. Da avstod hun fra å ta gynekologisk undersøkelse. I stedet forsøkte hun å grave i den psykiske helsen etter fødsel på en lite tillitsvekkende måte.

Ei helt fantastisk jente!

Lene er ei som faktisk lytter og virker genuint interessert i meg og min problemstilling, hun kommer med meget gode innspill og er ekstremt faglig dyktig! Det er lenge siden jeg har følt meg så ivaretatt som jeg gjorde hos henne❤️

Opptatt av pasienten

Veldig glad jeg fikk Lene da jeg mistet min forrige lege. Hun lytter, er genuint interessert, og god oppfølging. Føler meg godt ivaretatt

Imøtekommende

Jeg fikk raskt time, Lene var vennlig og forståelsesfull. Hun virker kunnskapsrik og hjalp meg med forberedelser til henvisning. God å prate med.

Fantastisk fastlege

Lene har kanskje ikke mange år i praksis som fastlege, men hun kan virkelig faget sitt, og litt til.
Utrolig skjønn jente som ser ‘mennesket’ som oppsøker hun.

Jeg er utrolig glad for å ha akkurat hun som min fastlege.
Tusen takk Lene! :-)