Doan Ba Phuc Nguyen

Tlf: 33 34 75 71 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Doan Ba Phuc Nguyen er en av 33 fastleger i Tønsberg

Siste vurderinger av Doan Ba Phuc Nguyen

Blid og imøtekommende

Doktor Ba er en bra lege. Det er alltid tid innimellom til en akuttime. Han er kort og konsis, kunnskapsrik, og spør alltid om det er noe mer.

Hvis du synes hans asiatiske manerer gjør ham kald og ikke medfølende, tar du feil. Han har tre små barn hjemme - kanskje han har sovet litt dårlig.

Hvis du trenger lange samtaler og liker å vente lenge på å komme inn til timen din - velg en annen lege!

Ti poeng fra en som har brukt legekontoret i tjue år!

Beste legen jeg har hatt

Tar aldri noen sjangser. Har sannsynligvis reddet meg fra alvorlige helseproblemer gjennom sin dyktighet. Jeg fikk den beste oppfølging fra mitt første møte med denne legen. Har vært min fastlege side 2012

Hyggelig - Flink - Effektiv

Har hat han i 1 år nå ca. Veldig fornøyd. Flink til å lytte, og svare. føler at jeg blir tatt seriøst. Og nevner jeg noen plager, så er han rett på for å kikke. Flink til å ta diverse prøver, som gjør at jeg føler at ting blir oppdaget om det skulle være noe.

Kan ikke komme med noe negativt i grunn.

Bra lege som bryr seg

Har vært pasient hos Ba på Sem noen år, har ikke noe negativt å si, flink til å henvise til spesialist fort,skjønner fort alvoret,det kan jeg si,det har vel reddet livet mitt, Har hatt forskjellige plager,,,alle blir tatt alvorlig,,så kan bare si positive ting,Værre er det på legevakta,der blir du fort sparka ut uten no diagnose,

Anser honom duktig och kan sina saker

Har haft doktor Doan BA Phuc Nguyen i tre år nu. Har har varit en bra läkare hela tiden. Han har skicka mej vidare till specialister nära jag har behövt det. En mycket kompetent Legenäs.

Super lege som tar passienten på alvor!

Her får msn hjelp, forståelse å empati. Samt time når man trenger det! Virket seriøs å interissert i meg so. Passient. Bestillte kjapt opp blodprøver, hadde journal klar til første time og hadde fått instukser fra sykepleier på forhånd av timen.

Jeg vil anbefalle dr.bah å sem legesenter på det sterkeste!

Dyktig, undervurdert og misforstått

Han er flink til å lytte, og dyktig til å komme med forslag. Språkbarrieren er ikke et problem i det hele tatt, da han forstår godt alt du sier, men kommuniserer selv med korte setninger. Han skal være en lege, ikke en ordmester. Veldig behagelig at han ikke er en "populær" lege, som betyr at man alltid får time kjapt (noen ganger på dagen). Ingen leger skaper mirakler, ved mange tilfeller må de henvise deg til spesialist, og de bør ha god oversikt. Noe han helt klart har.

Personalet ellers er også veldig hyggelige, og virker genuint interessert i deg som person.

Veldig fornøyd med denne legen.

Mellom linjene...?

Dr. Ba er flink til å henvise deg videre, men det virker som han ikke er forberedt til timene eller har nok kunnskap. "Hva foreslår du?", spør han.
Jeg har lurt på om det er jeg som er dum som ikke forbereder meg selv til timene, kanskje det har oppstått kommunikasjonsproblemer mellom meg og legen.
Jeg føler noen ganger også at han er stresset og ikke har tilstrekkelig tid til meg.
Det hender også at han glemmer å gi meg viktig informasjon og oppfølging av frister og behandling.
Han er behjelpelig med dokumenter; sykemelding, attester osv.

Helsebutikk, ikke fastlegekontor

Doktor Bah, som han kaller seg, er ingen lege. Han driver en ren henvisningspraksis, hvor han sender nær samtlige pasienter til en annen lege, primært til sekundærhelsetjenesten, for å få deres plager vurdert. Dette høres kanskje fint ut, men i praksis betyr det at han som fastlege ikke kan/gjør noen form for utredning eller oppfølging som du som pasient kan komme til å trenge. Med en liste lang som et vondt år er det heller ikke tvil om at doktor Bah ønsker seg mange, og korte konsultasjoner. Fastleger er jo som kjent tjent med å gjennomføre mange konsultasjoner pr. dag for å tjene så mye som mulig. Legg til det faktum at han snakker svært dårlig norsk, står man igjen med hva som knapt kan kalles en skygge av en fastlege.

Kort fortalt tar han ikke vare på deg, han tar vare på lommeboka si!

Dårlig forberedt

Var fornøyd da jeg byttet til denne legen tidligere, men synes han er blitt "sløvere" med årene. Virker lite forberedt til timene på hva jeg som pasient går til legen for. Har også inntrykk av at han er litt tilbakeholden på å gjøre fysiske undersøkelser. Blir mye samtaler istedet for. Føler meg ikke ivaretatt med mine skavanker. Anbefaler ikke denne legen.

flink lege

Flink lege. Nøye med å følge deg opp og er rask til å sende deg videre i helsesystemet hvis det trengs. Han hjelper deg også slik at du slipper å stå for lenge i kø for behandling. Kort ventetid for å få time og er forholdsvis flink til å timeplanen sin

Den beste legen jeg har hatt!!!

Den beste legen jeg har hatt.Er svært dyktig, er superfornøyd. Han lytter, vurderer og stiller spørsmål med påfølgende undersøkelser. Han har hjulpet meg masse og funnet ut av plager som ingen har funnet ut av tidligere.

må lære seg norsk

dette er en lege som muligens sitter på kunnskaper om kropp og helse, men det er ikke noe han klarer å vidreformidle da det skorter på norsk kunnskapene. Han vil også ha deg inn på kontroller veldig ofte (tenker noen ganger at det er for å få fylt opp timeboka)