Knut Olav Syse

Autorisasjon (1983)

Knut Olav Syse er en av 50 fastleger i Tønsberg

Siste vurderinger av Knut Olav Syse

Lytter ikke

Lytter ikke til dine problemer. Mente jeg ikke var syk, selvom jeg hadde så store smerter jeg så vidt klarte å gå. Men han ville ikke lytte, endte med at jeg måtte reise meg å rope «Jeg kjenner kroppen min, jeg vet noe er galt!» før han omsider hendviste meg.

Tar ikke meg på alvor

Jeg har hatt en annen lege før for lenge siden, men jeg måtte bytte for grunn av at det var vanskelig å komme seg dit. Men jeg angrer på at jeg har byttet lege.

Syse tar ikke meg og familien min på alvor. Det virker ikke som om han liker å jobbe. Jeg har vært alvorlig syk, men han skjønner ikke hvordan jeg har det. Han mener at jeg ikke er syk.

Jeg måtte selv dra til behandling. Han gjorde ingen ting. Han burde bli bedre til å ta ting på alvor. Det jeg syntes er dumt, er at han ikke sier i fra når det er noe feil meg.

Gammel

Har vert helt fornøyd med Syse lenge, men nå tror jeg han er blitt for gammel.. Følger ikke opp, virker utbrent og lite interessert/oppmerksom, henviser isteden for å selv undersøke, får så pepper fra spesialist for å være der «når dette klart er noe allmenlege burde håndtert».
Mer en to minutter på kontoret er sjeldent.

Arrogant, men han henviser i alle fall..

Virker veldig lei av yrket sitt, og av pasienter. Prøver å være hyggelig noen ganger, men framstår som veldig arrogant og ubehagelig. Får inntrykk av at egne vurderinger om sykdomsopplevelse et totalt uinteressant for han. Man føler seg dum for å ha dratt dit. Ser på alle problemer som en bagatell, fram til at man får prøver som viser at man faktisk er syk. Han er heldigvis flink til å henvise, men som andre skriver - følger ikke opp.

Personalet er veldig hyggelige, men skulle ønske det ikke ble spilt så høy musikk. Slitsomt når man er veldig syk

Dårlig på kommunikasjon og dårlig tid.

Har brukt Syse i noen år nå, men har blitt nødt til å bytte. Når problemene blir for mange og vanskelige så blir han direkte sur og lite ledelsen. Andre spesialister som han riktignok har henvist meg til har spurt om ikke Syse har fulgt opp ditt og datt og har ristet oppgitt på hodet når jeg har svart nei. Han henviser, men følger ikke opp videre. Så jeg har gjort som anbefalt og byttet Fastlege. Tror Syse har for mye å gjøre og har blitt for gammel. Håper min neste er bedre så jeg kan få hjelp.