Knut Olav Syse

Tlf: 33 30 84 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Knut Olav Syse er en av 33 fastleger i Tønsberg

Siste vurderinger av Knut Olav Syse

Kompetent og korrekt

Han er korrekt - ikke no' snikksnakk. Det er akkurat slik jeg vil ha det. Svært kompetent, tar tak i problemene øyeblikkelig.

Dyktig lege

Syse er en utrolig flink lege som alltid tar meg og guttene mine på Alvor! Hatt Syse i noen år nå, fulgt meg gjennom to svangerskap og tøffe perioder ved bhg start hvor guttene har fått alle mulige infeksjoner/ influensa, alltid god hjelp fra både Syse og damene i resepsjonen !

En av de få dårlige legene jeg har hatt

Man får den følelsen av at man ikke blir tatt på alvor. Videre så skriver legen dårlige henvisninger som er for korte og beskriver ikke problemet i sin helhet, noe som fører til at tredjepart som henvisningen er sendt til ikke får den informasjonen som er nødvendig.

Igjen så er dette på grunnlag av min opplevelse der legen er i tvil om mitt problem og setter sin lit av 'spesialist' med kun 20 minutter prat som fant sted flere måneder siden. Legen hadde også en arrogant holdning samt et kroppspråk som ikke hører til i sitt yrket da folk i sårbare situasjoner er der for konsultasjon på daglig basis.

Svært kompetent lege

Jeg er veldig fornøyd med Syse. Han tar alle saker alvorlig og er svært kompetent. Seriøs, føler alltid jeg er i gode hender.

Flink lege

Har hatt Syse som lege i fire år, etter at jeg flyttet til Tønsberg. Han er dyktig, tar nødvendige prøver og følger opp resultater over telefon. Det er betryggende.
Svært god service i resepsjonen, hyggelig personale, man føler seg ivaretatt. Ikke lang ventetid for time, og lett å komme gjennom på telefon.

En arogant lege

bruker ikke lang tid på å gi deg time, høflige resepsjonister.

jeg opplever doktor Syse som en arrogant lege, han er flink til hverdagslige ting men vis du er gravid så anbefaler jeg deg å bruke noen andre.

Den beste legen jeg har hatt. Han lytter og gir trygge råd.

Har hatt Knut O Syse som min lege i 26 år. Jeg stoler på han!
Siden jeg har kjent han i mange år, synes jeg at vi har en god dialog og gjensidig respekt.

En god lege som tar deg på allvor.

Jeg har brukt Syse i mage år. Har noen kroniske lidelser som har blitt oppdaget av Syse. Han følger de opp tett, føler ikke at det er jeg som må passe på at de følges opp. Han tar seg god tid og forklarer det jeg lurer på.

Lett å få time hos han, intet å klage på.

Lite meddelsom lege

Denne legen er slik jeg erfarte lite meddelsom om hva han selv tenker om helseproblemer man legger for dagen som pasient, og det virker ikke som at han ser det som sin oppgave å trygge/veilede pasienten. Jeg vil anbefale denne legen å innta en mer åpen og likeverdig holdning, og gjerne tenke høyt sammen med pasienten. Da vil han i det minste virke kompetent (i stedet for "uinteressert") og pasienten vil i større grad føle seg ivaretatt.

begynner å bli skuffet

han løste en god del av problemene mine, men nekter å sende meg til vidre undersøkelser selv om jeg sier at det ikke går så bra som det skal.
stoler veldig på blodprøver - om de er sånn ca OK, så er det lite sansynlig han skal gjøre noe mer en trøste.

Gammel Grinebiter

Han er kun opptatt av å få betalt og få pasienten ut så fort som mulig. Han er ikke interessert i at man får det man har krav på så lenga han får det han har krav på. Har hatt ham som fastlege i 2 år og har ALDRI sett ham smile.

Kontordamene derimot er kjempehyggelige :)

Veldig god helsepartner

Jeg har brukt Syse siden 2005, og er veldig fornøyd. Grundig og samvittighetsfull, alltid tilgjengelig.

Kjempe bra.

Lett å få time, god kommunikasjon, flink med barn, tar problemer på alvor og henviser videre det som henvises skal.

Kan ikke anbefale Syse

Han var min fastlege i mange år. Jeg byttet til en annen lege (som er helt fantastisk i forhold til Syse) fordi jeg følte han ikke var interessert i mine problemstillinger. F.eks "gadd" han ikke ta tak i et konkret problem - følte at han simpelthen ikke gadd å gjøre seg bryet. Min nye lege tok tak i det men én gang, og fikset det. Han var etter min mening mye mer interessert i å få betaling fra deg som pasient, enn å hjelpe deg med det du kom for.
Han var dessuten en aldeles forferdelig lege for min sønn som hadde en alvorlig diagnose.

Tar pasientens perspektiv og er faglig sterk.

Syse har vært min lege i mange år. Jeg kunne ikke hatt bedre lege. Viser en kombinasjon av omsorg og tydelige krav i møte med pasienten og henviser videre der det skal henvises videre. Flink til å dokumentere. Anbefaler legen på det vasmeste.

Aldri mer

Jeg er ganske syk ung person som trenger mye oppmerksomhet og oppføgning og det fikk jeg aldri fra ham. så nå er jeg nødt til å bytte legen fordi der skal jeg aldri igjen

anbefales

Han er fastlege til meg og min sønn. Jeg byttet til Knut fra en useriøse lege og jeg kan si rett ut jeg angrer ikke. Det er lett å snakke med ham. Han bryr seg om pasientene sine og lytter. Han viser empati og forståelse til sine pasienter. Han har vært min sønns lege siden fødsel og han har tatt alle mine bekymringer ang. min sønn på alvor og aldri avvist meg som en nervøs mor. Han er fantastisk med barn og min sønn har tillit til ham. Anbefale denne legen på det sterkeste. Fornøyd pasient :)

Veldig flink lege, kjempe fornøyd!

Syse har vært fastlege for meg og mitt barn i mange år. Han hører på deg og er flink til å finne ut hva som er galt. Han sender deg videre hvis han er usikker fremfor å "be deg vente og se". Grei å kommunisere med. Lett å få time. Han er også veldig flink med barn synes jeg. Full tillit til denne flinke legen!

Fantastisk fastlege og service

Legen er lett tilgjengelig ved akutt sykdom. Ved rutine konsultasjoner er det ikke lang ventetid da heller. Flott lege å kommunisere med. Tar ting på alvor, og rekvirerer kontroller hos spesialist ved tvil etc. Alt i alt en flott fastlege å ha.

Trygg og god lege

Jeg byttet fra en useriøs lege til dr Syse. Det har jeg ikke angret et sekund på! Har brukt ham i 17 år nå, og andre jeg kjenner er også fornøyd. Han fikser å lytte. Møter deg med et ordentlig "Hei, hvordan går det".

Lett å forholde seg til, ser deg inn i øynene og behandler deg ordentlig. Om det er noe spesielt, prøver han å skaffe gode spesialister til deg. Trygg og faglig høyt nivå, og til å stole på. Tenker på pasienten - ikke på seg selv som noen få leger kan gjøre.