Christina Anna Herta von Dem Borne

Sandefjord Helsepark
Skiringssalveien 20 3208 Sandefjord
Christina Anna Herta von Dem Borne er en av 39 fastleger i Sandefjord

Siste vurderinger av Christina Anna Herta von Dem Borne

Legen er flink, helsesekretærene er forferdelige

Christina er faglig flink, men kan oppleves som stresset.

Har inntrykk av at hun har MYE å gjøre og det er ikke rom til å ta opp alt man kanskje ville si.

Burde ta seg mer tid til pasientene.

Den ene helsesekretæren er det lite hjelp å få fra. Har faktisk en gang lagt på røret da det var hun som tok telefon. Utrolig frekk og lite hjelpsom. Tar ikke folk seriøst og er nedlatende og uinteressert.

Beholder Christina, synd man ikke kan bytte helsesekretær.

Lite tilgjengelig

Har hatt henne som min fastlege siden 2011. Men de få gangene jeg har hatt behov for å besøke min fastlege så har hun ikke vært tilstede på jobb. Har stort sett vært ute i permisjon og hatt vikar. Hun er ikke så lyttende som jeg ønsker da jeg er en pasient som sjelden oppsøker min lege. Og hun har hos meg ikke gått inn i mine spørsmål og forsøkt lett etter mulige årsaker og løsninger. Men raskt avfeid det med at noe må vi leve med. Dette er ikke slik jeg ønsker meg en legevurdering.

Hyggelig lege, dårlig tilgjengelighet

Von dem Borne har alltid vært veldig imøtekommende og hyggelig, og jeg har alltid stolt på at hun har ivaretatt meg i forhold til psykiatridiagnoser og vi har hatt god dialog. Jeg har derimot hatt følelsen av å ikke bli tatt seriøst i forhold til fysiske plager, at det har vært vanskelig å bli sendt videre for helsesjekk selv når jeg har konkrete plager som har vart over tid, og at det har vært et tidspress hver gang jeg kommer på time, selv om man egentlig skal få 20 minutter satt av. Det er alltid ekstra ventetid (opptil 40 minutter på det verste), selv på tidlige formiddagstimer. Det er vanskelig å få time, Von dem Borne er på permisjon stadig vekk og vikarene jeg har møtt har vært veldig dårlige. Personalet er ofte lite imøtekommende, og den siste negative opplevelsen var at jeg møtte opp til avtalt time og at det viser seg at timen min har blitt flyttet 2 uker uten at jeg har fått beskjed, og fikk beskjed om at da er Von dem Borne på permisjon i mange måneder og det er vikar igjen, og jeg måtte rett og slett krangle for å få en time med henne før hun drar vekk. Kommer nok til å bytte fastlege nå, og det er synd, for Von dem Borne er hyggelig og flink, når hun har tid og faktisk er til stede.

Faglig dyktig

Jeg har gått hos denne legen og har stort sett vært fornøyd, og legen er faglig dyktig uten tvil, men kommunikasjon og språkforvirring, og ikke alltid vennlig øvrig personale og problematisk å få time gjorde at jeg valgte å bytte til en annen lege. Jeg er altså fornøyd med legen bortsett fra noen småting som går like mye på meg som på legen.

flink lege, kjempe dårlig personale

Christine er flink som lege og er veldig hyggelig. Øvrig personale på legekontoret har alltid dårlig tid, er kjempe frekke, uhøflig, ikke villig til å hjelpe. Setter opp time hos legen uten å si ifra og avtale med pasient. Tar blod prøve med skitne hender, blå neglakk, uten hansker. Alltid dårlig opplevelse når du ringer eller kommer bort, for kjeft hvis du spør noe du ikke fortsår. Noen kunne ta tilbakemeldinger om personale litt mer seriøst.