Christina Anna Herta von Dem Borne

Skiringssalveien 20 3208 Sandefjord
Christina Anna Herta von Dem Borne er en av 38 fastleger i Sandefjord

Siste vurderinger av Christina Anna Herta von Dem Borne

Lite tilgjengelig

Har hatt henne som min fastlege siden 2011. Men de få gangene jeg har hatt behov for å besøke min fastlege så har hun ikke vært tilstede på jobb. Har stort sett vært ute i permisjon og hatt vikar. Hun er ikke så lyttende som jeg ønsker da jeg er en pasient som sjelden oppsøker min lege. Og hun har hos meg ikke gått inn i mine spørsmål og forsøkt lett etter mulige årsaker og løsninger. Men raskt avfeid det med at noe må vi leve med. Dette er ikke slik jeg ønsker meg en legevurdering.

Hyggelig lege, dårlig tilgjengelighet

Von dem Borne har alltid vært veldig imøtekommende og hyggelig, og jeg har alltid stolt på at hun har ivaretatt meg i forhold til psykiatridiagnoser og vi har hatt god dialog. Jeg har derimot hatt følelsen av å ikke bli tatt seriøst i forhold til fysiske plager, at det har vært vanskelig å bli sendt videre for helsesjekk selv når jeg har konkrete plager som har vart over tid, og at det har vært et tidspress hver gang jeg kommer på time, selv om man egentlig skal få 20 minutter satt av. Det er alltid ekstra ventetid (opptil 40 minutter på det verste), selv på tidlige formiddagstimer. Det er vanskelig å få time, Von dem Borne er på permisjon stadig vekk og vikarene jeg har møtt har vært veldig dårlige. Personalet er ofte lite imøtekommende, og den siste negative opplevelsen var at jeg møtte opp til avtalt time og at det viser seg at timen min har blitt flyttet 2 uker uten at jeg har fått beskjed, og fikk beskjed om at da er Von dem Borne på permisjon i mange måneder og det er vikar igjen, og jeg måtte rett og slett krangle for å få en time med henne før hun drar vekk. Kommer nok til å bytte fastlege nå, og det er synd, for Von dem Borne er hyggelig og flink, når hun har tid og faktisk er til stede.

Faglig dyktig

Jeg har gått hos denne legen og har stort sett vært fornøyd, og legen er faglig dyktig uten tvil, men kommunikasjon og språkforvirring, og ikke alltid vennlig øvrig personale og problematisk å få time gjorde at jeg valgte å bytte til en annen lege. Jeg er altså fornøyd med legen bortsett fra noen småting som går like mye på meg som på legen.

flink lege, kjempe dårlig personale

Christine er flink som lege og er veldig hyggelig. Øvrig personale på legekontoret har alltid dårlig tid, er kjempe frekke, uhøflig, ikke villig til å hjelpe. Setter opp time hos legen uten å si ifra og avtale med pasient. Tar blod prøve med skitne hender, blå neglakk, uten hansker. Alltid dårlig opplevelse når du ringer eller kommer bort, for kjeft hvis du spør noe du ikke fortsår. Noen kunne ta tilbakemeldinger om personale litt mer seriøst.

Flink og seriøs

Veldig flink, seriøs og hyggelig dame. Hun har vært min fastlege i 4 år og jeg kunne ikke tenke meg å bytte. Dessverre er sekretærene på legekontoret et annet kapittel. Det er aldri mindre enn 15 min ventetid på telefonen og ofte blir man ikke mottatt med hverken vennlighet eller profesjonalitet.

Fantastisk vikar !! !!!! Veldig fornøyd

Vi skal ha han som fast lege etter han er ferdig med vikariat . Jeg har fått mye hjelp av han. God hjelp. Han er rask å svare på spørsmålene, har alltid tid for pasienter, har mye kunnskap . Anbefales .

Vikar oppleves som arrogant og lite lyttende

Christina er ok, litt surrete når det kommer til henvisninger, men tar deg seriøst. Det tar derimot lang tid å få vanlig time, alltid forsinket (minst 30 min) og normalt med lang ventetid på telefonen. (minst 6-10 minutter). Det igjen kan ha sammenheng med at jeg alltid har fått time på dagen når det har vært nødvendig.
Vikaren derimot.. Var inne for å sjekke om minstemann hadde ørebetennelse. Det å ødelegge all tillit på noe så enkelt er egentlig litt godt gjort. Jeg følte meg skikkelig til bry og at det besøket var høyst unødvendig. (selvom det viste seg at øregangen var irritert) Når jeg nå leser at han har vært kirurgisk overlege forklarer det egentlig mye. Helt sikker dyktig i sitt fagfelt, men jeg følte ikke at dette var rette stedet for han å være. Bytter derfor fastlege.

Grusom vikar!

Å dra på time til vikaren til Cristina er bortkastet tid! Han tar deg ikke seriøst og svarer ikke ordentlig på spørsmål. Jeg orker ikke vente til Cristina er tilbake, så jeg bytter lege!

Christina er den beste legen jeg har hatt! Vikaren hennes derimot...

Er den dårligste jeg har hatt. Og jeg kom fra en veldig dårlig lege før jeg byttet til Christina.
Han leser ikke journalen og hører ikke på deg når du snakker. Sender heller ikke videre hvis det er noe han ikke finner ut.
Jeg synes det er trist, da Christina kommer til å miste mange av pasientene hennes innen hu er tilbake i 2016. Selvom jeg har flyttet til Tønsberg nå, skulle jeg helst beholdt Christina. Men ikke når det er så lenge igjen, jeg holder ikke ut med vikaren!

Christina er dyktig og i permisjon, vikaren er ubrukelig

Christina er dessverre i permisjon for videreutdanning. Besøkte hennes vikar, noe som var bortkastet tid. Skifter derfor fastlege. Litt ufint å bifalle kritikken av frontdesken, for flere av medarbeiderne er imøtekommende. Har også opplevd dårlige dager hos enkelte medarbeidere, og som regel alt for lang ventetid både for bestilling og i venteværelset. Overbooking hver eneste gang!

Christina er en flott fastlege

Christina følger opp, lytter og tar deg på alvor som pasient.
Etter at hun flyttet over til den andre avdelingen, så opplever jeg som flere andre her at legesekretærene kan være utrivelige både i kontakt pr telefon og som pasient på kontoret.
Derimot vil jeg gi ros til jentene som kom fra Thorøya - de er utrolig trivelige og flinke!

Elendige legesekretærer!

Byens mest elendige legesekretærer! Sure, frekke, lite serviceinnstilte. De burde byttes ut hele gjengen!
Christina er veldig hyggelig og grei. Hennes vikar kan jeg spare meg for. Hun er ute i ett års permisjon.

Christina er en god lege

.. I alle fall etter min mening. Men, hennes vikar Dr. Shuja ur Rehman, mens hun er ute i videreutdannelsespermisjon, kan jeg ikke med. Melder meg av fastlegesystemet inntil hun er tilbake!

Usympatisk

Jeg opplevde denne legen som frekk og nedlatende. I tillegg er mange av sekretærene ved legekontoret meget ufine. De er rett og slett slemme og kranglete, og hever stemmen til pasientene.

Super lege

Christina er vennlig, hyggelig, nøyaktig og flink. Hun tar seg tid til å høre på deg og undersøkelsene er grundige. Og hvis det er noe hun lurer på så sjekker hun det opp med en gang. Anbefales på det varmeste!

Både og..

Har opplevd henne som hygglig og dyktig ved besøkene jeg har hatt, men har vært vanskelig å komme i kontakt med mhp prøvesvar, osv. Føler at hun ikke har tid til å følge opp. Kommer til å bytte lege nå.

Har ikke tid

Denne legen virket som en bra lege ved første besøk. Men etter andre besøk, fant en fort ut at hun ikke hadde hørt på hva som ble sagt og at hun hadde gjort en veldig dårlig undersøkelse forrige gangen. Hun prøvde også å legge skylden på meg for at hun hadde gjort dårlig undersøkelse. Hun er uhøflig og sa ikke engang adjø eller så på meg når jeg gikk, humørsyk ??. Skal aldri tilbake til denne legen. Nesten umulig å få time også.

Veldig faglig og dyktig lege. God til å lytte.

Her følte jeg meg virkelig ivaretatt på beste måte. Hun har god dialog og hun gir gode forklaringer. Rask og effektiv henvisning til spesialist i mitt tilfelle. God oppfølging og seriøs i sin væremåte.( Oppfølgingstlf om jeg hadde fått time til spesialisten.) Likedann oppfølgingen senere. Her følte jeg meg virkelig tatt vare på og gir de beste skussmål. Jeg har hatt andre leger men aldri blitt ivaretatt på så god måte.

Fornøyd!

Veldig fornøyd med oppfølging jeg har fått her! Hyggelig og imøtekommende.

Christina er fantastisk

Jeg har ingenting vondt å si om Christina. Hun har fulgt meg opp så nøye og jeg har alltid hatt muligheten til å ta kontakt både igjennom timebestilling og direkte på telefon. Hun er et nydelig menneske med masse empati og ikke minst løsningsorientert. Jeg kommer aldri til å bytte lege.