Jon Erik Billington

Gulset Legekontor DA
Nyhusveien 8 B 3726 Skien
Jon Erik Billington er en av 46 fastleger i Skien

Siste vurderinger av Jon Erik Billington

Imøtekommende og hjelpsom fastlege!

Jeg har hatt Jon Erik som fastlege i 4 år nå, og har kun positive ting å si.

Han har alltid hjulpet til med henvisninger, resepter og informasjon ved sykdom, forebyggende helse o.l..

I tillegg rask respons når det gjelder oppdatering av e-resepter via hjemmesiden (PasientSky).

Meget bra

Meget kunnskapsrik og erfaren lege. Har gått til ham i mange år og har alltid opplevd å få førsteklasses hjelp.

Grei lege så lenge man ikke har store problemer...

Så lenge det dreier seg om en øreverk eller lavt jern, og helsen er god, er dette en bra lege :)
MEN hvis du begynner å få større problemer, var det lite vilje, forståelse og kunnskap.
Han var rett og slett frekk! Jeg fortalte at jeg svimla så mye at jeg var ofte var på nippet til å svime av. Svaret var; Jaja, da får du bare sette deg ned da...

Måtte også til en ny lege for å få korrekt diagnose av sykdommen min. Informasjonen og oppfølgingen etter jeg ble syk var dårlig.
Oppfatter han som arrogant, og det er flere som deler den oppfatningen... Trist. På tide å pensjonere seg?

Så jeg har byttet lege!

den beste legen jeg har hatt

En humørspreder og glad "gutt"...kommer du til time og føler deg litt nedfor kommer du ihvertfall ut i m godt humør.faglig flink og finner ut av det meste.han tar seg god tid til å lytte og virker interessert. Henviser videre og tar gjerne en tlf for å følge opp.lett og prate med og er ærlig.flink m å få resepter papirer og Sykemldinger unnagjort. Gruer mg virkelig til denne legen går av m pensjon.jeg synes denne legen har alt og står virkelig til forventningene. Godt d finnes leger som han.

Ble ikke forstått i det hele tatt

Jeg var hos Lege Billington to ganger fordi min fastlege var sykemeldt, begge gangene ble jeg avfeid med at jeg bare måtte ta meg sammen og at det var ingenting han kunne gjøre. Jeg opplevde han som uinteressert, småfrekk og at han hadde veldig hastverk. Jeg ville ikke anbefalt Billington til noen.

Lojal og behjelpelig

Dr.Billington har vært min lege siden jeg var ungdom og har alltid hjulpet meg. Selv når han ikke har vært min fastlege grunnet flytting har han hjulpet meg selv om han ikke har hatt noen forpliktelse til å gjøre det. Han tar seg tid til å forklare og henviser videre ved behov. Lytter til mine symptomer og tanker rundt det og anbefaler både tradisjonelt og utradisjonelt. Han behandler begge mine barn og er utrolig god og trygg med barn. Han oppdaget allerede ved 6 mnd.kontroll at førstefødte hadde dårlig syn. Han har min fulle tillit!
Hyggelig og sympatisk lege som stiller opp!

Nedlatende

Har aldri opplevd maken til arroganse hos en lege. Pasienten er "dum" om han ikke er enig med legen. Har en samboer som gråt hele veien hjem i dag etter besøk hos Billington. Han er ikke villig til å henvise videre , " Jeg er ikke interessert i å være postmester og sende brev i hytt og pine".....SÅNT sier ikke en lege! Det var en annen lege som på pekte noe overfor Billington som han burde gjort for lenge siden, DET skulle nok ikke han ha noe av! Billington anbefales absolutt IKKE om du har følelser og hjerte som banker.

Arrogant og nedlatende

Billington har helt klart god humor og liker å prate.....om ting som ikke har med sykdom å gjøre. VELDIG lite villig til å sende pasienter videre i systemet og man må ikke finne på å komme med forslag til hva som kan være en mulig diagnose. Skarp tunge som får treffer deg midt i hjertet og du går ut med dårlig selvbilde. Anbefaler ikke Billington som lege ,men han er sikkert en morsom fyr på fritiden.

Typisk gammeldags lege

Kan sikkert mye, men kan virke lite interessert i å utføre grundige undersøkelser. Hører på hva du sier og skriver ut en standardmedisin uten særlig oppfølgingsspørsmål eller undersøkelser. Kan virke noe arrogant og uinteressert.

Hyggelig og kunnskapsrik

Hyggelig og kunnskapsrik lege som er lite villig til å gjøre grundige undersøkelser eller henvise videre - mest opptatt av å prate. Kan med fordel bli mer ydmyk og ta pasientens plager mer på alvor.

Anbefales ikke.

Flink

Billington har vært min lege siden jeg var barn og jeg har alltid følt at han lytter og tar meg seriøst.
Selv om jeg ikke er hos legen ofte, føles det allikevel som om han kjenner meg når jeg er der, og han forklarer godt om man ikke helt forstår.

Blid og hyggelig...

...men det er det enste positive med Billington. Jeg har ikke følt at jeg har blitt tatt på alvor, og han henviser svært sjelden videre. Har sjelden gått fra hans kontor med noe "god/trygg følelse".
Han bør helt klart bli bedre på å lytte, og evt. sende pasienter videre.
Jeg valgte å bytte fastlege (for både meg og barna) og har ikke angret en dag på dette!

Flink til å kommunisere med barn

Har bare vært der en gang med mitt barn, og han virket både sympatisk og svært dyktig på å vekke tillit hos barnet.

Hyggelig, men dårlig lytter.

Du må argumentere for henvisning til spesialist.
Han er spesialist i allmennmedisin, men vil gjerne være spesialist i det meste.
Hyggelig, men kan også være veldig uhøflig og arrogant! Han har mye å gå på hva gjelder å virkelig lytte til pasientene sine.

Hyggelig og grei, men........

Billington er en hyggelig og grei fyr, men mangler den egenskapet å stille de nødvendige kontrollspørsmål for å kunne stille den rette diagnose. Det betyr at en heller ikke blir henvist videre uten at pasienten selv insisterer på å bli henvist til de forskjellige undersøkelser.

Styr unna hvis du ikke er "lege" og har stilt diagnosen selv og har bestemt deg for hvilke henvisninger du trenger.