Philip Eckholdt Egeland

Friisebrygga 3 3921 Porsgrunn
Philip Eckholdt Egeland er en av 36 fastleger i Porsgrunn

Siste vurderinger av Philip Eckholdt Egeland

Dyktig lege

Veldig fornøyd med Egeland som fastlege. Han er dyktig, ydmyk, imøtekommende, god lytter og tar deg på alvor.

Endelig en lege som tar meg på alvor

Hadde han først som vikar for tidligere fastlege. Alltid imøtekommende og flink til å følge opp tidligere ting som har blitt nevnt i timer. Slet en stund psykisk og da var han veldig flink til å følge opp med psykiater på dps. Jeg har alltid fått følelsen av at han bryr seg, samt at jeg føler meg hørt. Passer enda på å høre om hvordan det står til med psyken når jeg er innom for annet.

Er det noe så får jeg raskt henvisning til andre og oppfølging.

Bare bra opplevelse.

En av de beste legene jeg har hatt

Opplever å bli tatt seriøst. Han er god til å lytte og komme med konstruktive tilbakemeldinger. Opplever han som faglig dyktig, både i forhold til voksne og barn. Alltid blid og hyggelig. Selv ved forsinkelser tar han seg god tid.

Nja.

Å komme til ham med psykisk sykdom var et herk. Har slitt med angst og depresjoner i årevis, og da jeg for første gang skulle sykmeldes grunnet dette, spurte han meg hva som var verst - angsten eller depresjonen? Det var helt umulig å svare. Han insisterte dessuten på at jeg skulle gå på antidepressiva, og mente han ikke kunne sykmelde meg uten at jeg gikk på disse - selv om jeg hadde prøvd dem før og visste at de ikke hadde noen effekt på meg. Han insisterte også på at jeg skulle fortsette med et stemningsstabiliserende preparat da jeg ringte ham og fortalte at jeg hadde ekstrem panikkangst og opplevde svimmelhet jeg aldri hadde opplevd før jeg tok denne medisinen, og som forsvant da jeg likevel valgte å slutte på dem.

Han ville også friskmelde meg en gang fordi han og psykologen min hadde blitt enige om at jeg ikke var "trist nok", mest fordi jeg hadde vanskeligheter med å åpne meg emosjonelt under behandling.

Han virket ikke veldig forståelsesfull, og om du har psykiske lidelser kan jeg virkelig ikke anbefale ham. Nå er dette noen år siden, men han var dessverre den dårligste fastlegen jeg har hatt.

Nå skal det sies at jeg har vært ganske frisk fysisk, så jeg kom ikke ofte til ham med noe annet enn psykisk sykdom. Det kan godt hende han er kjempeflink på sånt, så om du ikke lider i sinnet, kan han sikkert være verdt et forsøk.

en god fast lege

lytter,gir gode tilbakemeldinger og gir konstruktive forslag på behandling,o.l