Knut Christian Johnsen

Tlf: 35 58 70 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Knut Christian Johnsen er en av 46 fastleger i Skien

Siste vurderinger av Knut Christian Johnsen

Lyttende sympatisk og kunnskapsrik

Flott imøtekommed og kunnskapsrik. Han lytrer og har god peil på det han snakker om . God kunnskap om viktigheten av vitaminer og mineraler

Den ultimate fastlege

Jeg har hatt Knut som fastlege i 36 år. Det aleine sier sitt. Han var legen som den gang fant ut hva som feilte meg når de andre sa virus.
Ikke en gang i alle disse årene har jeg opplevd at han ikke har hatt tid til meg. Tvertimot har han vært meget raus med både sin tid, oppmerksomhet, oppfølging og gode humør. Det blir ikke lett å finne en tilsvarende fastlege når han en gang legger fra seg stetoskopet.

Kjempe flink lege!!!

Kjempe fornøyd!! Han tar seg tid til å lytte og finner alltid løsninger.

Lege med erfaring og optimal pasientbehandling

Har hatt ham som fastlege i godt og vel 20 år.
Blir aldri møtt med mistro når et problem fremlegges, tvert imot så bruker han den tiden som er nødvendig for å utrede dette.
Her blir man ikke "kastet ut" etter 15 min., noe som må føre til forsinkelser og sikkert lange og harde arbeidsdager for ham.
At han påtar seg denne belastningen bør vi vel alle være glad for, og heller godta at det ofte kan bli forsinkelser.

Bare positive erfaringer

Har bare opplevd positive erfaringer både med sekretærene og legen. Hyggelige og imøtekommende enten du ringer eller har time på kontoret. Og Johnsen opplever jeg som en veldig grunndig og flink lege. Tar deg på alvor og har alltid tid til å gjøre grundige undersøkelser.

Har kanskje litt for mange pasienter da det ofte kan være litt for lang ventetid for å få time.

Den flinkeste legen jeg har hatt

Har brukt Johnsen i snart 20 år både som bedriftslege og fastlege. Du skal lete lenge etter en mer seriøs lege som virkelig tar deg på alvor. Han tar alle de nødvendige prøver og henviser deg videre når det er nødvendig. I tillegg har Johnsen den egenskap å søke å forebygge sykdom hos pasienten ved å veilede f.eks. om kosthold. Dette er det svært få leger som tar seg tid til. Alt i alt svært godt fornøyd med Johnsen - en lege å anbefale.

Har aldri møtt legen fordi..

..han har kjempelang ventetid! Jeg byttet til han pga flytting og den første mnd jeg tilhørte denne legen trengte jeg en time. Første gang jeg ringte fikk jeg beskjed om at jeg mått vente en uke fordi "nye pasienter" ikke kom i posten til de før da. Jeg ventet halvannen uke og forsatt hadde de ikke fått "nye pasienter" men da tok heldigvis sekretæren navnet mitt og jeg fikk bestille time, problemet var bare at han hadde ikke ledig time før om to måneder. Men jeg kunne komme til en vikarlege (som var kjempeflink og koselig) uken etter.
Sekretærene var utrolig sure og vanskelige på telefonen, men hun som var der når jeg var hos vikarlegen var veldig grei..
Men som sagt jeg har ikke vært hos denne legen siden han ikke har tid.

Uprofesjonell

Sliter du med utbrenthet og depresjon bør du styre langt unna denne legen, og forøvrig legesekretærene. Her får du beskjed om å ordne opp selv og det er umulig å få en legetime. Ifm sykemelding fikk jeg brev fra Nav om at sykepengene var stoppet. Dette var pga at legen ikke hadde sendt den påkrevde begrunnelsen til Nav. I kontakt med Nav opplyste de at de hadde sendt 2 purringer angående informasjonen de trengte uten at noe hadde skjedd. Når jeg snakka med legesekretærene fikk jeg beskjed om at dette måtte jeg ta med Nav. Etter 4 telefoner med Nav og 2 telefoner til legesekretæren gikk jeg i kjelleren igjen fordi en ikke får den hjelpen en trenger. Legesekretæren hadde ikke noe kunnskap om hva dette gjaldt, og når jeg prøvde å forklare ønsket hun ikke å høre på. Samtalen endte med at hun sa følgende "Dette gidder ikke jeg å høre på, du får komme kl.10 i morgen". Dette etter at hun allerede hadde opplyst at det ikke var ledig time på 2 uker...

Etter mye om og men skulle legen sende neste graderte sykemelding pr.post, samt sette opp ny time. Det er nå gått 2 uker og ingenting har skjedd. Jeg er ressurssterk og klarer å ta tak i dette, men hva skjer med mennesker som ikke er istand til dette?