Ubbat Ocak

Autorisasjon (2007)

Ubbat Ocak er en av 44 fastleger i Skien

Siste vurderinger av Ubbat Ocak

Hyggelig men har dårlig tid

Én time hos fastlegen tilsvarer 10-15 min. Han passer alltid på at pasienten er ferdig i løpet av 2 min. Som regel sitter man og venter 5+ min på venterommet på å bli kalt inn. 5 min av din time.
Kjekt når man har simple behov. Men sårt når man er avhengig av fastlegens ord og spes. i sammenheng med andre instanser.
Har hatt Ocak som fastlege i flere år nå, byttet da jeg hadde behov for en som kunne forholde seg til papirarbeid og NAV. Og en som respekterer diagnosen M.E/CFS.
Han er flink der. Forståelsesfull og effektiv. Men jeg skulle ønske man fikk bedre svar når man har konkrete medisinske spørsmål - også ang. medisinering. Som f.eks under graviditet.

Solum Legesenter er mulige å nå via helsenorge.no. Da har man en mulighet når man blir skysset på dør å spørre om det man glemte å spørre om hos fastlegen!
Forøvrig kommuniserer han på dansk. Som er helt OK. Han er lett å forstå.

Synes Legesenteret er veldig hyggelige og imøtekommende, derfor ville jeg fortsette å ha en fastlege der selv om jeg har flyttet.

PS: Har som regel orden på min egen diagnose. Men trenger jo legens råd ang. medisiner og kosttilskudd. Savner at man ikke kan ha innsyn i deler av egen journal når man trenger informasjon eller prøver å unngå virkestoffer man ikke tåler. Men det er jo ikke noe fastlegen kan gjøre noe med.

Tar seg tid til pasienten

Ingen ulempe at Ubbat er blid og har godt humør heller.
Flink til å forklare hva som er feil, samt ønsket behandling, samt prognoser.
Og ikke minst: flink til å lytte.

Fantastisk Lege!

Ubbat er en veldig forståelsesfull, imøtekommende og seriøs fastlege som tar ting på alvor. Han er veldig snill og hyggelig, samt viser full oppmerksomhet til pasienten. Veldig fornøyd med han og skal aldri bytte fastlege.

Meget trygg og svært kunnskapsrik

Usedvanlig vennlig og imøtekommende. Jeg hadde hatt hostekuler i flere måneder. Fikk time og etter å ha lytta på lungene, to ganger på høyre side og fem/seks ganger på venstre, hadde han diagnosen. Jeg fikk 'noe' å inhalere. Samme kveld og natt var jeg fri hosten. Ubbat imponerte meg. Får sjekka blodtrykket hvert halvår, og han lar meg samarbeide ved å måle trykket sjøl de siste dagene før legebesøket. Han tar også blodprøver som han mener er nødvendig.

fantastisk lege

presis utrulig rask på respondering av svar og resepter.Nøye og tar deg på alvor,lytter til deg og hører på deg uten og overkjøre deg.Jeg hadde en flott fastlege før han gikk av med pensjon,og så har jeg fått en like bra eller bedre.Kan ikke være mer fornøyd selv om hverdagen ikke er alltid like bra