Martina Marion Richter-Plitt

Autorisasjon (2001)

Nome Legesenter Telefonnummer35 00 86 0035 00 86 ...
Stårrvegen 14 3830 Ulefoss
Martina Marion Richter-Plitt er en av 7 fastleger i Nome

Siste vurderinger av Martina Marion Richter-Plitt

Dyktig og empatisk

Jeg og min familie har brukt Martina i mange år, og vi er storfornøyde. Vi blir alltid tatt på alvor, og føler og godt ivaretatt. Vi gruer oss til den dagen hun skal gå av med pensjon.

Dyktig og empatisk ♥️

Full av kunnskap, empati, medfølelse, respekt, og god brukermedvirkning. Har godteri til nervøse barn, og en klem til den voksne. Er raus på henvisning og utredning, og tar deg på alvor. Følger godt opp. Oppsummerer fra sist ved ny time. Sender brev, holder avtaler og generelt ei tysk god dame med en herlig utstråling. Anbefaler på det sterkeste, og gruer meg til dagen hun går av.

Tar ting på alvor

Har gått til Martina siden jeg var 11. Har vært mye syk, så har hatt mye med henne å gjøre. Hun går grundig til verks, og henviser deg heller en gang for mye enn for lite, for å være sikker på at det ikke er noe alvorlig. Hun er rask og effektiv, hun er sjeldent forsinket, og har alltid noe godt på lur til barna (og de voksne). Ulempen må nok være at hun har fulle lister, så det kan ta godt å vel en månede hvertfall før man får time, med mindre det er veldig akutt.

Arrogant og prinsippfast

Jeg hadde et utslett som kom og gikk, og som jeg gjerne ville ha en sjekk på. Utslettet var selvfølgelig borte innen jeg fikk konsultasjonstime. Heldigvis, tenkte jeg, så har jeg tatt gode bilder av det på mobilen som jeg kunne vise henne. Å vise henne bilder fra mobilen var tydeligvis ikke greit. Hun fortalte meg at hennes utdanning var for lang og krevende til at hun skulle diagnosere ut ifra bilder. Hun var uinteressert i å konkludere med noe som helst og ønsket ikke å se noe bilde. Hun fikk meg til å føle meg svært uviktig der jeg satt, og det endte med at jeg tok jakka og gikk. Prinsippene hennes virker sterkere enn ønsket om å gi så god hjelp som omstendighetene gir rom for. Heldigvis har jeg fått ny fastlege i dag.

Hyggelig og imøtekommende, men...

"Hele" familien har brukt Martina. Hun har en veldig imøtekommende væremåte, og hun er dyktig i alltid å sjekke opp forrige besøks resultat og hvordan du har opplevd ting, men hun er surrete, glemmer å videresende papirer, feilsender papirer og har en tendens til å videresende pasientene for mye. Hun blir en masete lege som skal gjøre mye, men likevel føles ofte at det blir gjort feil. Alle mine barn og ektefelle har måttet bytte fra denne legen for å få riktig hjelp. Dog - hun kan sakene sine, så ved "vanlige" sykdommer og "hverdagsbehov" er dette en god lege.