Samer Kiblawi

Frogner Medisinske Institutt DA
Duevegen 9 2016 Frogner
Samer Kiblawi er en av 15 fastleger i Sørum

Siste vurderinger av Samer Kiblawi

Ikke hjelp eller beskjed når vikarlegen er syk i en lengre periode.

Fastlegen er jeg fornøyd med.
Fastegen er nå i permison - vikaren syk.
Hadde time hos vikar 2.1.18, ift forlengelse av sykmelding 50% pga kronisk betennelse, i påvente av operasjon. Møtte opp til avtalt tid og får beskjed om at vikaren er syk. Jeg har ett tapt anrop tidligere på dagen (ukjent nr. for meg) - jeg har ringt dette nr. tilbake flere ganger uten å få kontakt. Litt fortvilet, da arbeidsgiver trenger fornyet sykemelding. Ny time 8.1.18, med beskjed om at sykmelding kan tilbakedateres i slike tilfeller. Møter opp til ny time - og får beskjed om at vikaren fortsatt er syk! Ingen anrop på min tlf. fra legekontoret med beskjed! Heller ingen beskjed på min automatiske tlf.svar hverken 2.1. eller 8.1. Ber personalet om hjelp til en løsning i min noe fortvilte situasjon - møtes med skuldertrekk og ny time 22.1.18, altså nesten 3 uker etter opprinnelig time, og 3 dager før min operasjon. Betennelsen er jo der - arbeidsgiver trenger sykemelding. Frustrert og fortvilet - hva gjør jeg?
Har tidligere vært fornøyd med service og hjelp, men dette holder ikke. Min vurdering gjelder denne spesifikke saken. Fastlegen har jeg ikke noe å si på.

En svært hyggelig og kunnskapsrik lege

Tar seg tid til å lytte, og tar deg som pasient på alvor. God til å forklare diagnoser og behandlinger. Kommuniserer godt, og inngir stor tillit.

Trygg, kunnskapsrik og empatisk

Jeg har brukt Samer siden han begynte på Frogner medisinske institutt. Han er en fantastisk lege som tar deg på alvor og er støttende. Jeg føler meg alltid trygg på at jeg får riktig behandling og han lytter til det jeg har å si. Tar seg alltid god tid selv om han er forsinket. At han er forsinket noen ganger tar jeg med et smil, fordi noen ganger er det jeg som er årsaken til at han blir forsinket for andre pasienter. Han henviser til spesialister der det trengs.
Jeg er også fornøyd med hele staben på Frogner medisinske institutt. En fantastisk gjeng alle sammen. Jeg flyttet fra Frogner til Ullensaker i 2011 og beholdt Samer. Selv med litt reisevei for å komme til lege bytter jeg aldri:) Kan anbefale han på det sterkeste til alle.

God fastlege.

Han er engasjert og er oppriktig opptatt av å hjelpe så har bare fine ting å si om han, har hatt han i ca 4 år nå.
Eneste å klage på er det som tar telefoner osv de tar "aldrig" tlf neste må sitte i gjenomsnit 5-10 minutter for å få svar, bra Pasiensky har kommet så man kan bestille time elle resepter der.

Stor fornøyd!

Har nylig fått Samer som fastlege, virker som en veldig hyggelig person og det virker som han har et ønske om at pasientene skal gå fra senteret fornøyd! Har positiv erfaring fra legesekretærene på Legesenteret også, spesielt en mannlig sekretær som alltid virker hyggelig og yter service!

Mvh fornøyd pasient.

Denne mannen er fantastisk!

Jeg har hatt Samer som fastlege i mange år. Han er ofte litt forsinket. Og grunnen er enkel: Han tar seg TID til pasientene sine.
Ikke bare det, men han bruker timesvis på å skrive gode henvisninger. Han yter alt han kan for sine pasienter. Og jeg har aldri opplevd maken til service !

Hele teamet på Frogner Medisinske er rå.

Jeg vil med dette anbefale Samer Kiblawi på det sterkeste.

mvh fornøyd pasient

Stor takk

Som pårørende vil jeg takke deg for en kjempeflott oppfølging og ikke minst god støtte til min kjære søster gjennom år. Du tar deg tid og utviser gode mellommenneskelige ferdigheter. Hadde det ikke vært for deg, hadde hun ikke hatt det så bra i dag.

Helt utrolig flott lege .

Byttet til han etter å ha blitt feilmedisinert /dårlig undersøkelse av tidligere leger, han tar tak i ting og tar seg av pasienter og er den absolutte beste legen jeg har hatt noen gang.

Gir inntrykk av å støtte, men stiller ikke opp.

Hyggelig atferd, er grei å snakke med. Samer virker empatisk, men er usikker på sin rolle og oppgave som fastlege. Jeg har gått hos ham i lang tid for å finne ut av kroniske smerter.

Det var behov for grundig utredning, men istedet fikk jeg problemer med jobben og NAV på grunn av hyppige sykmeldinger. Samer uttalte at dette er en krevende case, og at han ikke har opplevd liknende tilfeller. Han vet ikke hva han skal gjøre og ber MEG finne spesialister som han kan henvise til..

Samtidig glemte han rett som det var ting vi snakket om ved forrige konsultasjon. Det har vært endel rot fra hans side, og jeg er usikker på om han leser så mye i journalen min.

I det siste har han vært ofte på kurs og borte fra jobb. Samers vikarer har vært effektive mtp. sykmeldinger, enkle prøver og resepter. Men mtp. videre utredning ber de meg om ta å ta det med fastlegen, når han er tilbake..

Jeg har flere ganger blitt tilbudt av sekretærene at Samer skal ringe meg, når han er ferdig med pasientene sine. Men fastlegen sier han gjør det når HAN syns det er nødvendig.

Sist gang jeg snakket med Samer lovet han meg å sette av en dobbeltime. Men én time før legeavtalen ringte sekretæren for å gi meg beskjed om at Samer ikke kom på jobb.
Jeg har vært meget tålmodig med Samer, men har selv en jobb å passe. I lang tid har jeg opplevd det veldig vanskelig å basere seg på å ha en fastlege som ikke vet hva han skal gjøre, har mistet oversikten og i tillegg uteblir mye fra jobb.

En meget dyktig lege.

Her blir du møtt med et smil,et oppmuntrende ord.Uansett hvor hektisk det er tar han seg alltid tid.En god lytter som tar deg på alvor.Er det grunn sender han deg videre til spesialistlege.Jeg føler meg trygg er heldig som har en fastlege som han.

Flink, hyggelig og omsorgsfull

Anbefales på det varmeste. Har fått utrolig god og effektiv hjelp. Imponert over hvordan han møter den enkelte.

Veldig engasjert lege!

Samer er en veldig flink lege som setter pasienten foran alt annet. Han tar seg tid å høre på meg,og jeg føler meg trygg hos han. Han gir veldig gode råd,man føler seg alltid bedre når man går ut av kontoret hans. Han er dyktig og det er lett å se at han elsker det han driver med og han er dyktig! Absolutt å anbefale til alle som vil bytte lege.

Empatisk og lyttende.

Samer er en meget empatisk og hyggelig lege. Han gjør det lille ekstra, tar seg alltid tid til å lytte og stille de riktige spørsmålene. Jeg føler meg hørt, og har 100% tillit til min fastlege. Han tar meg alltid på alvor, og er løsningsorientert.

Takket være Samer - har jeg fått en ny mulighet i mitt yrkesliv. Jeg vil alltid være takknemmelig for dette, da han utelukkende har vært på min side og stått på for at jeg er der jeg er i dag.

På bakgrunn av Samer som person og lege kan jeg anbefale han til alle som ønsker å bytte fastlege.

Etter å ha hatt noen konsultasjoner med Samer - er det nesten som å møte en kamerat for kaffe. Rett og slett fordi han bryr seg og er meget medmenneskelig.

Flink og hyggelig

Samer er hyggelig, tar seg tid til deg, og gir gode råd