Helge Arne Kjelshus

Gamle Fetvei 13 1900 Fetsund
Tlf: 63 88 78 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Helge Arne Kjelshus er en av 9 fastleger i Fet

Siste vurderinger av Helge Arne Kjelshus

Tar meget godt vare på min gamle far

Helge Kjelshus er den beste legen jeg har vært i kontakt med. Han tar godt vare på min gamle far og kommuniserer fint med han. I tillegg holder han meg (sønn) orientert på SMS og med kopi av min fars brev. Han er veldig rolig og hyggelig og lett å få tak i.
Håper vi kan bruke han lenge.

Humørsyk

Jeg har opplevd han fra begge sider. Kan være svært omsorgsfull og tar seg veldig god tid dersom en er virkelig langt nede. Men som tidligere nevnt her i vurderingene prater han desverre mer en han lytter, vedtar sine egen virkelighet på vegne av pasienten. Sein med henvisninger. Må ofte ha dobbeltime for enkle henvisninger , selv om problemstillingen er kjendt. Opp og ned i humøret han kan enkelte ganger være krass, dersom en pusher for hardt på ting han skulle ha gjort for lengst. ( korrespondanse ut ) På den positive sida er han flink til å gi svar på telefonhenvendelser , om litt tregt. Han gjør grundige faglige vurderinger, utreder grundig med prøver og er ikke redd for å konferert med spesialister. .

Godt fornøyd

Kjelshus tar seg god tid, og leter aktivt etter hva som feiler deg både gjennom samtaler og fysiske tester. Jeg byttet fastlege fra en annen på samme sted, og har ikke angret. Svært hyggelig og omgjengelig, og tar meg seriøst som pasient.

Sikkert flink , men..

Jeg byttet etter å ha vært ikke så fornøyd lenge. Tre ganger skjedde det meg at han hentet meg inn fra venteværelset hvor jeg hadde ventet sikkert 30 minutter og ba meg vente på kontoret sitt , gikk ut og ble borte i 15- 20 minutter. Jeg tok tiden! Tilslutt gikk jeg ut på venteværelset der hadde de ihvertfall ukeblader. så han har et klart forbedringspotensiale på service og respekt for pasienter synes jeg. Faglig flink nok.

Kommer til å bytte

Har tenkt på å bytte en stund, men nå orker jeg ikke mer.. Alltid syk. Jeg havner alltid hos vikarer. Han er forsåvidt flink, men han lytter ikke og trekker sine egne slutninger som han er fornøyd med og sånn er det.
Får heller ikke fulgt opp skikkelig pga alt fraværet sitt.
Han er empatisk, men det hjelper ikke når han aldri er der og man må fortelle forhistorikken sin på nytt til en eller annen vikar.
Har ofte blitt oppringt etter å ha ventet på time i flere uker, fordi han er syk. Vanskelig når man må vente 14 dager på ny time ( eller få en av de andre legene på senteret)
Dessuten er han alltid forsinket, mye!

Stort sett greie damer i luka, men noen av de er nok litt lei av jobben sin. Smilekurs?
De som tar blodprøver er supre og flinke. Spesielt ei som heter Linn ( tror jeg det var)

Helt ok

Jeg byttet til Helge kjelshus juni 2013, første gang jeg fikk en time hos han var februar 2014, han var syk hver gang jeg ringte, og hvis han hadde ledig ble jeg ringt opp på samme dagen, og fikk beskjed om at han enten hadde bil problemer eller var syk..
Så det var veldig skuffende og aldri kunne få tid hos sin egen lege.
Når jeg fikk time hos han, var det kjapt inn og kjapt ut, han suste igjennom ting og jeg følte han ikke lyttet helt på det jeg hadde og si, ang. tidligere problemer, han er veldig dyr også, 300 kr for hvert besøk.
Var ganske skuffende, han er veldig søt og hyggelig, men ikke i nærheten av mine forventninger til det jeg hadde hørt om denne legen..

Denne legen er det ikke mange av.

Hei, Helge. Håper du leser dette. Den tiden jeg bodde i Fetsund, fikk jeg erfare
en lege som var til for pasienten. Den lengste "timen" vi hadde var på nesten 2 timer. Du reddet meg.

Den beste legen i verden!

En fantastisk mann, som tar seg goood tid til pasientene sine! Veldig nøye, og veldig effektiv:) Heia Arne!