Øystein Vik

Krabberødveien 3 3960 Stathelle
Øystein Vik er en av 11 fastleger i Bamble

Siste vurderinger av Øystein Vik

God lege, elending legekontor

Øystein Vik har vært min fastlege i mange år og jeg er godt fornøyd.

Denne tilbakemeldingen er rettet først og fremst mot selve legekontoret og resepsjonen/mottaket der. Det er fasinerende hvordan man har greid å samle så mange legesekretærer med dårlig humør og serviceinnstilling. Her føler man seg som et hår i suppa så fort man banker på vinduet. Jeg har til dags dato aldri sett antydning til et smil hos noen av dem. Dette må være legekontorenes "Fawlty Towers". Resultatet er at nå bytter jeg fastlege, utelukkende pga resepsjonen.

Øystein Vik selv er en hyggelig og imøtekommende lege som vekker tillit.

Ikke seriøs. Lite pasientvennlig

Jeg må du fortelle han hva du mener han skal gjøre, men noe han ikke vil, da nedgang i vekt løser alt. Han sender deg ikke til spesialist selv om han ikke kan funne ut hva som feiler deg.

Føler jeg blir tatt vare på

Siden mitt første møte med han i 2012 har vært møte vært veldig bra. Selvom jeg er veldig sjeldent innom. Virker som ham forstår meg godt og har hjulpet meg til det jeg har hatt behov for. Også fortalt meg om alternative måter til å både og føle meg bedre på og også forebygge plager. Blitt sendt videre til Kiropraktor en gang og fulgt hans råd, og ikke hatt noe problem med tidligere problemer med rygg og knær i etterkant. Føler meg alltid velkommen og gruer meg aldri til å ringe hvis jeg føler meg dårlig.

Fornøyd

Har positive erfaringer med denne legen. Opplever å bli tatt på alvor og få god hjelp. Han er effektiv, men har likevel tid til å prate litt. Virker faglig dyktig.

Lege som ikke bryr seg / Lite trivelig legekontor

Dr. Vik er en lege som nærmest skal overtales før man blir tatt på alvor. Om han tar prøver er det viktig å følge opp disse, og gjerne få han til å ringe labriatoret mens du er der, da dette er noe han selv ikke gjør. Har opplevd at prøver som "var borte" rett og slett ikke har vært ferdig analysert. Prøvene blir dessuten først kikket på når pasienten er til stedet, og ikke i forkant for å finne en mulig diagnose. Man blir ikke sendt videre til spesialist, selv om man ber om det, da problemene "kan gå over av seg selv". Jeg fant Dr. Vik meget usympatisk og lite interessert i å faktisk hjelpe.

Når det gjelder Stathelle legekontor generelt mener jeg personalet, men unntak av kanskje èn, er særdeles lite imøtekommende, blide, hyggelige eller kundevenlige. Jeg mener at om man sitter i en resepsjon (som er kontorets ansikt utad) burde man kunne reagere når pasienten hilser, se på pasienten, hilse tilbake og til og med smile, da service tross alt også er en del av jobben.