Øystein Vik

Stathelle legesenter Mann, 64 år

Autorisert1979
Ledige plasser 170 av 1300
Vil du bytte til denne fastlegen?

Stathelle legesenter

Krabberødveien 3 3960 Stathelle
Øystein Vik er en av 11 fastleger i Bamble

Siste vurderinger av Øystein Vik

Vanskelig å forholde seg til

Han er vanskelig å få til å sende pasienten videre til specialist, når han ikke klarer å finn ut hva som feiler. Han forvente nesten at du skal stille diagonosen selv, og fortelle ham hva han skal gjøre. Han bruke mye av tiden under konsultasjonen til å lese journalen, noe han bør ha gjort før du kommer inn på kontoret. Han har alltid dårlig tid, og hoder aldrei tiden. Har du time kl.09.00 er han som regel 10 min. forsinket, og du må ut igjen etter 5 min.....

Føler jeg blir tatt vare på

Siden mitt første møte med han i 2012 har vært møte vært veldig bra. Selvom jeg er veldig sjeldent innom. Virker som ham forstår meg godt og har hjulpet meg til det jeg har hatt behov for. Også fortalt meg om alternative måter til å både og føle meg bedre på og også forebygge plager. Blitt sendt videre til Kiropraktor en gang og fulgt hans råd, og ikke hatt noe problem med tidligere problemer med rygg og knær i etterkant. Føler meg alltid velkommen og gruer meg aldri til å ringe hvis jeg føler meg dårlig.

Fornøyd

Har positive erfaringer med denne legen. Opplever å bli tatt på alvor og få god hjelp. Han er effektiv, men har likevel tid til å prate litt. Virker faglig dyktig.

Lege som ikke bryr seg / Lite trivelig legekontor

Dr. Vik er en lege som nærmest skal overtales før man blir tatt på alvor. Om han tar prøver er det viktig å følge opp disse, og gjerne få han til å ringe labriatoret mens du er der, da dette er noe han selv ikke gjør. Har opplevd at prøver som "var borte" rett og slett ikke har vært ferdig analysert. Prøvene blir dessuten først kikket på når pasienten er til stedet, og ikke i forkant for å finne en mulig diagnose. Man blir ikke sendt videre til spesialist, selv om man ber om det, da problemene "kan gå over av seg selv". Jeg fant Dr. Vik meget usympatisk og lite interessert i å faktisk hjelpe.

Når det gjelder Stathelle legekontor generelt mener jeg personalet, men unntak av kanskje èn, er særdeles lite imøtekommende, blide, hyggelige eller kundevenlige. Jeg mener at om man sitter i en resepsjon (som er kontorets ansikt utad) burde man kunne reagere når pasienten hilser, se på pasienten, hilse tilbake og til og med smile, da service tross alt også er en del av jobben.

Imøtekommende

Klar og tydelig i sine tilbakemeldinger. Lett å forholde seg til.