Øystein Vik

Tlf: 35 96 70 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Øystein Vik er en av 12 fastleger i Bamble

Siste vurderinger av Øystein Vik

Enestående

Meget dyktig kar som tar seg den tiden du måtte trenge, flink til å lytte før han kommer med sin uttalelse. Viser forståelse for folk i vanskelige situasjoner å prøver å hjelpe etter beste evne. Aldri hatt noe negativt møte med han!!

Grei lege men grusomme ansatte

Legene på Stathelle legesenter er flinke og hyggelige, men de ansatte der har misforstått sin oppgave fullstendig. Hvordan det er mulig å møte syke pasienter på en så stygg måte som disse gjør er helt uforståelig. Og jeg er ikke alene om å oppleve dette - vet det er mange klager på de. Måtte bytte lege fordi jeg ikke orket sekretærene der mer.

God lege, elending legekontor

Øystein Vik har vært min fastlege i mange år og jeg er godt fornøyd.

Denne tilbakemeldingen er rettet først og fremst mot selve legekontoret og resepsjonen/mottaket der. Det er fasinerende hvordan man har greid å samle så mange legesekretærer med dårlig humør og serviceinnstilling. Her føler man seg som et hår i suppa så fort man banker på vinduet. Jeg har til dags dato aldri sett antydning til et smil hos noen av dem. Dette må være legekontorenes "Fawlty Towers". Resultatet er at nå bytter jeg fastlege, utelukkende pga resepsjonen.

Øystein Vik selv er en hyggelig og imøtekommende lege som vekker tillit.

Ikke seriøs. Lite pasientvennlig

Jeg må du fortelle han hva du mener han skal gjøre, men noe han ikke vil, da nedgang i vekt løser alt. Han sender deg ikke til spesialist selv om han ikke kan funne ut hva som feiler deg.

Føler jeg blir tatt vare på

Siden mitt første møte med han i 2012 har vært møte vært veldig bra. Selvom jeg er veldig sjeldent innom. Virker som ham forstår meg godt og har hjulpet meg til det jeg har hatt behov for. Også fortalt meg om alternative måter til å både og føle meg bedre på og også forebygge plager. Blitt sendt videre til Kiropraktor en gang og fulgt hans råd, og ikke hatt noe problem med tidligere problemer med rygg og knær i etterkant. Føler meg alltid velkommen og gruer meg aldri til å ringe hvis jeg føler meg dårlig.

Fornøyd

Har positive erfaringer med denne legen. Opplever å bli tatt på alvor og få god hjelp. Han er effektiv, men har likevel tid til å prate litt. Virker faglig dyktig.

Lege som ikke bryr seg / Lite trivelig legekontor

Dr. Vik er en lege som nærmest skal overtales før man blir tatt på alvor. Om han tar prøver er det viktig å følge opp disse, og gjerne få han til å ringe labriatoret mens du er der, da dette er noe han selv ikke gjør. Har opplevd at prøver som "var borte" rett og slett ikke har vært ferdig analysert. Prøvene blir dessuten først kikket på når pasienten er til stedet, og ikke i forkant for å finne en mulig diagnose. Man blir ikke sendt videre til spesialist, selv om man ber om det, da problemene "kan gå over av seg selv". Jeg fant Dr. Vik meget usympatisk og lite interessert i å faktisk hjelpe.

Når det gjelder Stathelle legekontor generelt mener jeg personalet, men unntak av kanskje èn, er særdeles lite imøtekommende, blide, hyggelige eller kundevenlige. Jeg mener at om man sitter i en resepsjon (som er kontorets ansikt utad) burde man kunne reagere når pasienten hilser, se på pasienten, hilse tilbake og til og med smile, da service tross alt også er en del av jobben.

Imøtekommende

Klar og tydelig i sine tilbakemeldinger. Lett å forholde seg til.

De gangene jeg var hos han

for noen år tilbake var jeg godt førnøyd med han som lege, fordi han visste interesse for de ting en tok opp og en følte at han var til stede for pasienten og ikke spesielt fjern eller opptatt av andre ting som en opplever ofte at magne legre er, slik at en opplever at en helst skulle ikke ha vært hos vedkommende.

På mange måter vekket hans fremferd og personlighet tillit og de var avslappende å sitte hos han slik jeg personlig opplevde han som lege. Nå var det i mitt tilflelle kun hos han ved noen få anledning fordi jeg vel ikke renner ned dørene til en lege.