Karl Vidar Johannessen

Tlf: 37 09 08 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Karl Vidar Johannessen er en av 21 fastleger i Grimstad

Siste vurderinger av Karl Vidar Johannessen

Dyktig lege

Har vært min fastlege i over 15 år nå og er svært fornøgd.
Etter min erfaring er han faglig dyktig og meget god til å lytte og snakke med pasienten.
Man føler alltid at han viser stor interesse og gjør sitt beste for å forstå og hjelpe.

Han burde nok vært litt flinkere til ikke å ta telefonen under konsultasjoner, det finner jeg litt irriterende, og så kunne han passet tiden litt bedre. Selv om jeg er første pasient må jeg ofte sitte å vente.

uff!

Utførte ikke rutinemessige undersøkelser under graviditeten, lager seg en mening uten å legge vekt på det pasienten sier.
Underlig at forholdene ikke ble oppdaget i retrospekt, de var tydelig!
Undersøker barn i hast uten å gi de puste rom, ber mor holde barnet fast mens barnet hyler av skrekk, istedenfor å bare ta seg litt tid.
Aldri opplevd lignende, verken før eller senere.

Gode erfaringer

Jeg har brukt Karl Vidar både som fastlege, flylege og sjømannslege. Han er troverdig og hjelpsom, og jeg har gode erfaringer med ham.

En svært lyttende, engasjert og involverende lege

Karl Vidar er en lege helt i tråd med intensjonene med fastlege konseptet. Han virker helt oppdatert med min helsehistorie hver gang jeg kommer til ham.

Medmenneskelig og dyktig!

Han flytter seg bort fra PC'en, ser på deg, og spør høfflig hva han kan hjelpe med. Han lytter når jeg prater, og tar meg seriøst. Mine barn går også til ham, og ingen av dem er redd for å gå til legen!

Belastning

Legen har ytet et uvurderlig bidrag til min nakkeprolaps, en klassisk belastningskade. Er lykkelig for at kiropraktor har rekvisisjonsrett til MR, så slipper jeg ytterligere belastninger ved å måtte henvende meg til fastlege for å risikere å bli nektet rekvisisjon til MR for istedet å bli tibudt "noe", dvs. komme ut med resept på B-preparater.

Normalt god lege

Har ikke vært ofte hos legen, men Karl Vidar er en mann som tenker mer enn han snakker. En lege som skjønner at leger ikke skjønner alt. Og viktigst av alt for meg, så har han tillit til meg. Er han uenig med meg som pasient så har han god grunn til det.

Beroligende og trivelig lege.

Renner ikke ned dørene til legekontoret, men har en god erfaring med Vidar.

Nei nei nei

Projiserer sine egne ønsker og behov på pasienten og det uansett hva pasienten måtte mene. Mistenkelig ivrig med å tilby piller. Misforstår pasienten dithen at det tenderer mot alvorlig uprofesjonell oppførsel og viser ellers tegn til nervøsitet, spesielt når han ikke som person håndterer situasjonen.

Uengasjert

Ikke spesielt fornøyd med han. Han sitter mest og knoter med PCn og kikker sjeldent opp på pasienten. Svarer de fleste spørsmål med "Mmm" og "mhm" før han skriver ut en sykemelding på ei uke. Gikk der i flere år uten at skaden ble oppdaget. Fikk bare masse korte sykemeldinger og smertestillende, selv om jeg egentlig ikke ville ha dem. Etter bytte til ny lege ble det gjort grep, skaden detektert og det ble iverksatt tiltak umiddelbart.

Meget god og god lytter

Legen er behagelig og god. Rask med sine undersøkelser, men virker sikker og bruker ikke for lang tid. Samtidig har han tid til å lytte til pasienten. Det virker som han setter seg inn i pasientens situasjon.
Er veldig komfortabel med hans væremåte mot meg. Er alltid velkommen og er på fornavn.

Veldig bra!

Hyggelig lege som det er lett å kommunisere med.

hyggelig, informerer godt, aksjonerer når det er nødvendig, behjelpelig, tar seg tid og forklarer om det som forventes

Dyktig

Hele familien på fem har Karl Vidar som lege. En faglig dyktig lege som tar deg på alvor. Henviser om nødvendig. Her blir man ivaretatt og fulgt tett opp.

Den beste legen jeg har hatt

Han er den eneste som forstår meg og vil hjelpe meg med kampen mot nav

kjempeflott mann !

utrolig tilstede ,har god tid , trenger ikke bestille time for å få henvisninger eller fornying av resepter , veldig bra når man jobber å kunne stikke innom,