Irina Kovaleva

Tlf: 67 91 15 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Irina Kovaleva er en av 31 fastleger i Lørenskog

Siste vurderinger av Irina Kovaleva

Følte meg ikke ivaretatt

Bestilte time til evaluering i form av sykemelding til jobb. Dukket opp i tide til timen og ble tatt inn, da undersøkte hun mine ører og hals i ca 30 sekunder tilsammen og konstaterte at jeg ikke hadde tilstrekkelig symptomer på influensa, selv der jeg satt å skalv i kaldsvette med feber. Jeg var ute derfra på under 2 minutt og betalte fullpris på alt fra timen til "utstyr" hun brukte på meg. Hun hevet øynene og smilte ubehagelig da jeg spurte om det var noe hun kunne hjelpe meg med og sa blanke nei. Ingen henvisning i forhold til tabeletter eller feberdempende eller noen råd, absolutt ingenting! Hun husket ikke engang hvor jeg jobbet, til tross for at alt dette står i journalen min fra før. Dette var en så ubehagelig opplevelse at jeg en gang for alle bestemte meg for å aldri dra dit igjen, bytter fastlege på sekundet og anbefaler henne ikke videre.

Helt grei lege

Jeg var til min første time til Dr Kovaleva nå.. Hun spurte om alt som en lege skal spørre om. Hun spurte om alt det jeg hadde hatt problemer med tildelinger, jeg svarte henne på en god måte og så var hun flink til å skrive en videre behandling til spesialist. Hun er flink:)

Bra

Kom til Irina med store smerter i hode og nakken. Hun tok meg veldig på alvor, henviste meg til ct og mr og sørget for god smertelindring . Følte meg ivaretatt på en god og trygg måte

Veldig bra og hyggelig lege!

Jeg er fornøyd med fastlegen min siden jeg får hjelp av henne. Hun er veldig hyggelig. Hun er eneste jeg er fornøyd med.

Dyktig lege, veldig fornøyd!

Jeg skjønner ikke hvorfor Kovaleva har fått de vurderingene her. Etter å ha lest alt, var jeg selv i tvil om å bytte til henne, men når jeg nå har fått møtt henne og vært hos henne, er jeg veldig fornøyd! Hun er en dyktig lege som tok meg på alvor, utførte alle testene uten å måtte søke på google eller le av spørsmålene mine (som min forrige fastlege), og jeg fikk den behandlingen og hjelpen jeg skulle ha!
Anbefales på det sterkeste.

Veldig fornøyd

Byttet fra en lege (kunnskapsløs) på Fjellhamar legesenter til Irina Kovaleva. Følte meg endelig forstått og tatt godt vare på. Det blir alltid bestilt prøver som jeg trenger for å finne ut av problemene mine. Irina har alltid tid til å gå gjennom min "huskeliste". Alltid høflig og professjonel. Jeg føler meg mye bedre hos henne enn hos enn som enten leser på google hvilke blodprøver som bør tas ( minimale kunnskaper må jo være til stedet ) eller hos lege som propper meg full med antibiotika uten å sette ordentlig diagnose.

veldig flink

veldig flink lege, spurte spørsmål, var direkte, tenker langt og helhetlig. Kun vært hos henne en gang siden Synnøve hadde ferie, men var kjempefornøyd.

Uinteressert i pasienten

For meg framstår hun som kald og usympatisk, to egenskaper som er viktige for en lege å ha. Jeg følte ikke å bli tatt på alvor og heller ikke at hun tok seg god nok tid til den avtalte timen, men dyrt ble det for å ha vært inne i ca. et kvarter!

veldig uprofesjonell lege

ikke interessert i pasientens problem
ikke sendt til riktig spesialist
lite kontakt med pasienten
veldig lang ventetid for henvisning til spesialister

Profesjonell og effektiv

Jeg synes Irina får ufortjent mye pepper her.
Hun er en flink lege selv om hun ikke er så utadvendt. Hun kunne vært bedre på "bedside manners", men resten er det ingenting å si på.

verste legen jeg har vært bort i!!

En kald, uinteressert og nedlatende. Verste legen jeg har vært bort i, hun viser ingen interesse for meg som pasient. Hun sitter å stirre på sin pcen under timen og avslutter alltid med "har du andre problemer"! Styr unna denne dame. Hun har ingen kunnskaper.

Ikke interessert i sine pasienter. Språket er ett problem!

Har hatt henne som fastlege noen år nå. Har aldri følt meg ivaretatt. Sitter bare foran dataskjermen og ser ikke særlig mye på meg i det hele tatt!
Det virker som hun har problemer med å forstå hva jeg spør om noen ganger. Og svarer ikke korrekt i forhold til spørsmålene mine. Syns kommunikasjon er litt viktig når man kommer til legen sin for hjelp!
Kunne skrevet en lang liste her om hvordan jeg har følt meg de gangene jeg har gått derifra. Konklusjonen er at hun nå er byttet ut for min del, og håper hun går i seg selv og får litt mer sympati for sine pasienter.
Eneste positive er at det er lett å få time hos henne.

Den verste legen jeg har hatt

Det eneste jeg finner bra hos henne er at hun inviterte meg i tiden jeg har avtalt. Det som kan bli bedre er språket og aksent (bare muntlig). Hun smilte og etterpå nesten lo når jeg har fortalt henne om problemene mine. Jeg har spurt om å få p-piller og da fikk jeg dem, men uten å bli spurt om familierisiko angående blodprop eller andre sykdommer og i tillegg, det var ikke noe spørsmål om blodtrykket mitt heller og jeg tror legen må spørre om sånne ting (ble spurt om øvrige ting av helsesøster for eks.) siden p-piller er jo hormoner... Jeg føler meg ikke trygg hos henne.

Lytter ikke! Viser ingen interesse!

Lett å få time! Hyggelig personale på telefon og i skranken! Legen må bli flinkere til å lytte og også lære seg bedre norsk! Hun må også bli flinkere til å ta i mot pasienten på en positiv måte! Jeg anbefaler ikke legen!

Ikke mer!!kald og ikke villig til å hjelpe

Hun lytter ikke og ser ikke mennesket.
Jeg sitter igjen med en følelse at hun mangler kompetanse.
Hun er rett og slett en dårlig lege.
Du føler deg dum som pasient og at du kaster bort tiden hennes med å søke hjelp til henne.
Føler at hun er bare ute etter å ta seg fortest mulig betaling på kortest mulig tid.Fikk ikke svarene jeg trengte.
Dette er en lege som ikke tar deg på alvor!
Anbefaler at Irina Kovaleva skifter jobb til noe der hun ikke har omgang med andre mennesker.

Den dårligste legen jeg har vært borti!

Kald, upersonlig og arrogant! Dette er en lege som ikke tar deg på alvor! Glad jeg er sykepleier, og vet hvilke prøver/undersøkelser som skulle tas. Måtte 'krangle' meg til en henvisning ettersom hun ikke brydde seg.

Solid og hjelpsom

Jeg har hatt denne legen i 1 års tid nå, stortsett hyggelig og hjelpsom. Har også tatt seg tid til å høre på hva jeg har å si.

Eneste jeg synes er litt negativt er at henne er litt dårlig i norsk og det blir av den grunn usikkerhet til tider. Jeg har ingen alvorlige lidelser, men klart jeg ville nok vært litt usikker/bekymret om hun faktisk fikk med seg alt til enhver tid. Og det kan jo være et problem.

Ikke mer!!

Jeg velger nå og bytte fastlege da jeg rett og slett føler meg utrygg og lite ivaretatt som pasient.

Jeg syns Irina liker jobben sin.

Dr. Kovaleva fremstår som en lege som er oppdatert og som kan sitt fag. Irina er en lege som følger opp og råder pasienten.
Som alle andre leger jobber hun under tidspress, men tar seg tid når det er påkrevet. Jeg kan ikke huske at jeg har sittet og ventet mer en 5-10 minutter over tiden på timen min.
Hun jobber effektivt.Så Irina passer ikke for dem som ønsker en "dullete" lege. Syns også at det er flott at hun svært lite formanende og dømmende. Tror rett og slett at Dr. Kovaleva liker jobben sin.
Jeg er veldig heldig at jeg fant Irina Kovaleva som en faglig dyktig fastlege.

Veldig god erfaring .

Jeg skjønner at vi er ikke like som pasienter men min erfaring med Irina som fastlege er veldig positiv. Hun er min fastlege i nesten 7 år og aldri opplevde det som de andre skriver om . Tvert i mot . Jeg føler meg trygg og profesjonell behandlet , hun hjalp meg å " endre" livet mitt . Takk for det :-)