Torgrim Næverdal

Tlf: 37 25 28 28 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Torgrim Næverdal er en av 21 fastleger i Grimstad

Siste vurderinger av Torgrim Næverdal

Svært god lege

Næverdal har vært min fastlege i 7 år og jeg er veldig fornøyd. Han lytter godt og kommer med gode tilbakemeldinger. Henvisning til spesialist når det trengs og er svært hyggelig.

Stoler på han

Næverdal har vært min fastlege og sjømannslege i mange år. Han lytter og gir råd. Skriver ikke ut unødvendige medisiner. Når det har vært nødvendig er jeg blitt henvist til spesialister uten å mase om det.

Flink å henvise

Har nylig byttet ham ut med en dyktig lege.

Næverdal er lett tilgjengelig, det er bra - men hjelper kun om en trenger resept eller noe enkelt.

Er det noe, henviser han direkte til spesialist. Det er jo bra, betryggende, men synes i noen tilfeller han kunne gjort noe selv.

Virker generelt uinteressert, umotivert og kald. Lurer noen gang på om han virkelig er en lege, men det er han jo, merkelig nok.

Måtte bytte fastlege

Ikke noe for meg. Tar ingenting serøst. Kunne like gjerne googlet hva som var galt enn å gå til ham.

Tar ingenting alvorlig

Får ingenting ut av å gå til denne legen, eneste han sier er at du er frisk som en fisk, dette uten å ha sett på problemet eller tatt prøve/bilde.
Alt er i orden, alltid.!
Kan absolutt ikke anbefales.

Jeg må bytte fastlege.

Har hatt ham som lege i 3 år ca. Første gangen jeg var der var han så direkte og på kanten til frekk som det går. Jeg takler sånt så det var ikke et stort problem for meg. Men mange hadde nok synes at det hadde vært ubehagelig.

I senere tid har det vist seg at han stort sett er flink til å forholde seg til skader og symptomer som er lett og forholde seg til som fysiske skader eller kjente symptomer på vanlige sykdommer.

Når en sliter med psyken og får beskjeder som "Du får bare vente og se" og "Du må nok bare skjerpe deg" så er det rett og slett ikke greit.
Jeg klarer ikke og åpne meg om hva jeg sliter meg til denne karen lenger og må derfor bytte fastlege.

Gir den informasjonen du trenger, men ikke noe mer

Næverdal gir deg akkurat den informasjonen du trenger, men ikke noe mer. Det virker kun interesert i å sette en diagnose så fort som overhode mulig, for så å sparke deg ut. Dette er sikkert en type lege som passer noen, men ikke meg.

En hyggelig overraskelse

Jeg var veldig usikker på hva jeg gikk til da jeg byttet fastlege men oppfattet Næverdal som en positiv overraskelse. Jeg følte meg komfortabel med å åpne meg opp for han og fikk hjelpen jeg trengte

Han er et varmt menneske, og jeg føler meg godt ivaretatt når jeg er hos ham. Faglig dyktig er han også.

Ikke Bra Lege for meg :(

Lite intressert i meg som pasient, slenger gjerne ut utrykk som fks``du kan skylde på deg selv og dine svirre brødre`` noe som såret meg veldig.
Føler at han er ofte sinna og sur noe som gjør at det er meget vanskelig og åpne seg for han.
Ikke den mest sympatiske legen man kan ha om man sliter som menneske.
Tar seg også meget god tid,selv om han ikke har pasienter på kontoret,lar han meg vente alt for lenge på og komme inn. Mistrivdes sterkt med han som lege.
Bytter snarest,klarer ikke mer fra han.

konge lengen som tar tak i problemer og ordner opp.

Torgrim er en lege som kan være litt hard.
Men han er rettferdig og han er den eneste legen som enedelig har tatt tak i ting som
Andre leger ikke ville gjøre noe eller hjelpe
Stor takk..

Ikke min type lege

Jeg har hatt ham som lege i et par års tid, og har vært der 4-5 ganger. Jeg synes ikke han virker særlig interessert i å hjelpe, også når det dreier seg om kroniske plager som er godt beskrevet i journalen min fra min tidligere lege + diverse spesialister og sykehus.

Han virker i det hele tatt fjern og upersonlig, og nesten ukonsentrert. Han forklarer dårlig hvordan han vurderer situasjonen, og svarer overflatisk på spørsmål.

Det er også lang ventetid på telefonen.

Jeg skifter nå til en annen fastlege, og håper å få et bedre pasientforhold til henne.

ferdig med han!

LITE interessert i å høre på meg og faktisk tro på meg. Har hatt med barna som har vært dårlige og det eneste jeg får er: kom tilbake om det blir værre! Og ja det har jeg gjort men nei da, ingen reaksjon... Måtte vente til vi kom på sykehuset for å tatt blodprøver som viste hva sykdom han hadde! Næverdal ville ikke ta blodprøve selv om overlegen fra barneavdelingen ville han skulle det. Fikk ikke behandling siden Nævermind ikke ville reagere og det ble for sent. Sitter etter mange besøk hos han med følelsen at ingenting er "galt" før vi må bli henta med ambulanse. Følelsen av å være liten og ikke vite noenting, eller være hypokonder. Endelig fått skifta lege og det er jeg glad for! Særlig i forhold til at jeg vil ha en trygg lege for mine barn, det viktigste av alt

Tja...

Legen er grei og hyggelig å prate med og flink til å ikke gi deg hverken unødvendige medisiner eller sykmelding. Man får stort sett time samme dagen hvis det haster eller trenges en sykmelding. Han var fastlegen min i nesten seks år og jeg hadde legetime omtrent 5-6 ganger i året.

Jeg synes at han er litt kjapp å stille diagnoser; det virker som om han ofte "gjetter" seg til diagnosen uten å undersøke litt nærmere. Han tok veldig sjeldent prøver eller generell helsesjekk (blodbild etc). Dette har resultert i en lang sykdomsperiode fordi han ikke undersøkte meg i det hele tatt og dermed ikke oppdaget det tidlig nok. Det virker som om han enten har for mange pasienter eller generelt har dårlig tid. Det er alltid meget lang ventetid, ofte over en time. Flere ganger oppsto det høylytt irritasjon av andre pasjenter i venteværelsen fordi folk satt og ventet i timevis uten å bli kalt inn. Legen virker ofte utålmodig og vil avslutte samtalen så fort som mulig. Noen ganger fikk jeg bare beskjeden at det var "ikke noe å gjøre med" i stedet for at han gjør forslag til alternative behandlingsmuligheter eller å gi en henvisning til en spesialist, trolig for å bare bli ferdig med samtalen. Hvis det oppstår problemer eller forsinkelser blir han ofte uvennlig og stresset. Selv om han har kunnskap og lang erfaring, så virker han ikke villig til å lytte og ofte har jeg gått fra legekontoret og følte at jeg nesten forstyrret med mine "uviktige helseplager".

Har nå byttet til en annen lege og kan desverre ikke si at jeg var fornøyd med Næverdal.

Kan han hjelpe?

Han har en egen evne til å trekke forhastede konklusjoner. Er lite interessert i å høre etter, og det fører til at man like gjerne kunne ha holdt seg hjemme. Dessuten har jeg brukt noen timer på å vente på ham de to årene han var min fastlege.

Aldri mer!

Jeg har vært nødt til å komme inn til han ved flere anledninger, da min lege har vært bortreist. Møtes alltid med samme konklusjon; hvis det ikke går over kan du komme tilbake igjen. Dette er uansett om det gjalt meg selv eller mine barn, til og med da jeg hadde lungebetennelse fikk jeg samme beskjed!
Jeg er ikke en person som renner ned dørene til legen, men denne legen nekter jeg å konsultere. Jeg har ingen tillit til han.

Veldig fornøyd

Jeg har alltid hatt ham som min fastlege, og jeg er utrolig fornøyd! Han er ikke sånn lege som gir deg medisiner hvis det ikke trengs, han er interessert i deg som passient (han sitt ikke foran pcen og trykker hele tiden) og han er ikke en sånn typisk lege som bare vil bli fort ferdig, gå over til neste passient, og komme seg fortest mulig hjem. Han er flink til å lytte og han er flink til å snakke på en måte som gjør at man forstår ham, og ikke bruker "dr ord" Som han ikke kan forklare hva betyr.

Ser litt lett på ting

Går ikke ofte til lege, men dersom det har vært behov så føler jeg meg ikke noe klokere når jeg kommer ut derfra. Har vært der i forbindelse med svangerskapsplager, og ble ikke hørt. jordmor sendte meg direkte til sykehus når hun fikk høre symptomer. Men han er snill og grei og prate med, og sikker dyktig.

Har kunnskap og innsikt

Næverdal har meget gode kunnskaper, er dyktig til å følge opp pasienter og er nøye med å ikke gi det unødvendige medisiner. Han er i tillegg tillitsvekkende, grundig og interessert i å høre dine meninger og innspill. Meget godt fornøyd med han etter mange år som pasient.

Lite tid

Jeg oppfatter denne legen som for lite interessert i pasienten og dennes problemer (jeg går ikke til lege så lenge det ikke er noe som plager meg skikkelig).
Istedenfor å samtale med pasienten deretter følge opp med spørsmål, avbrytes samtalen med (for) tidlige konklusjoner og søking på dataen etter "resultater" fra tidligere besøk, fremfor å gjøre ferdig "dagens sak".