Bente Røhr

Tlf: 37 09 77 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Bente Røhr er en av 40 fastleger i Arendal

Siste vurderinger av Bente Røhr

Lydhør og forståelsesfull

Jeg har gått til henne i mange år, og føler at jeg alltid blir tatt på alvor. Hun er en god lytter, og kommer med konstruktive tilbakemeldinger. Er effektiv, men har tid når det trengs. Henviser videre ved behov. Jeg føler meg veldig godt ivaretatt, og har stor tiltro til henne!!

Verste legen jeg har vært borti

Repetitivt tatt opp temaer som har vært vanskelig for meg å fortelle om, og i det siste har jeg måtte flytte fra muggsoppinfisert hjem. Opplevd mye symptomer på angst og utmattelse, og ikke minst grusomme muskelkramper, hvilket har gjort all arbeid et slit. Hun har med en alltid gledelig tone sagt "det er ikke noe mer jeg kan gjøre." Hvilket ikke er tilfellet. Det er som regel det at hun ikke klarer å sette seg mer inn i andres situasjon til å komme med bedre alternativer. Sist besøk forklarte jeg alt nevnt ovenfor for henne, og jeg fikk en blodprøve. Jeg satt der i ett kvarter, før jeg rakk å bli ferdig sa hun at "vi ikke har tid til resten" og jeg måtte bestille ny time. Sliter du med dype problemer, anbefaler jeg ikke henne. Dette er en type kvinne som ville sagt "det er bare å smile mer, så blir du glad(:" til en som er deprimert.

Huff og huff, IKKE velg denne legen

Du får raskt time, men det er også alt. Kommer du med en ferdig bestilling går det relativt. Hun foreslår lite eller ingen ting. Føler deg ikke ivaretatt som pasient, ingen varme. Hun burde ikke hatt direktekontakt med mennesker. Er også tvilende til faglige kunnskaper, overser, lar vær og behandle og behandler feil. Dette har kostet meg dyrt. Barn tror jeg hun opplever som brysomme vesener.

Flink lege

Hun tar meg på alvor. Har tid til den tiden det tar inne hos henne.. Føler ikke hun er stresset, og er tilgjengelig når jeg trenger henne og gir gode tilbakemeldinger på prøver o,l.. Flink og grei lege.. Anbefaler henne for andre.... Kan noen ganger være litt venting ,men det er det vel over alt og et tegn på at hun tar tid til den enkelte pas...Takk Bente for at du er du....

Blid

Opplever som oftest å få rask timebehandling. Hun er effektiv og forståelsesfull. Føler jeg blir tatt på alvor, og blir henvist videre hvis behov.

Flott lege

Absolutt en veldig god lege jeg kommer til å savne etter mange år med mye kontakt. Alltid ledig tid når jeg trenger det, tross at det virker som at hun har mange pasienter.

Effektiv, men lite lydhør

Hun er alltid hyggelig, men jeg føler at jeg hefter henne og bør komme meg ut så fort som mulig. Tar jeg opp noe litt difust, så smiler hun bare og verken sier eller gjør noe med det. Til tross for kort tid inne hos legen, er hun alltid etter skjema - selv til første time.

Stresset

Virker ikke interessert i meg som pasient og var veldig stresset.
Det virket som om hun ville bli ferdig med meg så fort som mulig for å rekke flere pasienter over kortest mulig tid.
Følte det var et veldig upersonlig møte.

Ikke fornøyd

Denne legen har stort sett dårlig tid. Hun virker lite sympatisk, lite medfølende og forklarer ikke ting godt nok. Ikke fornøyd.

Ut innen 5 minutter

Mye forsinkelser, føler hun sitter og tripper og venter på at jeg skal bli ferdig. Slik at hun kan ta neste pasient.
Ikke lag med barn.

Anbefales ikke til noen

Jeg kom til henne med mange helseproblemer som hadde blitt stadig verre. På det tidspunktet fungerte ingenting, og jeg klarte såvidt å komme meg ut av senga. Hun tok standard blodprøver og sa "jeg ringer deg kun hvis blodprøvene viser noe".

Da jeg gråt fordi jeg slet med å fortelle om problemene oppfattet jeg henne som oppgitt og utålmodig.

Ved andre anledninger virket hun motvillig til å henvise meg videre.

Jeg følte meg hverken sett, hørt eller tatt på alvor. Det skjedde heller ingenting fordi prøvene var i grenseland.

Byttet lege som valgte å prøve medisiner (på tross av at verdiene mine var nære men ikke utenfor grensen). Disse fungerte godt og jeg ble frisk.

Dyktig lege, men kommer an på dagsformen kan det virke som.

Alt i alt ganske fornøyd, men som med alle mennesker kan dette variere fra gang til gang. Lytter, saklig, kan tidvis virke uoppmerksom og stresset. Ville nok gjort seg bedre med litt mindre pasienter siden det virker som om hun gaper over for mye på en gang til tider. Men når hun først er til stede så er hun helt fantastisk. Veldig løsningsorientert og gir ikke resept uten god grunn (som det bør være).

Dyktig og medfølende

Hun lytter, er profesjonell og følger opp samtalene. Aldri hatt en bedre lege.

En lege jeg ikke vil anbefale

Viser lite medfølelse, virker ikke særlig interessert i pasienten. Har heller ikke lag med unger. Syns det var vanskelig å kommunisere med henne, byttet fastlege midt i graviditeten.

Flink lege

Hadde Bente som fastlege da jeg bodde i arendal i 3 år. Har vært hos henne en del og føler jeg ble tatt på alvor. Følte hun brydde seg og var oppriktig interessert i min situasjon. Hun henviste meg til spesialist raskt. Byttet fordi jeg flyttet, men har vært veldig fornøyd.

Klarer ikke sette seg inn i andres situasjon

Vil ikke anbefale denne legen, dessverre! Sikkert dyktig på det medisinske, men klarer ikke sette seg inn i pasientens situasjon, vise medfølelse, smile osv.

Lyttende

Opplever legen som lyttende til problemet og repspekterer det pasienten sier og ønsker. Faglig dyktig og profesjonell.

Lege med dårlig tid - alltid

Legen har nesten alltid dårlig tid til å snakke med pasienter. Tidspress gjør at pasienten ikke får sagt det man egentlig vil. Legen bruker gjennomsnittlig kun 6-7 minutter pr pasient er min erfaring. Dermed virker legen til tider ufint og arrogant. Behandligen man får varierer etter hvor mange pasienter som sitter på venteveærelset..
Får en følelse å bli mot-arbeidet av legen. Hun hører ikke alltid etter hva pasienten ønsker. Mange ganger må pasienten gå tomhendt tilbake uten å få noe hjelp.
Legen er gjerrig på resepter, slik at man må komme igjen og igjen å få ny resept.
Legen kan være dominerende og har ofte en ovenifra og ned holdning til pasienter.

Noen dager smiler hun, med det er skjeldent det skjer.

Det skinner gjennom at hun ikke egentlig bryr seg.

Opplever henne som fjern og distansert - som om hun er utbrent og lei av jobben sin. Hun mangler både faglig engasjement og at hun bryr seg om deg som pasient.

En meget ryddig og effektiv fastlege.

Jeg har hatt mange fastleger gjennom årene. Bente Røhr er hittil den beste.
Hun har tid til å lytte og følger opp de spørsmålene og problemene jeg har.
Jegb føler tillit til de svarene og rådene hun gir. Hun tar initativ og sender meg videre til spesialist når det trengs. Havblikk Legesenter synes godt organisert og det blir korte ventetider på telefon o.l. Mange ekspederinger kan ordnes ved "luka".