Hege Svenningsen

Noroddveien 2 4816 Kolbjørnsvik
Tlf: 37 05 88 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Hege Svenningsen er en av 40 fastleger i Arendal

Siste vurderinger av Hege Svenningsen

Flink, effektiv og til å stole på.

Har hatt Hege som fastlege i 4 år. Med en komplisert sykdomshistorikk og flere kroniske sykdommer har Hege vært svært god å ha. Hun har hele veien tatt meg alvorlig, sendt nødvendige henvisninger uten å mukke, hørt på meg og sett meg. Jeg føler meg trygg på henne og har nå henne som fastlege til hele familien. Hun er veldig hyggelig og flink med barn. Hun er effektiv, men preges litt av å ha mye å gjøre.
Alt i alt en god lege som vi har valgt å beholde til tross for å ha flyttet et godt stykke unna. Hun er verd kjøreturen.

Tas ikke alvorlig

En blid og trivelig lege, men dessverre over tid, tendens til å gi en følelsen av å være i retning "hypokonder". Legen spurte ved en anledning om jeg var sikker på om jeg hadde min kroniske sykdom, som jeg har hatt nesten hele livet. Mente ved en annen anledning at jeg ikke kunne ha det jeg mistenkte, hvilket viste seg i ettertid å stemme. Det inngir ikke til tillit. Legen tror at mye sitter i hodet. Tar seg ellers god tid, men syns legen kan være mer ydmyk for hva pasienten faktisk forteller, og sette seg inn i journalen og forhistorie i forkant. Tillit er en viktig grunnsten. Selvom jeg har vært fornøyd generelt utenom dette, ble det bytte av lege for et halv år siden.

Bortkastet tid og penger å besøke Hege

Jeg hadde slitt med plager i mange år som bare blitt verre og verre. Hege sin løsning hva å ta de samme prøvene igjen og igjen... det hjalp ikke at jeg sa til hu at vi allerede tatt de prøvene for ikke lenge siden. Aldri så hu på andre muligheter. Jeg måtte selv google og finne ut av hva jeg hadde. Først når jeg presentert hva jeg hadde funnet fikk jeg den hjelp jeg trengte. Nå vil jeg gjerne fjerne mandlene mine men får ikke lov, til tross for at de hovner opp flere ganger i året. Nå bytter jeg fastlege i håp om å bli tatt mer seriøst. Jeg liker ikke å bli sett på som en hypokonder.

Funker dessverre ikke over tid

Første møte med henne var helt suverent. Hun ser deg når dere snakker sammen.. men på lang sikt, sliter du med noe annet enn en forkjølelse og eller en vondt i en tå... så har hun ingen ting å komme med. Det er ikke alltid det funker å trene yoga og gå tur i skogen. Og det er dette hun brenner for og til stadighet kommer innpå.. Så er det friluft du mangler er Hege en helt suveren lege. Trenger du hjelp for noe litt mer alvorlig, så spørs det. Jeg valgte å bytte!

Midt på treet

Dr. Svenningsen er ikke en lege jeg ville valgt fritt. Jeg har vært hos henne noen ganger, både med barna og med meg selv, og jeg får alltid følelsen av at hun ikke tar meg/oss alvorlig. Veldig overfladisk, og "rask", gjerne med beskjed om å vente og se.

Blir ikke tatt på alvor

Jeg har ikke vært fornøyd med Hege som fastlege. Hun er blid og hyggelig, men jeg føler at jeg ikke blir tatt på alvor. Hun fikk det til å virke som om jeg er hypokonder. Flere tilfeller der jeg ikke har blitt hørt eller forstått.Det er lang telefon-kø for å få time og lang ventetid på venterommet.
Jeg har nå byttet fastlege.

Hyggelig dame, om man bare trenger sykemelding

Ser ikke hele mennesket, sier at alt som er i veien er i hodet. Følte meg ikke trygg i hennes hender, hun gir ikke noe av segselv. Kanskje overarbeidet? Kranglete med meg, når jeg ba om mer hjelp og oppfølgning.

hyggelig ,men overfladisk.Dårlig planlegging av bruk på pasienter. Lang ventetid

vanskelig tilgjengelig.
Når man venter og venter,og blir tatt for gitt at man bare skal vente uten å få informasjon,kalles dette i beste fall å være å misbruke pasientens tidsbruk.Det går jo bare en vei.Ingen unnskyldning-jeg gjør som jeg vil.Det er bare å betale....Går ikke an

Effektiv, følger opp ved å rekvirere spesialist ol.

Får god hjelp i forhold til at hun følger opp med å videresende til spesialist, røngten osv. Føler meg trygg på at jeg får den behandling jeg måtte treng.
Får god /informasjon svar på de spørsmål jeg har vedr helseproblemer.
Har opplevd at det pga stress har oppstått feil på papirarbeid.
Det er til tider svært lang ventetid både på tlf og venterom.

Tipp topp

Veldig fornøyd, bruker henne til hele familien. Hører på oss, undersøker, finner en løsning eller henviser videre. Flink med barna.

Veldig dyktig og forståelsesfull

Jeg er veldig fornøyd med Hege som fastlege! Hun lytter, gir gode råd og tar en på alvor. Anbefaler henne absolutt på det varmeste!

Ikke fornøyd

Jeg var hos Hege for å få en henvisning til rygg/nakkespesialist på sykehuset pga konstante smerter. Dette fikk jeg ikke fordi hun ville først vite hva som var galt. Fikk derfor MRtime to måneder etterpå.....i tillegg fikk hun meg til å fremstå som en hypokonder. Hun pekte på sitt eget hodet og sa "ja det pleier jo ofte å sitte her". Ble altså ikke tatt på alvor. Synes dette var svært uprofesjonelt, og jeg har byttet fastlege. Ikke fornøyd!

Den perfekte fastlege

Hyggelig og vennlig dame, tar seg nok tid og gir den hjelpen som man bør forvente av en fastlege. Kjenner sine egne begrensninger og henviser videre om nødvendig, en viktig egenskap hos en allmenpraktiserende lege. Har jobbet mye med barn tidligere og er også veldig flink med disse, bruker henne derfor også som fastlege til barna mine. Anbefales til andre.

Ikke fornøyd med denne legen

Kun vært hos denne legen en gang med akutt smerteproblematikk da fastlege ikke var tilgjengelig.Følte meg verken sett eller forstått, fikk følelsen av at jeg ble oppfattet av legen som en hyperkonder (selv om hun må ha sett at jeg var smertepreget ved den minste bevegelse).Skjønner vurderingen av at akutte ryggsmerter sjeldent er farlig, men litt forståelse ift smerter og råd om hva som kunne lindre smertene i den akutte fasen hadde vært fint, istedenfor kun beskjed om at arbeid og aktivitet var viktig. Da jeg selv mener at jeg har en høy terskel før jeg oppsøker lege, var det et svært ubehagelig møte.

Hyggelig og lyttende

Jeg føler jeg blir hørt når jeg snakker med Hege, og uansett hva jeg har hatt av bekymringer har det blitt tatt alvorlig. Hun har henvist meg når det har vært behov for det. Hun har også vært flink i forhold til mine to små barn, kjenner jeg har tillitt til henne.

Ikke fornøyd

Ikke særlig fornøyd. Påstålig lege som tror hun vet best hvordan du har det. Hører ikke noe særlig på pasienten. Hun hadde aldri hatt den operasjonen jeg hadde hatt, men alikevel mente hun at det var absolutt ikke slik jeg hadde det/kunne ha det. Dessuten er hun alltid etter skjema.

Tar seg ikke tid

Tar seg ikke tid til å ta tak i mer enn ett problem på en lege time, vill ikke høre om de andre. Ofte vikarer istedet for fastlegen. Følger ikke opp det som blir sagt, eller gjort.

Kjempefornøyd!

Jeg byttet fastlege for ca et år siden, og er utrolig fornøyd med å ha fått Hege Svenningsen. Hun er blid og har en hyggelig fremtreden, dyktig og profesjonell, får meg til å føle meg trygg og ivaretatt. Glad for at jeg fikk sikret meg henne før det ble fullt:)

kjempe fornøyd med legen min!

Jeg synes hege reagerer på det man sier og man blir tatt på alvor. Synes hun er flink til å få ting gjort. Og selv om hun jobber deltid opplever ikke jeg at hun er utilgjengelig i det hele tatt. Hun er veldig flink med barna også. Helt super!

ikke så bra

hege er en hyggelig dame, men jeg får ikke inntrykk av at hun er særlig dyktig. litt for mye uvitenhet. (jeg vet mer om diverse ting enn henne, når det kommer til helse.) hun må flere ganger slå opp i boka eller dataen når jeg forteller henne ting. osv.. ikke særlig fornøyd.