Hege Svenningsen

Hisøy Legesenter DA

Noroddveien 2 4816 Kolbjørnsvik
Hege Svenningsen er en av 40 fastleger i Arendal

Siste vurderinger av Hege Svenningsen

Flink, effektiv og til å stole på.

Har hatt Hege som fastlege i 4 år. Med en komplisert sykdomshistorikk og flere kroniske sykdommer har Hege vært svært god å ha. Hun har hele veien tatt meg alvorlig, sendt nødvendige henvisninger uten å mukke, hørt på meg og sett meg. Jeg føler meg trygg på henne og har nå henne som fastlege til hele familien. Hun er veldig hyggelig og flink med barn. Hun er effektiv, men preges litt av å ha mye å gjøre.
Alt i alt en god lege som vi har valgt å beholde til tross for å ha flyttet et godt stykke unna. Hun er verd kjøreturen.

Tas ikke alvorlig

En blid og trivelig lege, men dessverre over tid, tendens til å gi en følelsen av å være i retning "hypokonder". Legen spurte ved en anledning om jeg var sikker på om jeg hadde min kroniske sykdom, som jeg har hatt nesten hele livet. Mente ved en annen anledning at jeg ikke kunne ha det jeg mistenkte, hvilket viste seg i ettertid å stemme. Det inngir ikke til tillit. Legen tror at mye sitter i hodet. Tar seg ellers god tid, men syns legen kan være mer ydmyk for hva pasienten faktisk forteller, og sette seg inn i journalen og forhistorie i forkant. Tillit er en viktig grunnsten. Selvom jeg har vært fornøyd generelt utenom dette, ble det bytte av lege for et halv år siden.

Bortkastet tid og penger å besøke Hege

Jeg hadde slitt med plager i mange år som bare blitt verre og verre. Hege sin løsning hva å ta de samme prøvene igjen og igjen... det hjalp ikke at jeg sa til hu at vi allerede tatt de prøvene for ikke lenge siden. Aldri så hu på andre muligheter. Jeg måtte selv google og finne ut av hva jeg hadde. Først når jeg presentert hva jeg hadde funnet fikk jeg den hjelp jeg trengte. Nå vil jeg gjerne fjerne mandlene mine men får ikke lov, til tross for at de hovner opp flere ganger i året. Nå bytter jeg fastlege i håp om å bli tatt mer seriøst. Jeg liker ikke å bli sett på som en hypokonder.

Funker dessverre ikke over tid

Første møte med henne var helt suverent. Hun ser deg når dere snakker sammen.. men på lang sikt, sliter du med noe annet enn en forkjølelse og eller en vondt i en tå... så har hun ingen ting å komme med. Det er ikke alltid det funker å trene yoga og gå tur i skogen. Og det er dette hun brenner for og til stadighet kommer innpå.. Så er det friluft du mangler er Hege en helt suveren lege. Trenger du hjelp for noe litt mer alvorlig, så spørs det. Jeg valgte å bytte!

Midt på treet

Dr. Svenningsen er ikke en lege jeg ville valgt fritt. Jeg har vært hos henne noen ganger, både med barna og med meg selv, og jeg får alltid følelsen av at hun ikke tar meg/oss alvorlig. Veldig overfladisk, og "rask", gjerne med beskjed om å vente og se.