Øivind Bergh

Nedre Lundsvei 1 4630 Kristiansand S
Tlf: 38 12 52 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Øivind Bergh er en av 83 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Øivind Bergh

A calm, reasonable and efficient doctor

We moved to Norway (from Finland) a few months ago, and our entire family was appointed to Bergh. We were a little nervous when visiting him for the first time due to the critical reviews here. However, he has turned out to be a doctor that listens, makes decisions efficiently and sends patients forward when need be. So, absolutely no complaints from us, we've been really happy to have him.

Bergh. En stødig kar som jeg har full tillit til.

Har hatt Bergh som fastlege i mange år. Han vet alt livet ikke alltid er kvikk fix. Det vet jeg også. Bergh følger opp og er å stole på.

den værste legen jeg har truffet

Jeg ble totalt avvist da jeg kom med mye smerter pga fall og han sa at dette måtte jeg bare ri av - hva ??????. Jeg gikk på legevakten etterpå og fikk hjelp. ....

Elendig

Ikke interessert i pasienten. hører ikke etter når vi sier hva som plager en. Følger ikke opp. Virker ikke som han leser journal som gjelder pasienten. Bestiller du time igjen ganske fort så virker han sur.

Kanskje for gammel og lei jobben.

Anbefales ikke.

Misfornøyd

Han lytter ikke. Han var interesert bare til å rette info om meg. Ingen praksis hjelp. Jeg følte som intruder

Fornøyd

Ga meg god behandling de få gangene jeg har vært der. Jeg er sjelden syk. Har måtte vente litt lenge synes jeg. Han har alltid gitt meg den hjelpen jeg trenger.

Det virker som han misliker hypokondere og kan framstå som litt morsk ved anledninger, dersom problemene du presenterer er bagateller. Det er kanskje vanskelig for noen å akseptere, men ikke alle burde tross alt sykemeldes. Jeg respekterer leger som tar et standpunkt mot denslags

Hyggelig lege

Jeg hører mange klager på Bergh, men skjønner helt ærlig ikke hvorfor. Jeg synes han er lydhør, imøtekommende og løsningsorientert.
Jeg har hatt ham som fastlege i 15 år, og det er klart at jeg en gang i blant ønsker meg en second opinion - men leger er bare mennesker de også - ikke guder. Jeg er fornøyd!

Tar ikke folk på alvor

Lite lyttende holdning. Uinteressert i pasientens beskrivelser. Bør særlig ta folk som er lite hos legen på alvor. Det meste blir bagatellisert.

kan bare bli bedre

Opplevde han som særdeles lite interessert i mine problemer, følte at han heller ikke trodde meg og hadde liten innsikt i diagnosene han først stilte. Utover det var han ikke direkte sur men, heller lite blid og kunne ved flere av mine legebesøk være småspydig. vil du ha en lege som lytter, spør og er grundig i arbeidet sitt vil jeg ikke anbefale denne herremannen,

Helt fornøyd!

Jeg er helt fornøyd med han! Han er ikke den som bare gir piller men han som er løsningsorientert.

Trygg og god lege

Jeg hadde Bergh tidligere, og følte jeg fikk veldig god hjelp og støtte gjennom både fysisk og psykisk problematikk jeg kom med. Han er en alvorlig type, men ikke sur. Han tar sakene alvorlig, og hører på meg. Stiller ikke ledende spørsmål. Jeg bor ikke så nærme hans legesenter lenger, så jeg byttet lege av praktiske årsaker. La meg si det slik: Jeg er tilbake hos Bergh igjen nå, for jeg savnet tryggheten om at jeg ble hørt på. Han har alltid tid til meg som pasient.

Arrogant og lite interessert

Øivind Bergh var lite interessert i meg som pasient og nedlatende i sin væremåte. Totalt bortkastet tid å møte opp her. Anbefales IKKE.

STiller meg bak all kritikken her

Passiv, lite empatisk, arrogant, lite initiativ - gir tvetydige signaler og lite oppfølging. Må legge betydelig press for å få noen oppfølging utover det ordinære resept, råd om trening og mosjon osv

Korreksjon

Jeg har skrevet om Bergh én gang tidligere, men når jeg av nysgjerrighet nå leser beskrivelsene av min gamle fastlege føler jeg for å legge inn noen ekstra ord til forsvar. (For ordens skyld: jeg kjenner ham ikke personlig.) Jeg følte meg stort sett godt ivaretatt av Bergh, og tror han kan være en god lege for mange. Beskrivelsen av ham som arrogant og en som ikke tar folk seriøst er jeg ikke enig i. Han "gir ikke ved dørene" i form av lettvinte diagnoser og jovial imøtekommenhet, men det oppfatter jeg som en seriøsitet og en holdning som tvinger pasienten til å ta aktivt stilling til sin egen tilstand. Old school er han nok, men jeg opplevde ham som kunnskapsrik og fremfor alt gundig. Ser at folk klager over at han ikke smiler nok, men jeg opplevde at han kunne ha glimt i øyet og at smilet ikke lå så langt unna. Uansett mener jeg ikke dette er det viktigste hos en lege. Ventetiden var lang, dog. Konklusjon: en intelligent og grundig lege (som passer for ditto pasienter).

Konservativ

Dr. Bergh er lege av den gamle skolen og virker nesten innesluttet, muligens lei av allmennmedisin og fastlegejobben. Jeg opplever at han lytter til det som blir sagt og gjerne vil prøve ut forebyggende/pleiende metoder i stedet for å gå rett på medisinering, noe jeg ser på som positivt. Smilet hans er han tydeligvis veldig forsiktig med å dele, men det finnes det også.

Han kunne godt vært litt mer forklarende når han har kommet frem til en diagnose i stedet for at man selv må spørre om alt.

Jeg kan også forestille meg at han ikke passer som lege for de som ikke klarer å forklare sine symptomer/tilstand godt selv, men trenger en lege som spør og graver.

Generelt sett hyggelig lege, effektiv og riktig behandling.

Andbefales ikke

Tar ikke skikkelig tak i problemer, lite oppfølgning. Spør ikke om ting, her må du selv være veldig frempå hele tiden. Opplever å være min egen lege i stor grad. Konservativ tilnærming til legefaget. Andbefales ikke.

Styr unna!

Øyvind Bergh er en lege jeg kun har møtt tre ganger og jeg mener jeg har sløst all tid og penger brukt på hans legekontor. Tiltross for at jeg blandt annet har hatt dagens første legetime har han hver gang vært minimum en halvtime forsinket.
Jeg opplever han som arrogant, hånlig og utrolig lite hjelpsom.
Opplever legetimene hos han som at jeg har kommet til en lege som ikke liker yrket sitt, overhodet ikke tror deg som pasient og som helst vil ha deg fortest mulig ut uten å løse problemene. Han smiler aldri, spør samme spørsmål minimum 3 ganger og er rett og slett ofte spydig.
Vil ikke anbefale han til noen.

Hvorfor er han lege?

Jeg skjønner ikke hvorfor denne mannen valgte legeyrket, for ikke lytter han og han virker tvilende til alt som blir sagt. Har lite og utdaterte kunnskaper og er lite villig til å hjelpe. Sekretærene er hovne og lite hjelpsomme. Anbefales ikke!

Ikke fornøyd

Følte ikke jeg ble tatt seriøst og ble sett ned på når jeg forklarte. Og de som tok telefonen i resepsjonen, var ikke bedre. Følte jeg var egostisk og stjal deres tid.
Jeg har byttet lege,

Tar ikke godt nok tak i problemene

Har vært hos denne legen flere ganger men opplever hver gang å ikke bli skikkelig hørt. Han tar ikke fatt i det jeg oppsøker lege for, men skal isteden utrede forhold som i ettertid viser seg å være i den skjønneste orden. Lite lydhør og lite meddelsom, og lite flink til å følge opp.
Når jeg oppsøker lege forventer jeg at vedkommende tar ordentlig fatt i problemet, og ikke går som katten rundt grøten. Jeg blir som oftest møtt med "vi ser det an litt"' eller "det er nok noe som går over av seg selv" osv., derfor skifter jeg nå fastlege.