Olav Eieland

Tinnheiaveien 20 4629 Kristiansand S
Tlf: 38 06 61 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Olav Eieland er en av 82 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Olav Eieland

Typisk barnelege som ser alt veldig "enkelt"

Var der 1 gang og byttet lege. Lite forståelse for diagnoser utenom alt som er psykisk! Selv etter lang utredning på sykehus/fastlege i annen by ønsket han begynne på nytt. Byttet raskt tilbake til min gamle- i annen by. Har vært der et par ganger med barna også, der han er flink med dem i tale. Dyktig? vet jeg ikke.. Er på utkikk etter ny lege til hele familien igjen.
Han virker arrogant, og lite profesjonell til lege å være. Snakker bla. private samtaler under legebesøket.
Kanskje grei lege til typisk enkle tilfeller som influensa og den slags..

erfaren lege

jeg har ikke byttet lege ennå, men brukt senteret siden jeg jobber der oppe, veldig bra , de er raske til å settte opp time, du får enten 5 minutt eller 20 minutt, du bør ikke velge 5 minutt timen!!!
(Min lege har 2 ukers ventetid)

Styr unna!

Byttet fastlege i håp om å få mer utreding og bedre hjelp. Ingen hjelp eller sympati å få her.
Nekter å skrive legeerklæring til NAV.

KJEMPEBRA!

Rutinert og grei.Kanskje litt avvisende til små-ting, men lett å få time hos (på dagen) og får ting unna!

Dårlig lege.

Hadde denne legen for noen år tilbake. Gruet meg til hver eneste time. Han hadde aldri tid og var svært overlegen og arrogant. Han visste best, selv om han tok feil. Ble sendt gråtende ut fra kontoret hans, da bestemte jeg meg for å bytte lege! Også sykesøstrene/ kontordamene der var svært arrogante. De var mer interessert i å skravle seg imellom om private ting. STYR UNNA DETTE LEGE SENTERET!

ANBEFALES!

Vikarlege for vår forrige fastlege og nå har vi byttet hele familien! Alltid time, ofte drop inn , vu har vært 3 ganger med barna nå uten time på forhånd
Litt knapp tid. Vanlig time er 20 minutter... Det er rart, en time er jo en time??
Bra laboratorie
Få telefonlinjer inn og å prate med legen et kav umulig!!
Han har ikke veldig interesse i utenomsnakk og diffuse symptomer virket litt gammeldags?
Rask til å utrede, forklare og henvise

DÅRLIG LEGE!

Eieland er den dårligste legen jeg noensinne har vært borti, og jeg har hatt et par leger gjennom tidene.
Det virker som han lytter til det du sier, men avfeier deretter alt du har sagt og finner på egne meninger om hva som er galt med deg. Utifra det han ser så baserer alt seg på alder. Er du ung pasient og syk så er du alikevel frisk i han sine øyne. Han skylder alt på psyken. Sa at jeg finner opp ting.

Jeg går IKKE til lege med mindre jeg er nødt til det. Jeg bruker ikke penger bare for å sitte og prate med en lege. Etter den kommentaren hvor han sa jeg finner på ting så bytta jeg straks lege.

Eieland stresser og det virker som han ikke har tid til deg i det hele tatt, men vil bare bli ferdig å ta neste pasient. Han er lite hyggelig og du føler deg ikke trygg eller tatt vare på.

Jeg vet nå blant annet at jeg er allergisk mot tilsetningstoffer i mat og drikke og kroppen min ble ødelagt og fikk kraftige reaksjoner med diverse smerter, svimmelhet, trøtthet osv.

Denne legen anbefales ikke viss du er syk. Du får ingen hjelp.

Helt ok

Virker stresset og føler han alltid har dårlig tid. Hører på det jeg sier, men virker som han vil komme igjennom pasientlisten og rekke skjema for deg. Blir litt haltende. Alvorlig og seriøs. Kan nok faget sitt godt. Men sosialt er det ganske kjipt

Trygg og god

Var skeptisk til Eieland, men han har motbevist denne skepsisen. En trygg, lun og god lege, som tar deg på alvor. Han er ikke en som løper "legemiddelselskapenes ærend" og pøser ut med med medisiner, men han lytter og tar deg gjennom de rette kanalene, hvis han mener dette er spesialisttjeneste. Jeg er litt glad i denne legen, fordi han har behandlet min gravide kone på en god måte. Anbefales på det nærmeste...

Arrgant og overflatisk

Det er min erfaring etter noen møter med denne legen. Valgte han tilfeldig fra listen over ledige fastleger og byttet rett etter noen konsultasjoner.

Olav Eileland

Behagelig og empatisk. En god lytter som tar hensyn til pasienten.

En fantastisk lege!

Jeg har mye å takke Olav Eieland for!
Han lytter, er forståelsesfull, og vil meg det beste, uansett situasjon.
Han har vært legen min i 12 år (jeg er 26), og han kan sykehustorien min, og da jeg kom til en turnuslege for to år siden, gråtende og fortalte at jeg hadde det helt forferdelig, livet var ekstremt vondt, og jeg ønsket mest å forsvinne, ga han meg sovetabletter (som forsåvidt ikke funket), og 5-dagers sykemelding, fordi han mente at jeg bare var ensom.
Kom tilbake til Eieland etter de 5 dagene, og han forsto med en gang at dette var ett kraftig tilbakefall på dyp depresjon jeg har hatt tidligere, og ga meg all hjelpen jeg trengte.

Jeg har flyttet Ca 1 time bort, og har bodd der i 2,5 år. Men jeg nekter å bytte lege, da han kjenner meg, og er den snilleste, og den dyktigste legen jeg har vært i kontakt med!

God ,men streng lege!!

Har godt inntrykk av Tinnheialegepraksis, flinke, imøtekommende personale i nytt?? lokale. Dokter Eieland er ny for familien vår, byttet lege fra typisk "familielege" av den gamle sorten, det var god service ,men vi ble aldri undersøkt eller hørt. O Eieland virker som en mer nymotens legetype, interessert i å høre på deg, er alltid på tiden, bruker god tid på undersøkelsen, men veldig streng i forhold til resepter og sykemelding. Mannen min skulle forlenge en sykemelding fra legevakten, og fikk beskjed om at med den sykdommen (ryggverk, hatt dette i fler år) så var det best å være noe på jobb. Opplever også at sovemedisinresepter er vanskeligeå få , jeg må for eksempel møte på time på hver resept. er ikke dette gammeldags, i dag med e-resept ol? som de forresten heller ikke har. Barna blir godt tatt i mot, og alt i alt har vi veldig tillit til O Eieland, og bytter ikke igjen.

Toppkarakter

Lyttende lege som tar deg på alvor og gjør det som trengs.

God familiedoktor

Spesielt etter opp-puss av senteret er det blitt barnevennlig, egen krok for barn. de ansatte er veldig rutiinerte. nesten ingen ventetid for time, og barn kommer inn samme dag. Eieland har vært flink med barna. Både de og vi er trygge. Han er mye borte i løpet av uka, da kommer du til turnuslegen som han har ved siden av seg.

Utrolig imøtekommende og varm

Mange fastleger lider nok under tidspress, og har kanskje ikke en veldig spennende og utfordrende hverdag. Hos Olav Eieland på Tinnheia Legesenter føler jeg meg gang på gang utrolig godt ivaretatt, samt imøtekommet med respekt og medmenneskelighet ved henvendelser jeg har gjort.
Jeg har aldri fått inntrykk av at legen "rusher" igjennom konsultasjonen, eller viser liten interesse for saken.
Jeg har tvert imot ved flere anledninger fått spørsmålet: -"var det noe mere jeg kan hjelpe deg med?"