Mats Elias Meguenni

Tilleggskompetanse

• Dykkerlege
  • Petroleumslege
  • Sjømannslege

Slettebakken Legesenter Telefonnummer55 27 33 3055 27 33 ...
Vilhelm Bjerknesvei 21 5081 Bergen
Mats Elias Meguenni er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Mats Elias Meguenni

The best of the best!

Han her veit hva han driver med!. Siden 2018 har matis hvert min fast lege. Du må leite lenge for å finne en mann som kan fylle samme sko som Matis..
Jeg har medfødt ryggproblemer og Matis har hvert en kirurgisk instrument for meg. Leger som Matis må man ivareta, dessverre så har vi ett system som sørger for å fjerne leger som han, og heler setter inn nikke-dokker som klarer ikke å tenke selv.

Ikke-dømmende og forståelsesfull

Mats er den mest forståelsesfulle legen eg noen gang har hatt.
Han respekterer at eg ikke vil gå til vikarene hans. Og vi har tett oppfølging. Kan være 100% ærlig med han. Og han er ikke slik som skriver ut medisiner i hytt og dynevær. Ville aldri byttet han for alt i verden. Det viktigste for min del er å ha et godt samarbeid med legen sin. Og det har eg og Mats.

Utilgjengelig

Hatt Mats som fastlege i rundt 4 år, og har på disse årene vært hos han kun to ganger. Jeg har imidlertid vært igjennom tre runder med lite dyktige vikarer, blant annet under svangerskapet som gjorde at jeg ikke kunne ta svangerskapsoppfølgingen på legekontoret. Vikaren hadde lite kunnskap om slik oppfølging, og jeg måtte krangle meg til de rette blodprøvene (selv etter å ha henvist til og vist han siden om temaet på Helsenorge). Valgte derfor å benytte kun jordmor, selv om jeg gjerne skulle ha gått til lege.

Jeg ser meg nå nødt til å bytte fastlege, da jeg ikke får tak i ledige timer hos Mats. Han er lite på kontoret: enten er det ferie, etterutdanning eller jobb andre steder. De andre legene på kontoret er like opptatt, noe som resulterer i månedsvis med venting for en enkelt time.

Jeg har i tillegg ved flere anledninger opplevd helsesekretærene som lite behjelpelige. Enkelte ganger har de vært direkte frekke, de la blant annet skylden over på meg da de hadde glemt å varsle meg om en timeendring.

De to gangene jeg har møtt Mats har han vært hyggelig og behjelpelig, men som flere andre skriver hatt en litt for rask tendens til spøk. Ikke sikkert jeg hadde byttet lege hvis ikke det hadde vært for at det er helt umulig (!) å få time.

Trygg og imøtekommende

Opplevde at han var svært profesjonell, og at jeg ble tatt på alvor. Veldig opptatt av å lytte til pasient, og genuint interessert i å løse problemene en har. Kan anbefales på det varmeste.

Grei å får Hjelp når Du Trenger Det

Fikk God hjelp av Lege Da jeg trengte det. Har pstd. Og Han ( hadde ikke erfaring med Person fra Før) han forstår og kan hjelpe deg. Ikke bare Medisin men Prate så en følelse blir lettere å bære på