Ingeborg Gurine Ribe

Sentrum Legepraksis

2016

Sentrum Legepraksis Telefonnummer78 45 54 6478 45 54 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Markveien 51 9510 Alta
Ingeborg Gurine Ribe er en av 23 fastleger i Alta

Siste vurderinger av Ingeborg Gurine Ribe

Ikke tilstede

Er dessverre veldig lite tilstede på jobb. Som oftest så får jeg legetime hos en annen på huset. Og det er forsåvidt positivt.
Fikk denne legen etter at den fantastiske fastlegen min slutten, og det har gjort at hun har noen veldig store sko å fylle.
Hun tar ikke noe på alvor. Lover å sende av prøveresultater, men glemmer det støtt og stadig. Håper det snart blir noen andre leger som har plass på sin liste.

Meget smalt fokus

Hun tok over etter legen jeg hadde før. Fra da ble fokus flyttet fra å takle min tilstand, som var i en positiv utvikling, og over til de enkelte problemene. Preg av negativt fokus.
Anbefales kun til pasienter med svært lite komplekse problemstillinger. Vil ikke diskutere annet enn ett moment per time, og aldri snakke om sammenhengen mellom momenter.
Byttet til annet legekontor, og får endelig en helhetlig oppfølgning, samt medisiner som har fungert.

Veldig skuffet

Jeg fikk tildelt Ingeborg som fastlege etter at min tidligere fastlege sluttet. Jeg har vært hos henne noen ganger nå og jeg er veldig skuffet over måten jeg blir tatt i mot på. Jeg opplever å ikke bli tatt på alvor, og at jeg ikke har fått den hjelpen jeg sårt har behov for. Der virker som om hun ikke tar seg tid til å lytte til meg, og jeg mener at dette påvirker de faglige vurderingene hun så gjør. På grunn av det ovennevnte vil jeg bytte fastlege så snart det åpner seg muligheter for det.

Dessverre ikke flink

Følger boka litt formye. Kan ikke gjøre flere ting samtidig.
Lytte. Dessverre må man gjenta der man har sagt. For legen har tatt sin egen mening, da blir det støy = kommunikasjon problem.

Selvstendig dame

Hun har egne verdier og vet selv hva som er best som andre. Akkurat som en lege skal! Empati kommer ofte i veien når man prøver å hjelpe andre, men ikke for ingeborg! Å holde på sine egne personlige verdier er ekstremt viktig isteden for å faktisk hjelpe andre så kan man preike moral til dem 10/10 lege dette.