Leif Hæstad

Lund Legesenter Mann, 62 år

Autorisert1990
TilleggskompetansePetroleumslege
Ledige plasser 122 av 1500
Vil du bytte til denne fastlegen?

Lund Legesenter

Kirkeveien 4 4631 Kristiansand S
Leif Hæstad er en av 80 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Leif Hæstad

Dyktig lege

Løsninsgsorientert lege som hører på hva du har å si.
Hyggelig og imøtekommende, fremstår som profesjonell i faget.

Å få time er derimot vanskelig, selv om det er akutt - enkelte av de som betjener resepsjonen kan med fordel ta seg ett "være hyggelig" kurs - og et "når en pasient ringer og har plutselig blitt svært svimmel og fått balanseproblemer" bør denne kanskje prioriteres?

stoler veldig mye på egen vurdering

Sender ikke pasienter til vurdering av spesialister. dårlig rettledning. Meget dårlig til og lytte. følger ikke opp.

Har bestandig tid

Når du endelig har fått time, føler jeg at jeg har god tid til å forklare mine "vondter".
Han lytter og forklarer. Andre leger jeg har vært hos har hatt så dårlig tid at en blir helt stresset.

Dyktig lege - dårlig legekontor

Kom til Kristiansand som student for 4 år siden uten å kjenne noen og hadde derfor heller ingen å rådføre meg om når det gjaldt valg av ny fastlege. Valget falt tilfeldigvis på Hæstad, noe jeg er fornøyd med. Jeg har vært et par ganger i året hos både Hæsted og Thomassen (er ulike grunner til at jeg har vært hos begge to). Begge er jeg fornøyd med. Dyktige leger som tar seg tid til pasientene (når man endelig kommer inn). Jeg føler jeg kan stole på dem og de virker profesjonelle og tar seg f.eks. tid til å forklare sykdommer/kroppens funksjoner på en forståelig måte for oss som ikke forstår alle medisinordene. F.eks. tegnet, forklarte og viste Hæstad på figur hvordan ulike ledd i kneet fungerer, hva som var galt med kneet mitt og hva som måtte opereres (jeg var i en liten ulykke, skadet kneet og trengte operasjon). Dette satte jeg veldig pris på. Det eneste negativet er at det er utrolig vanskelig å få time, virker ikke som de har nok kapasitet til alle pasientene og en må alltid vente 20 min-1 time på å få komme inn..

Det jeg derimot ikke er fornøyd med er selve legekontoret/sekretærene (og det er eneste grunnen til at jeg nå skal bytte fastlege). Sekretærene er frekke, ikke hjelpsomme på noe som helst måte (dette er det legene som er), ikke hyggelig og det er vanskelig/umulig å komme gjennom på telefon (så har endt opp med å møte direkte opp når jeg må ha nye resepter/bestille time etc. opplever det som mer effektivt å møte opp der enn å ringe gang på gang og vente 15 min i telefonkø for så å ende opp med å legge på..). En føler de ikke respekterer deg som pasient, noe som ikke er særlig tillitvekkende når en er på et legekontor hvor mye sensitiv informasjon er tilgjengelig.. Og å ta blodprøver er ikke gøy, virker som sekretærene er mer interessert i å prate med hverandre enn å følge med på deg som pasient.. For eksempel måtte jeg virkelig be sekretærene om å få en rask time, følte jeg rett og slett tvang dem til å skaffe meg legetime da jeg hadde skadet kneet og ikke klarte å gå på det. Sekretæren mente dette ikke hastet og at jeg kunne vente i 1-2 uker.. (!!!) Men plutselig hadde jeg blitt satt over til Thomassen og fikk time senere på dagen (hvor han så sendte meg rett til røntgen) så legene er det lite å utsette på..

Grusom opplevelse

Jeg har slitt med diverse psykiske plager, og hver gang jeg har søkt råd/hjelp hos lege så har jeg fått beskjed om å gå meg en tur i skogen. Om jeg sier at jeg har fulgt rådet og gått i skogen over lengre tid så får jeg beskjed om å gjøre det enda hyppigere og enda lengre. Da skal jeg bli så bra så. Jeg opplever Hæstad som lite lyttende, lite interessert og mest opptatt av å få meg ut av behandlingsrommet så fort som mulig slik at han kan presse inn flest mulig pasienter.