Odd Geir Nygaard

Tlf: 38 07 91 40 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Odd Geir Nygaard er en av 83 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Odd Geir Nygaard

Dyktig lege

Korte ventetider, og har alltid tid mellom slagene dersom det skulle være hastverk. Utrolig dyktig og flink lege, jeg føler meg alltid sett og forstått. Dersom vi ikke har funnet ut av hva problemet er, har han alltid kommet frem til en eventuell løsning og sørget for at vi kommer til bunns i problemet.

Veldig hyggelig og dyktig mann som jeg anbefaler på det sterkeste.

Lyttende og effektiv

Nygaard har alltid lyttet til det jeg har å meddele og har alltid tatt det jeg sier alvorlig. Når jeg selv ikke har ville innse at ting er mer alvorlig enn det er har han vært tydelig og direkte på en positiv måte.
I perioder jeg har bodd utenbys grunnet studie og arbeid har han alltid hatt tid til å likevel ta meg inn når jeg var hjemme en tur. Jeg føler meg sett og ivaretatt av han.
Han bruker ikke tid til småsnakking noe jeg synes er positivt da jeg heller foretrekker at han er direkte og konkret i sin kommunikasjon.

Hastverk

Du kommer inn og blir egentlig bare kastet ut før du rekker å åpne munnen. Han spør ikke hvordan man har det. Virker ikke som han vil hjelpe.

Punktlig og god

Har på 24 år aldri måttet vente mer enn 5 min etter avtalt tid.
Kjapp og konsis undersøkelser og konklusjoner evt videreformidling til spesialist.

Kunne ikke hatt bedre

Jeg på 17 år kunne ikke hatt en bedre lege. Han har vært fastlegen min hele livet, og hjulpet meg med alt mulig rart av tenåringsproblemer og sykdommer. Han er en dyktig mann, og får meg til å forstå at jeg aldri er alene med det jeg har.

En dyktig fagmann

Har hatt ham som lege i ca. 25 år. I den perioden har jeg hatt både hjerteproblemer og kreft. Jeg føler meg meget godt ivaretatt av Nygård. Han nøler ikke når noe står på, men han liker ikke sutring.

Arrogant lege, med liten medlidenhet

Jeg har slitt mye med sykdommer og syntes han er ekstremt arrogant. Han er lite villig til å lyte til deg og virker som han heller vil være et annet sted enn å hjelpe. Han tar ikke alvorlige helseplager på alvor og jeg er kjempe glad at jeg byttet lege og fikk et bedre liv

Beste jeg har vært borti

Odd Geir er den flinkeste og mest fantastiske legen jeg har hatt, og det var nesten vondt å måtte bytte da jeg flyttet ut av byen. Han var flink til å følge opp nøye, og kunne gjerne kalle inn til time uten at jeg gjorde det selv. Han har tid til å lytte og forklarer ting på en enkel og fin måte. Piller og sykemeldinger, f.eks., skriver han ikke ut i hytt og gevær, og han er svært nøye på nettopp dette. Nygaard er en lege man kan stole på og han kan jobben sin!

Litt streng, kunne fulgt opp litt bedre

Nygaard er nok en bra lege, men jeg opplever han som litt streng/sur, som kan være ubehagelig og gjøre det vanskeligere å være ærlig. Han virker også som han har litt hastverk, og følger ikke opp så tett som jeg hadde ønsket.

Nedlatende

Jeg hadde Nygaard som lege en kort periode. Jeg er medisinallergiker, og oppga dette på første konsultasjon. Legen fnøs av meg, og mente jeg bare var litt intolerant. Min allergi innebærer akutt blodtrykksfall, besvimelser og innleggelse på sykehus. Da legen ikke var villig til å høre på at jeg faktisk er allergiker, følte jeg at denne legen kan ta livet av meg, uten at han løfter en finger. Jeg skiftet fastlege.

For mange pasienter!

Legen var kort og virker uintressert! Skriver fort ut en resept uten å undersøke, slik at en må gå minst to ganger før en får riktig behandling. Måtte også ofte vente lenge på venteværelset. Byttet til en lege med færre pasienter og er godt fornøyd.
Ellers hyggelig i resepsjonen.

Dyktig lege

Jeg har hatt Nygaard som lege siden jeg var student og det er ca 30 år siden. Han har fulgt mine to svangerskap, småbarna, og min helse med diverse utfordinger. Jeg har alltid vært veldig fornøyd! Nygaard virker faglig oppdatert og har er rask til å henvise til spesialister. Jeg gir mine beste anbefalinger.

Min erfaring

Har hatt O.G. Nygaard som min "fastlege" siden slutten av 80 tallet.
Han har vært min formelle fastlege siden fastlegeordingen trådte ikraft.
Jeg går til årlig / 2 årlig kontroll i forbindelse med yrkesutøvelse og mener jeg har et godt grunnlag for å vurdere han / legekontoret.

Grundig og effektiv

Virker faglig godt oppdatert. Hyggelig og tillitsvekkende. Har veldig mange pasienter, men er god på journalskriving og husker godt. Derfor føler en seg sett og legen fremstår som genuint interessert. Rask til å sende pasienter videre til spesialist hvis det et nødvendig

Som forventet

Da jeg sjeldent eller aldri har behov for legetjenester må mine vurderinger ses i lys av dette.

Altfor mange pasienter.

Hyggelig, rask og flink til mye. - Virker imidlertid lite villig til å henvise til søvn- og smerteklinikk. Gir også et noe labert inntrykk av å ta langvarige, kroniske smerter på alvor. Kunne gitt bedre uttrykk for forståelse mht at folk er forskjellige, at den enes smerte ikke nødvendigvis er lik, eller bør behandles likt med en annens. Kroniske smerter ødelegger millioner av mennesker liv, og det må iallfall en lege ta på ramme alvor. Mitt råd er at pasienter ber om henvisning til gitte spesialister - først som sist. Hvis ikke, krev det, eller bytt lege - "før det er for sent".

Utrolig flink

Han er imøtekommende, flink til å lytte og en føler at en blir tatt på alvor. Han er snill og forståelsesfull. Jeg hadde han som fastlege før vi flyttet til utlandet og når vi kom tilbake etter flere år så hadde han fullt så jeg fikk ikke han som fastlege. Men likvel så fikk jeg lov til å gå til han. Når det ble en åpning så ringte de meg og ga beskjed, så nå er hele familien igjen fastlegepasienter hos Dr. Nygaard. Datteren min på 16 år, er også kjempefornøyd.