Øivind Sandved Eggen

Laksevåg Legesenter DA

Autorisasjon (2018)

Laksevåg Legesenter DA Telefonnummer55 34 96 9655 34 96 ...
Damsgårdsveien 167-169 5160 Laksevåg
Øivind Sandved Eggen er en av 255 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Øivind Sandved Eggen

Høflig og flink

En dyktig lege som tar seg tid til å lytte, forklare og komme med gode råd. Han er lett å nå og samarbeide med.

Trygg og oppfølgende

Eggen følger meg opp på alle måter.Har allting tid til og følge meg opp på alle måter.Hvis det er det minste usikkerhet blir jeg videre semdt til andre spesialister .

Uproduktivt og sårende første møte.

Hadde kun en time med Eggen, og det ble den første og den siste. Jeg opplevde timen som lite produktivt, og jeg opplevde at han viste lite interesse til mine fysiske plager grunnet kronisk stress og belastende livssituasjon. Grunnen jeg egentlig var der var for den medisinske/fysiske delen, men hele timen ble en innføring i hvordan psyken påvirket alt av det fysiske osv. Alt var bare i hodet mitt. Han hadde ikke tilgang til min journal, og da var lite forberedt å møte meg for første gang. Jeg hadde bestilt timen langt på forhånd også. Han også hadde ikke kjennskap til en medikament jeg hadde tatt tidligere, noe som var grunnen til jeg bestilte timen. Rådet han ga til meg var lite nyttig, og jeg gikk fra timen med følelse at jeg hadde kastet bort både hans og min tid, samt jeg har egentlig bare en stor plage. Hele timen var en katastrofe fra min side, og jeg mistet tillit ham som lege. Om du trenger hjelp med pykisk/fysisk sykdom, anbefaler jeg å velg bort Eggen ellers å passe på å være veldig godt forberedt før timen.

Belærende allvitende

Om du føler for å oppsøke legen med en bekymring eller følelse om noe er galt, blir du fort irettesatt. Legen mener at det er bare psykisk eller at det gjelder hodet ditt. Gikk til legen etter anbefaling og ble sittende en halv time med belæring om hvordan min hjerne påvirket min grunn til problemene. Om du vil ha en lege som lytter til deg er ikke dette legen din. Mener det han anbefaler kan gjøre en usikker og at han ikke tilpasser den oppfølging som trengs.

Tar meg på alvor

Med kronisk sykdom har jeg vært hos en del leger. Fikk Øivind etter forrige legen min gikk av med pensjon. Føler at han tar meg på alvor, gjør tiltak og ikke prater tomprat. Får alltid en god forklaring på problemet. Det er litt lang ventetid noen ganger, men det er det jo som regel alle steder. Veldig fornøyd, kan anbefale han videre.