Leif Steffensen

Tlf: 38 00 66 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Leif Steffensen er en av 83 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Leif Steffensen

Styr unna!

Steffensen har en svært overlegen, overfladisk og likegyldig holdning. I tillegg er han svært rotete. Det samme må dessverre sies om enkelte i ekspedisjonen.

Har tid til deg. Lytter og tar deg på alvor. Engasjerer seg ærlig i deg og ditt sykdomsbilde. Kommer med mange og gode oppfølgingsspørsmål.

En utrolig lege viser intresse for deg som passient

Hadde min første time i dag hos denne legen, han er genuin interessert i pasientene som er mitt inntrykk, tar seg god tid og er interessert i deg som person og er veldig hyggelig,innleder med en interessert samtale for å bli kjent med deg hører interesser på deg som pasient. Leif Steffensen er bare helt fantastisk jeg angrer ikke at jeg byttet til han, han har en genuin interesse for deg som pasient, har ikke problemer med å anbefale han til andre, litt ventetid på venterommet men hva betyr det, det blir bare bedre når man kommer inn på kontoret hans og innleder med en hyggelig prat for å berolige og bli kjent med pasientene som er meget viktig etter min mening, som sakt er det ikke mange av den typen leger lenger men her er en som virkelig vil hjelpe deg på aller beste måte, meget fornøyd og anbefaler han på det varmeste

Useriøs

Leif er veldig hyggelig og ønsker å prate om alt annet enn helse til pasienten sin.
Jeg har gått hos ham i 2 år, og det eneste jeg har fått hjelp med er forkjølelse. Jeg er ung, men likevel har store helseutfordringer. Han tok meg ALDRI seriøs og bagatelliserte alt.
Anbefaler å ikke gå hos denne legen...

Bestefar

Første gang jeg møtte Steffensen virket han som en koselig bestefar-type. Den gang var det bare en litt kraftig forkjølelse...

- Ønsker du en lege som bare stikker fingeren ut i lufta, og antar hvilken diagnose du har uten å undersøke, da er dette legen for deg!

- Ønsker du en lege som ikke har oppdatert seg på yrket sitt på 40 år, da er dette legen for deg!

- Ønsker du en lege som skriver ut medisiner i tide og utide, da er dette legen for deg!

- Ønsker du en lege som ikke tar deg seriøst, og faktisk nærmest nekter å sjekke deg for forskjellige ting (og man faktisk får det påvist i ettertid), da er dette legen for deg!

- Ønsker du en overfladisk, men hyggelig bestefar-type er dette legen for deg!

Min anbefaling: trenger du en reservebestefar er dette legen for deg! Men trenger du en lege som har peiling og som bryr seg om det faglige: HOLD DEG LANGT UNNA!

Hyggelig, men du må vente lenge på venterommet

Må alltid vente lenge på venterommet. Bruker god tid på undersøkelsen, det er bra. Vet ikke om han er oppdatert på alle områder faglig?

Ikke bra

Har hatt denne legen i snart to år og nå orker jeg ikke å treffe han en eneste dag til. Jeg som ikke alltid har vært glad i legebesøk fikk det ikke bedre med Leif. Han skriver lett ut sykemeldinger, men han tar deg aldri på alvor. Det virker som om han ikke bryr seg om psykiske og usynlige sykdommer. Han er i tillegg frekk og nedlatende og alltid veldig forsinket. Gruet meg til hver time og kom ut med en klump i halsen etter hver gang. Prøvde lenge å fortelle om et problem uten at han tok det alvorlig/testet. Fikk meg til å føle meg dum.

Frarådes på det STERKESTE!

Han kan bli bedre på:
1. Lytte til pasient.
2. Skrive korrekte fakturaer.
3. Forsøke å hjelpe pasient (i det minste late som om han er interessert i at kunden skal få hjelp)
3. Ca alt en lege skal kunne

Fin personlighet, men føler ikke han tar ting så seriøst

Veldig hyggelig fyr, blid og behagelig.
Spør alltid hvordandet går osv.

Føler han bagatelliserer ting. Og avfeier ting som om det ikek en big deal.
Jeg hadde to konkrete plager (blant det vanlige man går til lege med) jeg oppsøkte han for i en lengre tidsperiode uten å ha kommet noe vei med det annet enn endeløse blodprøver.
Når disse ikke inneholdt noe ledetråder satt vi der uten at han hadde noe forslag til hvor jeg kan gå videre for å finne en løsning.
Jeg ba til slutt om å bli henvist til spesialist uten hell.
Jeg føler ikke han hører på det jeg sier og hvordan behandlinger har fungert.

Dette er slitsomt i og med at jeg ikke vet hvor jeg skal henvende meg videre uten han, ei heller kan jeg det uten hans henvisning.

Hyggelig, men overflatisk.

Hyggelig, men tar raske løsninger. Bagatelliserer verdier på prøver. Rask med lette løsninger som resepter og sykemeldinger. Man går ikke til ham om man er syk. Mye utenomsnakk og sitter gjerne i tlf med venner og familie under konsultasjoner som jeg betaler for.

Jordnær og god å prate med om alt

Tar meg imot med ett smil hver gang, spør hvordan det går ellers med meg og familien. Føler meg trygg og han vet hva han driver med.

Ikke bare en fantastisk lege, men og et herlig menneske generelt

Han møter deg alltid med et smil, selvom han ligger litt bak skjema så tar han seg tid og lytter og av veldig få leger bryr seg og forstår. vil finne ut av problemet som har oppstått og for værste gang på lenge så er det han som jakter på svarene og ikke jeg. vært innom 10 forskjellige leger i løpet av kort periode og at noen av de kan ha samme tittel er rett og slett uforklarerlig.

Kan være litt bak skjema til tider, men det er normalt de fleste steder. og for min del så gjør det ingenting for igjen får det en service et lyttende person som tar seg tid til deg og bryr seg. rett og slett en topp lege og person.

En Gaosli mann

En fantastisk Gaosli og sympatisk mann som jeg endelige har kommet tilbake til etter at vi flytta bort for 10år sia. Nå trengte jeg ny lege da deg kom igjen, ikke ei gang tenkte æ meg om. fikk plass med en gang og første time ble jeg mottatt med en good klem som velkomst som æ satt pris på. Leif er jordnær og forståelsesfull. Trengs det sender han deg videre til rette plassen. Nye time er viktig før å følges opp og d passer han på.Han har vært legen min ,min søster og barna våres tja må være totalt 15 år sia+-.Da søsteren min ble syk og døde så var Leif der for meg og barna. Han visste forholdet var nært mellom oss søstre og det ville bli tøft. Han var t.o.m i begravelsen. En mann å skryte av og som det er stor grunn til også. Er blitt glad i han og håper han fortsetter i mange mange år til å praktisere. Setter kryss i taket for han.

Alltid tid

Leif må være byens herligste lege! Selv om han aldri er på tida, så gjør det liksom ikke noenting. Fordi han har akkurat like god tid til deg som alle andre. Har nå hatt Leif som min fastlege i 23 år, så jeg vet hva jeg snakker om. Han lytter og kommer med gode råd og løsninger. Han "kjefter" litt når jeg nekter sykmelding, selv om jeg innerst inne vet at det er den beste løsningen akkurat da...

Et klart valg

En fantastisk flink lege. Tar meg alltid på alvor, uansett hvor lite problemet jeg kommer med kan virke for mange. Ekstremt hyggelig, og tar seg alltid god tid til å snakke, lytte og finne løsninger. Har aldri vært mer fornøyd med en lege noen gang.

Grundig og empatisk!

Trodde ikke det var sant at en lege kunne være så hyggelig og grundig. Tar en 100% på alvor.
Vennlig og medmenneskelig. Anbefales!
Måtte bremse ham litt på sykemelding, enda han har helt rett i at sykemelding er på sin plass i enkelte tilfeller :-)

Et medmenneske

Hyggelig, lyttende lege med empati.
Skjønner når sykemeldingsblokka skal tas i bruk uten at jeg trenger be om det.
Rask med henvisning og utredning.
Alltid forsinket, men de andre kvaliter veier opp for det - aldri stresst selv om han er forsinket.
Har brukt denne legen som familielege i over 20 år.

Fin lege!

Tillitsvekkende, hører på hva du sier. Litt rask med sykemelding, men tar deg veldig på alvor.

Veldig hyggelig eldre fyr

Rolig og betryggende fyr
Driver ikke å dytter på meg all slags medisin

obs obs

Denne legen er hyggelig og tillitvekkende men er overfladisk og velger de lettvinte løsningene;
sykemelding og reseptblokk framfor utreding.