Svein Gisle Apeland

Breidablikkgaten 149 5527 Haugesund
Tlf: 52 80 43 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Svein Gisle Apeland er en av 32 fastleger i Haugesund

Siste vurderinger av Svein Gisle Apeland

Fantastisk lege som må praktisere i mange år fremover.

Legen som har nødvendig tid til deg når du kommer for kontroll. Her blir du ikke tilbudt et glass piller og et håp om bedring. Her får du god behandling med grundig kontroll eller så anviser han deg til annen spesialist. Jeg er kjempefornøyd.

en lege som er til for pasienten

Flink til å lytte
God på å takle kroppspråket ditt
Klare tilbakemeldinger
Veldig alsidig lege
Lar deg få bestemme men er helt klar på hva som bør gjøres og hva som er fagelig rett
Et godt menneske

Veldig flink

Jeg har hatt Apeland som fastlege hele livet, og han har vært en veldig god lege for meg. Han har alltid tatt meg seriøst, og tar seg alltid god tid til den enkelte pasienten. Sammen med sekretæren gjør han en gid jobb. Det eneste som er negativt, er at det er veldig vanskelig å få time hos han. Og ventetiden er ofte over en måned.

Dyktig og omsorgsfull lege!

Tar pasienten på alvor.
Sender deg til spesialist om nødvendig.
Rask når det trengs og omsorfull når det trengs.
Veldig bra på kommunikasjon.

Denne mannen må klones!

Dette er malen. Foruten å være en overmenneskelig diagnostiker, er han en skremmende god psykolog og menneskekjenner. Gir deg alltid råd/tilbakemeldinger/beskjeder tilpasset din sinnstilstand. Han har gjort en innsats for mennesker på Haugalandet som er uten sidestykke. Bøyer meg i støvet!

Kunne ikkje hatt en bedre fastlege :)

Han er en fantastisk lege som virkelig kan faget sitt ;)
Min mor, mine 3 søsken, mine 3 tantunger, jeg og mitt barn har han som fastlege :). Vi skryter han opp i skyene, for det fortjener han virkelig. Jeg vet det kan bli noe ventetid og forsinkelser av og til, men det er SÅ verdt å vente, for han tar seg tid til en vær pasient :).

Generasjon lege

Han har vært min mors lege siden hun gikk gravid med meg - jeg har han selv som fastlege og det har mine barn også.
En fantastisk lege - vi snakker alle om at den dagen han går av pensjon gruer vi oss alle til.
En lege med ben i nasen som ser sine pasienter og er dyktig i sitt fag.

Han får deg til å slappe av

Har bare en setting å si jeg gruer meg til den dagen han går av med pensjon

ingen over, ungen ved siden av

En lege som tar deg på alvor og som alltid har TID!!! Både utrolig dyktig lege og medmenneske! Hatt han som lege fra jeg var 16 år, er nå 42. Har vært kronisk smertepasient i over 20 år. Tenker med gru på at det ikke er allverdens år til han går av med pensjon. Tror jeg vil slite med å finne en etterfølger som vil ta pasienten med samme ro, omsorg og det å bli tatt på alvor!

Omsorgsfull lege !

Har hatt apeland som lege hele mitt 44 årige liv, også min sønn sin lege. Helt fantastisk i å lytte , vise omsorg, vise respekt, gi ros, ja og ikke minst "se" meg !
Det er så trygt å godt å komme inn på kontoret hans, lett å si "alt" og alltid sier han noe positivt, så man føler seg verdifull rett å slett ! selv om det er vanskelig å komme gjennom på tlf, er damene i luken så fantastiske å ringe opp tapte anrop så raskt di kan , supert ! og ventetid på å få komme inn til lege kan være lang, men da tenker jeg at det jo bare er slik at noen trengte å få komme til i all hast, og det er jo greit å vente da !

Beste lege

Har hatt Apeland som lege i over 25 år.En lege jeg stoler på og som tar seg tid til å forklare hva som er best for meg. Kort sagt, det skulle vært flere slike leger.

Besteste legen jeg har møtt!

Fulgt meg siden mamma gikk gravid med meg, kjempet med min side mot en psykiatri som ikke fungerer! Grunnen til at jeg er i livet idag!
Man må derimot beregne litt tid når man skal til Apeland da det somregel alltid er forsinkelse, til gjengjeld så tar han seg enormt god tid til deg når du endelig kommer inn.
Det er også vanskelig å komme gjennom på telefon til resepsjonen.

Er glad jeg traff ham.

Han viser stor omsorg
Han tar seg tid til til deg
Han handler raskt
Han "ser" deg
Han minner meg på hvor verdifull jeg er, i tilfelle jeg har glemt det.
Han er rett og slett Konge

En fantastisk lege!

Apeland er en kjempeflink lege og en svært hyggelig kar! Har hørt enkelte si at han er for rask med å stille diagnoser, men slik jeg kjenner ham etter å ha hatt ham spom faslege gjennom mange år og fire svangerskap, er dette bare når han er helt sikker i sin sak og venteværelset nærmest tyter over av pasienter - da skjærer han til tider gjennom forklaringene og kommer med den diagnosen han er helt sikker på. Har aldri opplevd at han tok feil! Sliter du derimot psykisk e.l., tar han seg all den tiden du trenger, sørger for både henvisninger videre, gode råd og et trygt klapp på skulderen, og han husker deg neste gang du kommer og spør hvordan det gikk. Min favorittlege! :-)

Topp

Har hatt Svein Gisle som fastlege siden ordningen ble innført, og er svært fornøyd med han ! Anbefales på det varmeste !!!

best of the best :-)

Den mest fantastiske legen jeg noen gang har møtt, synd der bare er 5 stjerner for skulle gjerne gitt ham ti :-)

Overfladisk og hastig i pasient kontakten

Virker ukonsentrert og litt bedrevitende.

Bør lytte bedre og vise mer respekt for pasient historien-anamnesen

Bør ha erbødighet for pasienten og menneskeverdet.

Bør gi pasienten tiden som pasienten fortjener og betaler for.