Liv Kristine Gerhardsen Bjørndal

Lura legesenter

1984

Lura legesenter Telefonnummer51 70 74 7051 70 74 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Luramyrveien 19 4313 Sandnes
Liv Kristine Gerhardsen Bjørndal er en av 62 fastleger i Sandnes

Siste vurderinger av Liv Kristine Gerhardsen Bjørndal

Kvass og lite empatisk

Er veldig varierende i humøret og kan være svært sur og kvass. Stiller ofte diagnoser før noen undersøkelser er tatt og gir deg følelsen av å komme uten grunn. Er så gjerne smørblid og hjelpsom når det viser seg å være noe likevel. Har hatt denne legen i mange år og gruer meg hver gang jeg må ta kontakt, noe som heldigvis ikke er så ofte...

Pensjonert fastlege. Lite engasjert og sta.

Har hatt Liv som min eneste fastlege frem til jeg ble 23 år. Har gjennomgående alltid hatt den samme forståelsen av henne som lege. Hun er lite interessert i å høre på meg som pasient og trekker fort konklusjoner og trekker frem påstander om hypokondri.

Jeg har som oftest alltid blitt avvist på mine ønsker som pasient og hun har overkjørt meg ved å si "dette må du stå i". Hun har gjentatte ganger gitt meg moralprekener om at vi "unge" leser for mye på nett om sykdommer ol. og at vi ofte ikke trenger å komme til legen. Dette har hun brukt tiden på fremfor å faktisk hjelpe meg som pasient.

Ved små kirurgiske inngrep har hun kommet med kommentarer som "dette gjør jeg uten bedøvelse" og sagt at dersom jeg som pasient ville ha bedøvelse så ønsket hun ikke å gjennomføre inngrepet.

Hver gang jeg har vært hos henne har jeg dratt derfra uten å følt at jeg har fått hjelp og uten å ha blitt tatt på alvor. Hun har ikke evne til å lytte til meg som pasient og det oppfattes at hun vil ha meg ut av kontoret fortest mulig.

Jeg fraråder på det sterkeste å velge Liv som fastlege.

En enestående lege!

Har hatt henne som fast lege i mer enn 20 år. Hun er en svært dyktig og kunnskapsrik lege og ikke minst imøtekommende og grundig. Hun "ser meg", gir god veiledning og nyttige råd som for meg har vært uvurderlige. Den medisinske behandlingen jeg har fått i disse årene har gjort at jeg på tross av store helseproblemer har kunnet fungere så vel i jobb som på fritiden.

Dårlig av en lege

Lite betroende lege, da jeg gikk gravid, og fikk svangerskapsmigrene, var sykemelding utelukket, men å ta toppdoseringer med paracet ble anbefalt...kunne ta 8 piller til dagen... Kom jeg til legen, med smerter, ble jeg møtt med et overhode som kunne fortelle meg at det var naturlig å kjenne at man lever...

Nei, takke meg selv for legebytte...

Arrogant, egen og sta

Har hatt henne til fastlege i mange år, men alltid hatt privatlege i tillegg, en nødvendighet både for egen del og for barna. Har opplevd ikke å bli trodd ved flere anledninger og delvis motarbeidet. Andre perioder har hun vært svært imøtekommende og blid, men aldri følt meg ivaretatt av henne. Stoler fullt og fast på min private fastlege.