Per Tore Førland

Tlf: 51 71 51 51 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Per Tore Førland er en av 21 fastleger i Sola

Siste vurderinger av Per Tore Førland

Fornøyd

Han tar seg tid til å lytte og hjelpe. Forklarer alltid behandlingen riktig og følger opp når det trengs.

Dyktig og hyggelig

Bra legekontor, får raskt hjelp. Førland har alltid hjulpet meg godt og gitt meg god service. Det var det eg hadde å si.

God lege !

Ønsker alltid å hjelpe. Jobber for å finne ut hva som er galt, og for å finne riktig behandlig for meg 👍

Flink lege

Bra førsteinntrykk. Fikk time raskt. God vurdering og forklaring. Noterte på Pc-en, men hadde øyenkontakt under samtale. Nødvendige prøver ble tatt.

Arrogant.

Jeg om min sønn ventet ca 15 minutter etter avtale tid før vi ble kalt inn (etter lunsj). Han fikk det derfor veldig travelt med timen og beskylte oss for å komme for sent! Maken til frekkhet. Arrogant oppførsel, og innbyr lite til tillit. Han henviste alikavel til spesialist for problemet.
Har nå byttet fastlege

Fordomsfull og ensporet. Føler å bli satt i bås og ikke blir tatt alvorlig.

Misfornøyd

Hadde min to år gamle datter her for kontroll ifm forkjølelse som aldri gikk bort, hosteanfall konstant, lite søvn osv. Holdt på i ukesvis. Legen vegret seg for å skrive resept på Cosylan. Lite lydhør, stutt og generell negativ holdning. Virker ikke moden for yrket.

Ikke fornøyd

Jeg er ikke fornøyd med denne fastlegen. Jeg føler meg ikke ivaretatt og han virker sur og negativ hver gang jeg kommer.

Skulle ønske han ble mer imøtekommende og positiv. Så på meg i stedet for å "mumle" ned i pc. Og også tok min sykdom på alvor i stedet for å få meg til å føle meg dum hver gang jeg bad om en kontroll.

Misfornøyd!

Må dessverre si meg lite fornøyd. ARROGANT og FREIDIG som lege!
---Ros til legesekretærene.Hyggelige og hjelpsomme og gjør det beste de kan for at du som pasient skal føle deg velkommen og å få den hjelp du trenger.

IKKE Fornøyd

Beklager men denne legen var jeg ikke fornøyd med.
Han var uprofesjonell å frekk.
Ellers vil jeg skryte av sekretærene på Legekontoret. Følte meg alltid velkommen, og fikk god hjelp. Kunne til tider være vanskelig å få tak i.

God lege, dårlig legesenter

Jeg er veldig fornøyd med min fastlege. Han tar seg tid til å lytte og hjelpe. Gir oppfølgning når der trengs.

Legesenteret er en helt annen sak. Man må vente, og vente, og vente. Det er stort sett umulig å komme gjennom på telefon, med mindre du er griseheldig. Jeg satt en gang og ventet i 60 minutter på at noen skulle svare, før jeg til slutt ga opp og la på. De har en alternativ SMS-ordning for timebestilling, men det koster deg 12 kr for hver gang du skal bestille time, og det er ikke spesielt interessant. De har også en nettside hvor du kan bestille time, men det går gjennom det samme SMS-systemet, så kostnaden blir den samme.
I tillegg til ventetid på telefon er det stort sett lang ventetid for å komme inn til legen, spesielt litt utover dagen. Du kan lett bli sittende i 30-45 minutter og vente på at det skal bli din tur. En skulle tro at et legesenter ville opparbeidet seg en viss erfaring med hvor lang tid det vil ta per pasient, og kunne sette opp timene deretter!

Fantastisk dyktig fastlege!

Lytter til og forstår pasientene sine, oppriktig interessert i å hjelpe, nøyaktig i arbeidet sitt og følger pasienten opp i ettertid. Kort og godt en meget dyktig, og ikke minst, menneskelig fastlege!