Ragna Thime Hersvik

Paradis Legesenter

1985

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Paradis Legesenter
Lagårdsveien 73 4010 Stavanger
Tlf: 51 51 08 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Ragna Thime Hersvik er en av 110 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Ragna Thime Hersvik

God lege

Hun hører på hva jeg har å si, noterer flittig. Er ofte forsinket, men det er fordi hun bruker tid på dem som trenger det. Jeg har også vært en av dem som har fått mer tid enn det jeg skulle ha, derfor har jeg nok forståelse de gangene hun er forsinket selv om det ikke alltid passer så bra i mitt tidsskjema. Hun er nok ikke blant de mest løsslupne med resepter og sykemeldinger, det tenker jeg er en positiv egenskap.

Dyktig, ærlig men travel

Har hatt henne som fastlege siden 2002, og vil ikke bytte. Hun er dyktig og ærlig, og bryr seg om meg som pasient. Men det er lang ventetid på timer, og hun har lite tid når man kommer inn.

Ikke fornøyd

Må alltid sitte å vente i lang tid før man kommer inn, altså aldri til tiden. Synes hun virker uinteressert i meg og mine ting, og glemmer meg for hver gang jeg er der, og jeg må da bruke flere minutter av tiden på å fortelle om ting jeg har fortalt henne før. Sitter egentlig bare å skriver på pcen sin under timen, og prøver å få meg fort ut så hun kan gå videre.

Sikkert veldig flink og hyggelig, men jeg trenger en mer engasjerende og imøtekommende lege enn dette, og skal derfor nå bytte.

Uinteressert

Man har 20 minutter til rådighet med denne damen, og hun er meget nøye med tiden. Halvparten av tiden benyttes til å skrive langsomt i journalen, så da har man effektivt 10 minutter. De fleste bekymringer blir besvart med at man må ta tiden til hjelp. Det er liten interesse i å undersøke symptomene, muligens pga tidspresset. Eneste grunnen til å gå her er for å få henvisning til noen som kan undersøke grundigere.

Om Paradis legesenter:
Jeg har fått mange sprøytestikk i livet, men aldri før så store problemer som etter at sykepleieren her bommet kraftig med nåla og gjorde venstrearmen min ubrukelig i en hel måned.
Det er vanskelig å nå gjennom på telefon. De kan finne på å stenge linjene innenfor åpningstidene. Enhver henvendelse gjennom kontaktskjemaet på nettsidene blir tolket som bestilling av legetime. Dermed må man bruke tid på å avbestille denne.

En lege etter min smak

Hyggelig, rolig og behagelig. Ikke redd for å opplyse om alternative syn til konsensus, selv om hun selv ikke deler disse synspunkter. Ei heller redd for å utrykke tvil der hun finner det vanskelig å være sikker i sin sak (mange leger er som kjent ofte skråsikre...og ikke sjelden, på heller tynt grunnlag). Har du gjort "hjemmeleksen", dvs. sjekket litt mer rundt en sykdomsproblematikk enn kun å kikket innom en og annen "alternativ helseside", opplever jeg at hun er imøtekommende og interessert (dette på tross av tidspresset leger i dag praktiserer under - 15-20 min til å forstå hele sykdomsbildet, hvilket er et vel tøft krav...). Om du ikke forventer at legen skal kunne "trylle" vil jeg varmt anbefale henne.

Dyktig og engasjert lege

Dr. Hersvik er en dyktig og engasjert lege som både jeg og min kone har tillit til. Anbefaler henne på det sterkeste. Hun behersker også thai språk som er en stor fordel for thai språklige.

Bra lege

Totalt sett: kan anbefales, er godt fornøyd.......

Ble mistrodd, ikke tatt på alvor.

Har forsøkt å få hjelp til vonde smerter, men ble kun
tilbydd medikamenter for vrangforestillinger og/eller
ssri.

Ingenting nyttet, samme hvor mye jeg prøvde. Ikke
ble jeg henvis til spesialist heller.

Er nå under utredning hos Privat klinikk på Sandnes,

Flink

Hun er faglig dyktig, selv om hun kan virke noe "kald". Har ved flere anledninger vist at hun bryr seg, bla ved at hun ringer på kveldstid for å høre hvordan det går, og om oppfølging trengs. Klar over egne begrensninger, henviser kjapt videre til f.eks spesialist. Tilbakeholden med resepter og sykmeldinger, men alt i alt en meget bra lege.

kald og uempatisk

Jeg ble ikke møtt av denne legen.hun virket lite engasjert og fastlåst i sitt eget. Hun visste alltid bedre enn meg,hva som var best for meg. Gikk i alt for mange år til denne legen og angrer meg grønn på det.

Sympatisk

Jeg har tillitt til henne og hun gir gode råd og viser forståelse og empati.