Elen-Marta Hovig

Espevikvegen 18 5521 Haugesund
Elen-Marta Hovig er en av 32 fastleger i Haugesund

Siste vurderinger av Elen-Marta Hovig

Ikke fornøyd!!!

Veldig lite øyekontakt...Kald og fraværende.Ikke opptatt av pasienten forann seg....ikke anbefale!!!

Useriøs

Fastlegen oppfattes som useriøs, sitter med nesen på sin datamaskin uten øyekontakt, masse papirer på bordet, rotete, setter seg ikke inn i din situasjon.

En fantastisk lege

En fantastisk lege, hun tar alltid tak i ting med en gang, og sender deg videre om nødvendig. Hun er en lytter, har empati og er medmenneske. Har gått til henne i 30 år, og kan ikke tenke meg en annen.
Hun er kanskje ikke den beste på datamaskinen, men hva betyr det, når hun har kunnskap og tar tak i ting.

Fornøyd

Jeg er fornøyd med dr Hovig som min fastlege. Hun bruker tid på å finne ut av ting, jeg opplever henne som empatisk og forståelsesfull. Hun ønsker å hjelpe, og kan gjerne prøve nye ting selv om hun ikke har hatt pasienter med liknende vansker før. Ventetiden er godt redusert, det er fortgang i resepter, o.l. og personalet på laben er gull verdt! Jeg kommer alltid til på telefon! Så jeg kan uten tvil anbefale dr Hovig.

har alltid følt meg velkommen

Jeg har hatt Hovig i et par år, og er veldig fornøyd! Flink til å undersøke grundig, og å henvise videre til spesialister. Hun har hjulpet meg i stedenfor å dømme meg når jeg har kommet med flauere problemer. Det er derimot ofte lange forsinkelser, og vanskelig å nå frem på telefon.

Dyktig og tilgjengelig lege

Faglig sterk og lytter godt. Er godt fornøyd alt i alt med henne som fastlegen min. Har aldri hatt noen problemer med henne og hun har alltid gitt gode råd.

Ikke fornøyd med legen

Hun gir lite øyekontakt, kun i starten.
Setter seg så for å lese fra tidligere konsultasjoner på PC og
starter med å skrive med 2 fingre informasjon jeg gir der og da.

Hun bør absolutt gi mer øyekontakt slik at pas føler at hun lytter og er interessert.

Sympatisk og dyktig

Blir veldig godt ivaretatt
Direkte
Løsningsorientert
Grundig
Forståelsesfull
Medmenneskelig uten å "jatte med"
Tar seg god tid når det trengs
Lytter til det jeg har å si
Jeg blir tatt på alvor

Bra lege for oss og våre barn i ti år.

Har opplevd at legetjenester har blitt greit utført overfor voksne og barn i vår husstanden hele vegen.
Under lengre perioder med mye sykdom og og økt behov for oppfølging har vi opplevd å bli godt ivaretatt av dr Hovig. Absolutt alle avtalte timer med henne er gjennomført etter planen. Ventetid på venterommet har imidlertid aldri blitt beklaget eller nevnt de få gangene vi har blitt sittende lenge.
Utrolig flott personale på lab og i ekspedisjonen. Har ingen planer om å bytte lege.

Dårlig

Avvisende, dårlig på kommunikasjon, lite tilgjengelig

Rot og dobbeltfakturering

Klinikken drives av et ektepar, de betjener paienter for hverandre så selv om jeg var pasient hos henne har jeg hatt flere timer hos han. Hele kontoret er utrolig rotete med journaler som er stablet alle veier på hyller, stoler og benker. Hun virker utrolig sliten, og han er lite imøtekommende og på grensen til frekk.

Jeg var kun pasient en kort stund, så skiftet jeg til ny og bedre lege. To år etterpå fikk jeg plutselig faktura i posten for en legetime de påstod at jeg ikke hadde betalt. Heldigvis hadde jeg betalt med kort og hadde bevis for at jeg hadde gjort opp for meg. De sliter tydeligvis med å holde orden i papirene sine.

Den eneste legen jeg har hatt

Har aldri hørt så mange klager om fastleger som fra dem som deler min. Interesse i meg og mine problemer er ikke-eksisterende eller veldig godt skjult. Har opplevd at tingene jeg sier ikke blir tatt seriøst eller i betraktning til tidligere henvendelser. Ettersom jeg har hatt denne legen hele mitt liv har jeg ikke visst om noe bedre, men har alltid gruet meg til legetimer og hatt lyst til å bytte lege. Skulle ønske jeg kunne nevne noe positivt, men bortsett fra annet personale, lokalet og det at jeg faktisk får reseptene jeg trenger så kommer jeg ikke på noe.

Virker kjølig og ikke opplagt

Kald og fraværende.Ikke opptatt av pasienten forann seg

En grei lege

Litt lang ventetid for å komme til, og føler kanskje at de ikke har så god tid til deg når du først kommer til time. Kunne kanskje fått mer informasjon. Ellers god erfaring med at hun prøver å finne ut av ting, og nøler ikke med å henvise videre for det. God kunnskap.