Axel Einar Rakov Mathiesen

Kirkegårdsveien 3 1348 Rykkinn
Axel Einar Rakov Mathiesen er en av 120 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Axel Einar Rakov Mathiesen

Lyttende og empatisn

Nesten uten unntak forsinkelse og venting, men grunnen er at han tar seg god tid til pasientene. Og for min del så venter jeg gledelig en time for å prate med en så fantastisk person. Har blitt fulgt opp over 20 år grunnet panikkangst, depresjoner og annet grums. Mathiesen er en av hovedgrunnene til at jeg nå, over 20 år senere, er mer velfungerende enn noensinne.

Detailed and caring

Not only a good doctor but also a great human being. he does not look at watch, listens carefully and provides all the details you need. I recommend him. one may often need to wait in the waiting room but you will realize it's because he makes conversation with you and gives you time you want/ need.

Støttende pålitelig og kunnskapsrik

Som pasient har jeg i alle år,over 20, følt meg sett og ivaretatt. Det har alltid vært trygt og komme til legetime, jeg har blitt sett, støttet, hjulpet og blitt tatt på alvor.

Trygg og kunnskapsrik

Han tar seg god tid til hver pasient. Så man ik føler at legen ikke har nok tid eller er stressa. Undersøker grundig. Mye kunnskap og flink med å henvise videre. Man føler seg trygg. Han ringer og forteller om resultatet av blodprøvene. Noe jeg synes er positivt. Eneste negativt er at han alltid er forsinket.

Omsorgsfull

Jeg har hatt dr. Mathiesen som fastlege hele livet (25 år!). Har alltid blitt lyttet til av han. Man blir møtt med både omsorg og forståelse. Han tar deg på alvor og henviser deg videre ved behov.

Da jeg var alvorlig syk ringte han meg for å forsikre seg om at jeg hadde det så bra som mulig.

Jeg har alltid blitt møtt med respekt og stiller meg fullstendig uforstående til noen av vurderingene av han som lege her inne.

Noe som ikke er så bra er den lange ventetiden før time. Årsaken til dette er jo alt jeg har skrevet over. Jeg vil heller ha en lege som setter av tid når jeg trenger han, fremfor en lege som kaster meg på dør etter fem minutter slik at det ikke blir ventetid. Det er en grunn for at ting er som de er og jeg er kjempefornøyd med dr. Mathiesen.

Flere av helsesekretærene derimot burde bytte jobb. De er ofte sure, nedlatende og generelt lite hyggelige. Det er utrolig synd, for det er ikke alle som klarer eller tørr å si dem i mot. Det er også ofte problematisk å komme igjennom på telefon.