Torgeir Gilje Lid

Nytorget Legesenter Klubbgata 5 (Arkaden) 4013 Stavanger
Torgeir Gilje Lid er en av 109 fastleger i Stavanger

Siste vurderinger av Torgeir Gilje Lid

Best

Har hatt ham i mange år, vil ikke bytte. Jeg blir tatt på alvor og får alltid hjelp. Ofte venting, men han er verd å vente på, veldig effektiv. Flink til å lytte. Bruker elektroniske medier der det er mulig, så man ikke alltid trenger å møte opp. Han er vanskelig tilgjengelig fordi han har mange jern i ilden og bidrar til folkehelsen på mer enn én måte (forskning m.m.). Men jeg er ikke hos legen mer enn 0,5-1 ganger i året og har som regel tid til å vente.

En imøtekommende og dyktig lege

Lett å snakke med, gir trygghet, og føler at jeg blir hørt. Tar seg tid, er grundig, og gjør derfor ingenting at det kanskje blir litt venting.
Ønsker å ha ham som fastlege så lenge jeg kan :)

Beste fastlegen i Rogaland

Gilje Lid var vikar for min daværende fastlege en gang for mange år siden. Etter besøket hos ham var jeg rask med å bytte.
Årsaken til det var at han tok tid til å lytte og sette seg inn i mitt problem/anliggende; Gilje Lid tok meg på alvor (Og det har han fortsatt med.)

En litt negativ ting når en oppsøker Gilje Lid er at en kan regne med noen minutters ekstra ventetid; jeg ser det som prisen en må betale for fastlegen som har tid til MEG.

Overskriften: 'Beste fastlegen i Rogaland' var det en spesialist på SUS som hevdet til meg. Om jeg ikke har noen forutsetning til å mene noe om den uttalelsen, kan jeg i allefall si at min erfaring er udelt positiv.
Jeg er svært fornøyd med Torgeir Gilje Lid som fastlege.

En å stole på

Har hatt forskjellige leger som jeg av ulike grunner har vært mindre fornøyd med. Møtte dr. Lid som vikar en gang, og ble allerede etter en akuttime slått av hans sympatiske, behagelige og pedagogiske væremåte. Han er en jeg stoler på når det gjelder svært private spørsmål, og er dessuten lydhør for tilbakemelding om jeg er betenkt ift hans vurdering. Da han har en del prosjekt på gang kan man fort få en av hans (dyktigek) vikarer, men hvis man bestiller i god tid eller er inne i en tung situasjon ser det ut til at man får oppfølging fra "sjefen sjøl".

Den verste legen jeg har hatt

Min opplevelse var at dette er en lege som ikke er så opptatt av å lytte. Heller ikke forklare eller finne årsaker. Den livstrøtte holdningen hans gjorde ikke saken bedre, opplever legen som meget negativ på alle måter. Måtte bytte fastlege etter flere ubehagelige besøk. Mitt inntrykk er at dette ikke er en som ivaretar sine pasienter.