Jan Erik Lura

Sola legesenter DA

1984

Ingen på venteliste

Sola legesenter DA Telefonnummer51 64 67 6751 64 67 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Soltunvegen 8 4050 Sola
Jan Erik Lura er en av 21 fastleger i Sola

Siste vurderinger av Jan Erik Lura

Ikke sku hunden på hårene

Jan Erik Lura har vært en fantastisk god, inkluderende og empatisk lege for meg i over 30 år. Han har vært der for meg gjennom mange opp og nedturer. Med sin nøyaktighet, til tider kjedsommelige formaninger og sin direkte talemåte har jeg virkelig satt pris på hans tjenester. Et pluss også til et serviceminded personale ved senteret. Etter flytting var jeg nødt til å bytte fastlege på grunn av avstand. Selv om jeg nå har fått en veldig god fastlege, savner jeg de gode råd, uvurderlig medisinsk hjelp og den lune humoren til dr. Lura.

Omgjengelig, ærlig og åpen, rett fram.

Jeg har hatt dr. Lura som fastlege nå i nesten 20 år antar jeg, hvis ikke lengre.
Han er meget omgjengelig og forklarer omstendelig saker man tar opp.
Han er meget opptatt også av min almen tilstand under besøkene.
Han har det tydeligvis meget travelt, og dette er noe som gjelder de fleste fastleger vil jeg anta

Familielege

Min morfar, min mor, min søster og tantebarn går til dr. Lura.
Han er en dyktig, snill og morsom lege, som tar oss på alvor.
Vi alle setter stor pris på han!

Dr. Lura er den suverene!

Det som er så bra, er at han hører på meg og forstår meg, uten at jeg kommer med de store utredningene og tar meg på alvor! Føler en stor betryggelse å ha han som min fastlege!

Den dårligste

Har bare hatt Lura som fastlege. Men i alle tilfeller hvor det faktisk er noe galt med meg, så opplever jeg at han ikke tar meg på alvor. Går derfra og føler meg som en hypokonder. Før jeg fikk påvist kyssesyken fikk jeg under legebesøket beskjed om å trene mer, ikke ligge oppe hele natten og se serier, antagelser han hadde om meg som ikke var sanne. Krevde å få tatt prøver, men begynte å trene mer, som han sa, fikk påvist kyssesyken samt flere andre virus.

Har nå et problem der jeg får så store smerter i tide og utide, greier i disse tidene ikke å fungere. Han tok meg på alvor denne gang, men prøvene kom tilbake fine. Han sa at jeg er ung og frisk, føler meg igjen som en hypokonder og føler at han mener at smertene mine er innbilte.