Jan Erik Lura

Tlf: 51 64 67 67 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Jan Erik Lura er en av 21 fastleger i Sola

Siste vurderinger av Jan Erik Lura

Familielege

Min morfar, min mor, min søster og tantebarn går til dr. Lura.
Han er en dyktig, snill og morsom lege, som tar oss på alvor.
Vi alle setter stor pris på han!

Dr. Lura er den suverene!

Det som er så bra, er at han hører på meg og forstår meg, uten at jeg kommer med de store utredningene og tar meg på alvor! Føler en stor betryggelse å ha han som min fastlege!

Den dårligste

Har bare hatt Lura som fastlege. Men i alle tilfeller hvor det faktisk er noe galt med meg, så opplever jeg at han ikke tar meg på alvor. Går derfra og føler meg som en hypokonder. Før jeg fikk påvist kyssesyken fikk jeg under legebesøket beskjed om å trene mer, ikke ligge oppe hele natten og se serier, antagelser han hadde om meg som ikke var sanne. Krevde å få tatt prøver, men begynte å trene mer, som han sa, fikk påvist kyssesyken samt flere andre virus.

Har nå et problem der jeg får så store smerter i tide og utide, greier i disse tidene ikke å fungere. Han tok meg på alvor denne gang, men prøvene kom tilbake fine. Han sa at jeg er ung og frisk, føler meg igjen som en hypokonder og føler at han mener at smertene mine er innbilte.

Flink og grundig lege

Jeg ble overført til dr. Lura etter at min tidligere fastlege ble pensjonist - flaks! En lege som tar seg tid til å høre og flink til å forklare. Absolutt en av de beste.

Dyktig og omsorgsfull lege

Jeg har hatt Dr. Lura i noen år nå og han er veldig bra! Han tar seg tid til å høre og flink til å finne ut problemene.

Jeg opplever han ganske morsom, selv om han kan virke sær. Jeg kan ikke si noe mer enn at han er veldig dyktig!!

Dyktig og grundig lege. Ikke var som første inntrykk

Ved første inntrykk kan Dr Lura av og til virker litt skremmende nå han roper opp ditt navn og henter deg til kontoret. Ikke la deg skremme. Jeg har opplevd at han er oppriktig engasjert i å finne ut av hva som feile deg og gjøre deg frisk. Han bruker tid med pasientene og er veldig flink til å forklare hva som er galt.

Jeg også opplever hele legekontor til å være veldig bra og med hyggelige administrasjon og laboratorier personnel.

Helt i toppen

Vil anta at dr. Lura ville ha vært helt i toppen om det skulle vært kåring av beste fastlege i Norge. På plussiden kan nevnes:
-Grundig
-Respekt
-Tar seg tid
-Løser det meste
-En lun, flott lege

Minus:
Kan virke uengasjert, men se på plussiden så finner en ut at han er det stikk motsatte.

Har hatt Lura som lege i 25 år, er nå 50 og håper på 50 til.

Alltid tid til å lytte

Dyktig lege som hjelper å finne ut av sykdommer , forklarer bivirkninger, har alltid tid til meg. Er også veldig fornøyd med legekontoret ellers, både sykepleiere og de andre legene

Tar pasientene på alvor

Han har vært min og min families fastlege i mange år. Jeg opplever at han tar oss på alvor, faglig sterk og er flink til å informere. Er han i tvil om noe konfererer han med spesialister på området. Han følger godt opp både via brev og telefoner om nødvendig. Han kan nok på mange virke litt murt og sær, men er en flott, omsorsfull, lun lege med glimt i øyet. Han er direkte noe vi setter pris på.

En lege som ser deg

Lura er en fantastisk flink lege som tar seg tid til å lytte til det du har å si.

Sur og lite vennlig lege

Jeg har vært hos mange leger, blant annet fordi jeg har flere barn, og Lura er min dårligste erfaring med fastleger. Han er sikkert faglig kompetent, men han er lite empatisk, uvennlig, lytter ikke og jeg følte at begge ønsket at jeg skulle komme meg ut av kontoret fortest mulig. Vi hadde kanskje en dårlig dag begge to, men samme erfaring hadde min mor som var der mange ganger før hun byttet lege.