Lars Johan Lysen

Aksdal Legesenter

• Allmennmedisin
  • Samfunnsmedisin

1982

Aksdal Legesenter Telefonnummer52 75 88 8852 75 88 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Aksdalsveien 165 5570 Aksdal
Lars Johan Lysen er en av 9 fastleger i Tysvær

Siste vurderinger av Lars Johan Lysen

Skammelig oppførsel...

Lysen har sendt en regning til inkassokrav, fordi min far har ligget på sykehus siden 21. April, og derfor gikk glipp av en time den 14. Juni.

Inkassoselskapet er åpenbart enige at dette ikke burde vært sendt regning for. Lysens kontor ønskte også fjerne regningen. Bare Lysen nekter å gjøre det, selv etter dialog med han.

Hans oppførsel rundt saken har vært useriøs. Etter at saken opprinnelig kom opp ble jeg aldri fortalt at han valgte å ikke gjøre noe. Nå kom det betalingsoppfordring, og likevel vil han ikke gjøre noe. Han er også lite tilgjengelig på telefon.

Dette er flaut og skammelig oppførsel fra en fastlege.

helhet og imøtekommenhet??

Etter to mnd. med sykdom fikk jeg time hos legen- det var 4 ukers ventetid. Elendig.

Da jeg så kom til legen i dag- forventet jeg å kunne klargjøre siste mnd. forløp, men legen var travel og ikke interessert. Jeg fikk derfor ikke tid eller mulighet til å forklare hvordan jeg har hatt det- eller hvordan jeg har det nå.

Det ble tatt en blodprøve i fingen, og en bakterieprøve fra nesen. Jeg har hostet i tre mnd. men det var slett ikke tema.

Jeg var rasende når jeg gikk og følte meg ikke ivaretatt. Heldigvis kan man bytte fastlege:/

Ubehagelig

Denne legen er veldig lite tilgjengelig. Ofte når jeg har trengt hjelp, har jeg måtte gå til andre leger. Veldig dårlig på å gi utvalg av å teste medisiner for allergi og migrene. Ubehagelig og gå til. Har skjedd to ganger at jeg ble tatt av bh’en for å bli lyttet på brystet. Det er det aldri noen annen lege som har gjort, og fikk meg til å føle meg krenket.

Absolutt ikke å anbefale, veldig rigid og lang ventetid

For det første er det svært lang ventetid, han går kun 2 dager i uken på Aksdal legesenter. Hans synspunkt er det eneste riktige, ikke åpen for diskusjon. Sist gang jeg var der, var totalt bortkastet, ingen som helst løsning på tilstanden min.

Kun åpen for ett problem

En ok lege om man har penger og tid til å komme igjen og igjen for de tingene man vil ta opp. Altså ikke rom for å ta opp 2 "småting" på en konsultasjon.