Liv Løland

Tlf: 51 97 19 19 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Liv Løland er en av 59 fastleger i Sandnes

Siste vurderinger av Liv Løland

Alltid for sein

Liv er alltid forsein, når jeg har time kommer jeg aldri inn på tiden. Ofte må jeg vente 60 min. Anbefaler ingen denne legen, står på venteliste selv nå til en annen lege.

Grundig og flink

Hver gang jeg oppsøker henne, føler meg trygg på hennes vurderinger.
Undersøkelsen er effektiv og grundig.

Ikke den beste lege jeg har hatt!

Har hatt henne som fastlege i 15 år.Hun er ok (-) lege men det verste er at hun er alltid 30-60min for seint. Andre folk har også planer/jobb. Har endelig fått byttet lege til en annen som aldri er for seint. Skjønner ikke hvorfor jeg byttet fastlege før. Anbefales ikke

"Nå har vi brukt altfor lang tid!"

Det fikk jeg høre på hver eneste time: "nå har vi brukt altfor lang tid", eller "nå har neste pasient ventet lengre enn det du gjorde" eller "nå har vi ikke tid til å diskutere mer" og enda verre "Vi tar ikke den undersøkelsen i dag, for det rekker vi ikke". Jeg har aldri følt meg så mye til bry som jeg gjorde hos henne! Fikk aldri sagt meg ferdig og endrte alltid opp med å gå derfra sint, lei og misfornøyd. Hun trekker konklusjoner for fort, og begynner å prate om sykdommer som ikke er relevant til hva du er inne der for. Sendte meg ofte hjem uten videre hjelp, og ba meg om å ta paracet/ strekke litt på kroppen.
Kan anbefalle alle andre leger enn henne!

Nok er nok!

Hun har vært min fastlege i ca. 15 år og det har vært slitsomt siden dag 1! Jeg har vært "flink pike" og ikke turt å bytte, og tenkt at det skulle bli bedre. Det har det altså ikke blitt.

Man føler seg som en byrde og at man burde ha vært ute av kontoret hennes for 10 minutter siden, på tross av at hun selv var 30-60 minutter forsinket til min time. Svært liten forståelse for personen og individet og har alltid dårlig tid og en stressende væremåte.

I mitt forrige svangerskap ble hun rasende da jeg en gang møtte opp uten urinprøve, noe hun ikke hadde fortalt meg at jeg måtte medbringe til hver time...

Liten forståelse for problemene man kommer med, hvis man i det hele tatt er så heldig å få slippe til innimellom all pjattet hennes.

I dag var begeret fullt, og jeg har nettopp byttet lege!

Lykke til alle dere som har henne som lege - gud være med dere!

Uhørt

Jeg hadde en akuttime hos henne i dag. Først etter en halvtimes venting kom jeg inn på kontoret. Det første hun gjorde var å gi meg en skjennepreken fordi jeg ikke trener, når jeg sa at jeg ikke klarer det på grunn av smerter ble hun irritert. Jeg prøvde deretter å forklare at jeg har tatt prøver tidligere som har slått ut på leddgikt, da fikk jeg til svar at jeg ikke trengte forklare hele livshistorien min! Jeg følte meg nedkjørt og lei meg. Det er den verste legen jeg noensinne har vært borti!

Frusterende

Byttet lege for et halv år siden da jeg ville ha et lege kontor som var nærmere mitt bosted. Dette er den værste avgjørelsen jeg noen gang har gjort! Legen tar seg liten tid til å lytte, men babler i vei uten at man får komme til for å få forklart mer om problemet man har. Vanskelig å prøve å få til en god dialog da hun hopper til konklusjoner uten å lytte til hva du faktisk prøver å fortelle.
Hun har det alltid travelt og man føler seg til bry når man er der. Man må på bergenge vente tid opp i mot en time, lengste jeg måtte vente var en time og ti min. Hun klager også over hvor liten tid hun har eks. "Nå har neste pasient ventet lengre enn det du måtte vente"
Ville aldri anbefalt denne legen til noen jeg kjenner.

Har nå byttet tilbake til mitt opprinnelige legesenter.

Opptatt av livsstilssykdommer

Jeg har gått en del ganger til lege Liv Løland. Hun er veldig opptatt av livsstilssykdommer og av å sjekke at komposisjonen i blodet er bra. Greit nok; jeg hadde høye "leververdier", uten at vi klarte å få dem lavere, men leveren ble sjekket på SUS og den var visst heldigvis sånn noenlunde. Ellers veldig opptatt av blodtrykk, overvekt og alkohol (drikker du mye du da?).

Eller litt likegyldig og nonchalant mht. andre plager/sykdommer. F.eks likegyldig mht. blødning inn i linsa inn i øyet (Går vekk av seg selv", men dette har ikke skjedd). Har tenkt å sjekke blødning inn i linsa og årsaken til øresus på nytt, men vurderer å bytte fastlege dersom dette ikke tas på alvor. Får se etter hvert.

Ofte dårlig til å lytte/ ikke tid

Vanskelig å få legen til å skjønne hva situasjonen gjelder. Til tider føler jeg meg som pasient undervurdert og motarbeidet. Hvis legen bare hadde brukt av sin begrensede tid til å være stille og heller lytte, istedet for å overkjøre og trekke forhastede konklusjoner, ville samarbeidet mellom meg som pasient og legen blitt bedre.

Forferdelig !!

Denne legen skulle ikke fått praktisere. Makan til
ydmykende og respektløs behandling av syke gamle mennesker! Min kjæreste oldemor på
94 har vært frisk hele livet, men dessverre blitt veldig syk nå og trenger tilsyn og behandling, dette var denne legen ikke int. i å hjelpe med! Kun snakket om alt det hun ville ta prøver av, som ifl sykehuset pg leger, ikke er relevant! Travelt fikk hun også presisert at hun hadde det og, og at timen var over! Forsinket som hun var... Uverdig behandling !! Fy!

Liv bryr seg ikke om pasienten

Liv er alltid seint ute, stresset og du føler deg som en byrde. Hun hører ikke hva du sier og tar ikke hensyn til dine vurderinger og følelser. Du er en pasient - og hun vet best. Jeg føler meg alltid sint, overkjørt og irritert når jeg går derfra. Jeg har ikke tillit til dene legen og føler meg utrygg. Har nå stilt meg på venteliste hos en annen lege.

Flink lege!

Kan kjenne igjen kritikken som går på lang ventetid, og ganske travelt under konsultasjonen, men når det kommer til det faglige opplever jeg Løland som veldig grundig. Det virker som hun gjør sitt ytterste for å finne ut av saker og ting, og skulle jeg måtte legge livet mitt i hendene på en lege måtte det bli Liv Løland, har 100% tillit til den jobben hun gjør.

TRAVEL OG LITE LYTTENDE

Lar ikke pasienten få snakke ferdig
Kan ikke komme med mer enn en problemstilling, da blir hun irritert
Gir alltid uttrykk for at hun har det for travelt
Bruker selv tiden til å prate utfra slik hun oppfatter situasjonen uten å lytte til hva som faktisk blir sagt
Effektiv når det må handles raskt. Flink medisinsk

Glad jeg byttet

Tar seg ikke tid til å høre etter. Følte meg som en byrde. Var alltid i dárlig humør etter en time hos denne legen. Lang ventetid! Hun hører ikke etter, og fikk alltid høre at hun hadde det så travelt. Å at hun allerede hadde brukt alt for mye tid på meg.

Meget misfornøyd

Har hatt et par timer hos denne legen, og må si jeg er ganske så misfornøyd. For det først må man belage seg på en halvtime til en time ventetid , og når man da endelig kommer inn er det bare å sette seg ned med åpne ørene og lukket munnen.
Hun tar seg veldig liten tid til å lytte, men derimot god tid til å fortelle deg alt hun ikke får gjort om du skulle ha et ekstra spørsmål om noe du ikke konkret hadde bestilt denne timen for.
Skulle du være så uheldig å spørre eller ta opp et tema hvor hun ikke er enig i avgjørelsen/tankegangen din, må du bare være klar for å få høre det som hatten passer.
Jeg har gjentatte ganger dratt hjem fra timen i et forferdelig dårlig humør på grunn av frustrasjon over denne legen. Har nå valgt å bytte fastlege.

Ikke fornøyd!

Må alltid vente, allt fra 30 min til 1 time! Når du så kommer inn får du en følelse av at du helst skulle vært uta derfra for 5 min siden. Faglig dyktig men det hjelper ikke så mye når du får følelsen av å være i veien! Lytter lite til det du sier og er du så "uheldig" å ta opp noe annet enn det du har fått time for så får du virkelig høre det!
Vurderer å bytte.

God utvikling

Da jeg kun var inne for mindre ting, følte jeg hun ikke lyttet osv. Hun snakket mye om hvor dårlig tid hun hadde, og generelt bare snakket utrolig mye. Skøyt jeg inn et spørsmål, så "dro timen ut" og det viktigste så ut til å være å få skrevet ned alt. Men så må noe ha skjedd med henne, tror jeg, for plutselig ble hun mye hyggeligere. Jeg hadde ganske hyppige timer i sommer, og da følte jeg vi fikk en mye bedre tone. Vurderte alvorlig en stund, men nå er jeg helt fornøyd.
Hun er en veldig flink lege, med en utvilsomt travel dag. Hun skviser inn masse timer, og dropper lunsjen for å få unna alt. Synes hun er alle tiders nå når hun kommuniserer bedre. Utvikling mener jeg er positivt

Lytter ikke

Måtte alltid vente minimum 30 minutter før jeg kom inn, ofte opp mot 1 time. Hun lyttet ikke til meg, hvis jeg hadde fått en akuttime sa hun rett til meg at hun egentlig ikke hadde tid til meg, at hun gikk glipp av lunsjen sin o.l. Hun var ikke interessert i å bli kjent med forhistorien min da jeg var ny pasient hos henne. Jeg er ung, men har dessverre vært mye hos lege pga kronisk sykdom. Hun tok kun et blikk på journalen min og sa at den var så tykk at den hadde hun ikke tid til å lese. Hun opptrådde belærende og hadde ikke medfølelse. Etter 1 år med denne behandlingen holdt jeg ikke ut mer og byttet fastlege.

Ikke til å annbefale

Hadde Liv som fastlege i mange år . Har stortsett vert frisk og ikke behov for besøk. Men da sykdom kom fikk jeg mer kjennskap om legen . Først var det å vente ca 30 min hver gang og når du endelig kom inn hadde hun ikke tid å svare deg på et lite spørsmål som var veldigt for meg . Skjedde hver gang .
Skiftet legesenter og er så fornåyd med en fastlege som lytter til pasienten sin .

Lytter ikke, snakker

Har vært hos henne en gang. Satt å var sint lenge etter samtalen. Har fra før av en historie over mange år og mange leger. Men var hos henne som var vikar for min fastlege. Hun var overhode ikke interessert i forhistorien og hadde hele alt viten etter 5 minutter. Takk for at dette ikk er min fastlege. Fra en som går til lege kun når det er helt nødvendig