Liv Løland

Autorisasjon (1985)

Liv Løland er en av 73 fastleger i Sandnes

Siste vurderinger av Liv Løland

Ikke trygg

Hun er alltid sen, blir ofte fortalt at det er mye som skjer som gjør at hun blir sen (men da burde hun avklare tiden bedre selv). Får ingenting ut av legetimen, hun snakker mye for meg og prøver å forklare hva jeg kommer med selv isteden for å høre på meg. Hun snakker veldig mye at det er vansklig å få med meg hva hun prøver å si, men vil heller ikke gjenta seg. Hun hører ikke etter og vil heller ikke gi meg legeerklæring fordi det er for mye jobb for henne. Føler ikke på trygghet, gruer meg når jeg skal inn til henne fordi jeg vet jeg at jeg får kjeft av at jeg har bestilt en time eller at jeg burde gjøre noe annet i stedet. Er på venteliste til ny fastlege men kommer nokk ikke til å få ny før løland går av med pensjon.

Dette er en tragisk lege lytter ikke til pasienter

De to siste årene har jeg gått til liv med noen dårlige knær og har ikke fått den hjelpen jeg trenger hun hører ikke etter når du prater til henne, er sjokket av den behandlingen jeg har fått kan snart ikke gå lenger kansje jeg må sitte i rullestol før hun forstår at jeg har vondt. Dette er helt tragisk har prøvd og fortelle henne at jeg har en forsikring gjennom jobben men det vil hun ikke høre noe om vil ikke at jeg skal bruke den må bruke helfo sier hun. Står på venteliste på ny fastlege og det gleder jeg meg til.værste lege jeg noen gang har opplevd.

Hører ikke etter!!!!

Nesten 1 time "forsinket". Antar ting.
Kjefter når du prøver å forklare, kjefter då med at du avbryter hun.

Hører ikke på!

Først så venter jeg ca 30 min hver gang og når du endelig kom inn hadde hun ikke tid å svare på spørsmål som var viktig for meg . Skjedde hver gang . Hu avbryter sier har ikke tid ser ikke på meg når jeg snakker ser kunn på pc hele tiden.. sykt dårlig tatt i mot .. føler meg ikke til bry og ikke respektert. Hu antar ting uten å høre etter. Anbefaler henne ikke til noen !!!

Metodisk og effektiv

Liv Løland har vært, og er fortsatt min eneste fastlege. Jeg opplever hennes medisinske grundighet og effektive journalføring som en trygghet for meg. Dette går noen ganger ut over "kundeopplevelsen", men så går jeg heller ikke til henne for å få trøst eller trivsel. Jeg søker henne når jeg trenger hjelp med helsemessige utfordringer. Jeg opplever at hun er meget faglig dyktig og har erfart den høye respekten hun har hos leger på UiS. Det er også hyggelig at tilgjengeligheten har blitt meget god.