Liv Løland

Sentrum Legesenter Sandnes

Elvegata 11 4306 Sandnes
Liv Løland er en av 58 fastleger i Sandnes

Siste vurderinger av Liv Løland

"Nå har vi brukt altfor lang tid!"

Det fikk jeg høre på hver eneste time: "nå har vi brukt altfor lang tid", eller "nå har neste pasient ventet lengre enn det du gjorde" eller "nå har vi ikke tid til å diskutere mer" og enda verre "Vi tar ikke den undersøkelsen i dag, for det rekker vi ikke". Jeg har aldri følt meg så mye til bry som jeg gjorde hos henne! Fikk aldri sagt meg ferdig og endrte alltid opp med å gå derfra sint, lei og misfornøyd. Hun trekker konklusjoner for fort, og begynner å prate om sykdommer som ikke er relevant til hva du er inne der for. Sendte meg ofte hjem uten videre hjelp, og ba meg om å ta paracet/ strekke litt på kroppen.
Kan anbefalle alle andre leger enn henne!

Nok er nok!

Hun har vært min fastlege i ca. 15 år og det har vært slitsomt siden dag 1! Jeg har vært "flink pike" og ikke turt å bytte, og tenkt at det skulle bli bedre. Det har det altså ikke blitt.

Man føler seg som en byrde og at man burde ha vært ute av kontoret hennes for 10 minutter siden, på tross av at hun selv var 30-60 minutter forsinket til min time. Svært liten forståelse for personen og individet og har alltid dårlig tid og en stressende væremåte.

I mitt forrige svangerskap ble hun rasende da jeg en gang møtte opp uten urinprøve, noe hun ikke hadde fortalt meg at jeg måtte medbringe til hver time...

Liten forståelse for problemene man kommer med, hvis man i det hele tatt er så heldig å få slippe til innimellom all pjattet hennes.

I dag var begeret fullt, og jeg har nettopp byttet lege!

Lykke til alle dere som har henne som lege - gud være med dere!

Uhørt

Jeg hadde en akuttime hos henne i dag. Først etter en halvtimes venting kom jeg inn på kontoret. Det første hun gjorde var å gi meg en skjennepreken fordi jeg ikke trener, når jeg sa at jeg ikke klarer det på grunn av smerter ble hun irritert. Jeg prøvde deretter å forklare at jeg har tatt prøver tidligere som har slått ut på leddgikt, da fikk jeg til svar at jeg ikke trengte forklare hele livshistorien min! Jeg følte meg nedkjørt og lei meg. Det er den verste legen jeg noensinne har vært borti!

Frusterende

Byttet lege for et halv år siden da jeg ville ha et lege kontor som var nærmere mitt bosted. Dette er den værste avgjørelsen jeg noen gang har gjort! Legen tar seg liten tid til å lytte, men babler i vei uten at man får komme til for å få forklart mer om problemet man har. Vanskelig å prøve å få til en god dialog da hun hopper til konklusjoner uten å lytte til hva du faktisk prøver å fortelle.
Hun har det alltid travelt og man føler seg til bry når man er der. Man må på bergenge vente tid opp i mot en time, lengste jeg måtte vente var en time og ti min. Hun klager også over hvor liten tid hun har eks. "Nå har neste pasient ventet lengre enn det du måtte vente"
Ville aldri anbefalt denne legen til noen jeg kjenner.

Har nå byttet tilbake til mitt opprinnelige legesenter.

Opptatt av livsstilssykdommer

Jeg har gått en del ganger til lege Liv Løland. Hun er veldig opptatt av livsstilssykdommer og av å sjekke at komposisjonen i blodet er bra. Greit nok; jeg hadde høye "leververdier", uten at vi klarte å få dem lavere, men leveren ble sjekket på SUS og den var visst heldigvis sånn noenlunde. Ellers veldig opptatt av blodtrykk, overvekt og alkohol (drikker du mye du da?).

Eller litt likegyldig og nonchalant mht. andre plager/sykdommer. F.eks likegyldig mht. blødning inn i linsa inn i øyet (Går vekk av seg selv", men dette har ikke skjedd). Har tenkt å sjekke blødning inn i linsa og årsaken til øresus på nytt, men vurderer å bytte fastlege dersom dette ikke tas på alvor. Får se etter hvert.