1992

Tlf: 52 83 86 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Morten Skaret Mathisen er en av 26 fastleger i Karmøy

Siste vurderinger av Morten Skaret Mathisen

Den beste

Svært god kommunikator. Tar pasientens problemer på alvor og hjelper deg å komme videre, enten til spesialister eller med den behandlingen han gir. Han gir deg tiden du trenger, stiller gode spørsmål, og lytter til svarene dine.

Han er av og til vanskelig å få time hos, men det er kanskje utenfor hans kontroll.

Alt i alt er han den beste legen jeg har vært hos uansett fastlege eller ikke!

VELDIG BRA LEGE

Etterat jeg hadde vært svært misfornøyd med min forrige fastlege over lengre tid, byttet jeg til Mathisen sist vinter. På denne tiden har jeg vært hos ham en rekke ganger med forskjellige problemer. Når jeg har kommet til timen, har han lest journalen min og er godt orientert om hva som har skjedd siden sist når jeg møter. Han har effektivt behandlet meg og sendt meg videre der det har vært nødvendig. Jeg har fått kjapt svar på mine henvendelser og kommet raskt til når det har vært nødvendig. Har også veldig bra inntrykk av legesekretæren. Også henvendelser på mail har blitt besvart kjapt. Dette er en lege jeg kan anbefale.

Har hatt Morten til fastlege siden han begynte i Skudenes. En bedre lyttende behandlende lege skal vanskelig finnes.

På meg har han fått røyne seg på det meste o0g jeg gir han mye av æren for at jeg er der jeg er i dag.

Min Vurdering

Dyktige lege som tar ansvar og får ting til å skje i eit ellers tregt system! Desverre så er det ALDRI ledige timer for ordinære besøk.... Tydeligt at han har alt for mange pasienter....

En jordnær lege som virkelig tar deg på alvor og som har tid til DEG.

Morten Mathisen er en lege som tar seg tid til DEG og som hører på det du har og si. Kjempekjekke lege som du kan både diskutere med på godt og vondt. Hos Mathisen blir du tatt vare på og fulgt opp etter beste evne, så dette er fastlegen for oss og som vi er kjempefornøyde med.

VAR den beste legen jeg har hatt

Jeg har hatt Mathisen som lege siden han jobbet i Skudenes for mange, mange år siden. Han har vært fantastisk i oppfølging av skader, er god til å lytte og tar pasientene på alvor. Både Mathisen og Grethe er gull verdt.

Nå er det imidlertid annerledes. Grethe er sluttet og Mathisen har som oftest vikar. Jeg har i skrivende stund vært i telefonkø i over en og en halv time og er fremdeles ikke kommet til. Dette har vært tilfelle de siste fire av fem gangene jeg har forsøkt å kontakte legen eller laben. Stort sett gir jeg opp og går på legevakten. Når jeg har hatt time, blir ikke resepter e.l. fulgt opp og ny resepsjonist/labtekniker gir inntrykk av å være litt stresset og uengasjert, samt har vansker med å finne blodårer. Vikarierende lege Emma Beltran ønsket kommunikasjon via e-post, men svarte aldri, heller ikke etter gjentatt purring, noe som førte til en meget forsinket henvisning til spesialist.

Jeg håper ting bedrer seg, for jeg vet at Nordvegen legesenter har vært, og igjen kan bli et knallbra legesenter.

Profesjonell og empatisk

Har kjent til denne legen fra han arbeidet ved Skudenes legesenter der han var lege for begge foreldrene mine i deres alderdom. Han var bare enestående, med sin kunnskap og med sin respekt.
Omsider ble det en ledig plass på listen hans, slik at jeg selv fikk han som fastlege for et par år siden. Han er virkelig en lege for alle årstider og i alle slags vær.

Fantastisk !!!

Har brukt denne mannen i snart 16 år .
Har barra et ord å sei om han å det e fantastisk !!
Vett ikkje kor me hadde vore i verden uten han , med 4 lungesyke barn og nå en mann med ødelagt fot.
E evigt takknemlige for alt han og Grethe hjelpe oss med !

Den beste legen jeg har hatt

Den beste legen jeg har hatt,har tid til å lytte,tar deg på alvor,

Ingen over, ingen ved siden !

Denne legen kan beskrives med mange ord, men skulle man bruke ett så måtte det bli ordet fantastisk! Han er ikke bare en lege, han også lyttende, forståelsesfull, ydmyk, løsningsorientert, ett ordentlig medmenneske!
Han har også virkelig unike medarbeidere på sitt kontor!

Beste legen eg har besøkt

Måtte gå til denne legen da min fastlege var bortreist, Fikk en fantastisk hjelp , han ringte sykehus ordnet alt, ingen lang ventetid. Ble møtt med vennlighet og må berømme kontorsøstrene der som var godheten selv, har satt meg på varsling her . Håper å få plass

Medmenneskelig og lyttende!

Jeg hadde et av mine panikkangstanfall i påsken og min nåværende lege,var ikke tilgjengelig. Jeg fikk da komme inn og snakke med dr mathisen. Jeg kan ikke annet og si enn at han snudde min angst og redsel,og gjorde meg mer rolig enn i den tilstanden jeg kom i.han tok seg god tid og forklarte meg grundig,tegnet og forklarte hva som skjer med kroppen under et angst anfall ift tankene våre,og dens kraft.jeg gikk derfra roligere og tryggere. Et møte med en av de bedre legene jeg har møtt på. Han virket oppriktig interessert i meg som menneske og å ville hjelpe meg. Jeg har satt meg på varsling om han skulle få ledig plass.

Fantastisk bra lege.

Som alle andre mennesker fortjener også leger tilbakemelding på sin yrkesutøvelse.
Jeg vil her uttrykke og beskrive litt angående erfaringer jeg sitter tilbake med i møte med legen her. Han opptrådte på en slik måte at stor bekymring da jeg kom til han ble snudd til trygghet og troen på et sunt og friskt liv da jeg gikk. Veldig gode lytteegenskaper, utrolig dyktig formidlingsevne(gjøre informasjon til pasienten forståelig), og virker veldig faglig dyktig. I tillegg tok han meg som pasient og menneske veldig på alvor. Totalt sett en fantastisk bra lege!!

Beste legen jeg har hatt!! Skal aldri bytte fastlege mer!!

Han lytter, kommer med egne erfaringer, har respekt. Heilt fantastisk!

Kjempe Fornøyd

Jeg byttet til Dr. Mathisen etter mitt andre barn var født. Jeg var veldig lite fornøyd med legen jeg hadde fått då jeg kom til Norge. Da jeg kom til Dr. Mathisen, forsvant alle mine plager. Endelig hadde jeg en lege som hørte meg og var tilgjengelig da jeg trengte han.
Jeg liker at han bruker PCen til å passe på de letteste ting. Han trenger ikke å kaste bort viktig tid bare for at noen trenger en ny resept eller trenger uviktig avtale.
Eneste problem at jeg har, er at han er ikke på kontoret på fredager.

Skulle gjerne hatt han tilbake

Flyttet fra Karmøy, mistet han som fastlege. Får han aldri igjen. Kanskje en av Norges hyggligste leger og virket veldig kompetent

Flink og hyggelig

Flink lege, hggelig person. Har medmenneskelighet og tilgjengelighet.

Veldig positivt er det at man kan bestille timer og fornye resepter på internett...

Morten lytter og stiller spørsmål, tar på alvor det du beskriver, er handlekraftig og et godt medmenneske!!

Meget bra lege

Meget effektiv, åpen for forslag, og nøler ikke med å sende deg videre til spesialist.

Legen som tar vare på sine pasienter!

En lege med evne til å se, lytte og handle. Overskriften dekker det meste, tenker jeg.