Bjørn Rismyhr

Tlf: 52 81 66 66 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Bjørn Rismyhr er en av 26 fastleger i Karmøy

Siste vurderinger av Bjørn Rismyhr

Kom fort inn.

Kom fort inn. Var lite interessert i å undersøke meg(blodprøver osv). Fortalte meg hva jeg feilte og fikk ingenting for det. Lite lydhør og tar raske konklusjoner. Er dårlig fortsatt. Jeg kommer ikke igjen.

hjelp meg gjennom mye.

jeg har et problem, jeg liker ikke å dele mine tanker eller annet... men for 7 år siden begynte jeg å gå til Bjørn. hos denne legen kan du åpne deg å sei alt du tenker på.
god erfaren lege, veileder. meget happy med dr rismyhr

En lege som kan anbefales!

Dr.Rismyhr har vært min fastlege i ett år nå. Jeg er kjempefornøyd. Han er en kompetent og erfaren lege. Alltid hyggelig, punktlig og i godt humør. Han har et gehør for det man har på hjertet. Han stiller av og til "kritiske" spørsmål, der han oppnår at man åpner seg mer. Dette oppfatter jeg som meget positivt da jeg føler han har en stor grad av empati og interesse ovenfor pasienten sin. Jeg anbefaler han på det sterkeste. Nevneverdig er hans fantastiske akupunktur behandlinger. De er gull verdt, og de hjelper utrolig godt på hals/nakke/rygg problemer. Jeg har absolutt ingenting å klage på. Også hans personell er veldig imøtekommende og i godt humør. Jeg håper jeg får beholde han i noen tiår til!!
Hilsen en meget fornøyd pasient!

God

Meget Fornøyd med Rismyr. Har hatt Rismyr som fastlege i lang tid. Hele familien har Rismyr som fastlege. Veldig flink med barna, tillitsfull og troverdig. Anbefales

Kan du velge en annen ville jeg gjort det

Lite tilstede og mest opptatt av å høre sin egen stemme. Jeg forventer et langt høyere nivå av profesjonalitet fra en lege. Så har du muligheten til å velge en annen lege, så ville jeg gjort det.

Lege med stor L

Han er en lege som lytter, å har tid til pasienten.
Å jeg har fåt så god hjelp av han å kan takke han for at jeg i dag er der jeg er.
Han tar alltid mot pasienten å du for taki han pr.tlf nå du trenger det.
Må si at lege jeg setter stor pris på å stoler fylt ut på, å vet at han tar godt vare på min helsa.
Jeg vet at han tar alltid mot meg med et smil, å har en god humor å jeg kan si rett ut som det er.
Jeg vet at personel som jobber der er til stole på, å de er alltid smilende å godt humør, jeg føler meg godt mottat der.
Jeg må si at han er vel en av de beste leger i Norge å eneste lege i Norge jeg stoler på.å jeg vet at jeg slipper å være redd for at legen gjør feil.
Jeg har fyll tillit til han.

Den beste legen eg har hatt

Flink god kommunikasjon.inne på mye,mye kunnskap.Altid hjelpsom. En fantastisk flink lege.Heldige dei som har han på Åkrehamn

Man føler seg forstått og det er "rom" for samtale

Dette har vært fastlegen for meg og min datter i lenger tid, men vi har ikke hatt behov bruk av fastlege (trodde jeg).
Nå har vi begynt ett løp, som jeg hadde håpet jeg hadde funnet en lege jeg kunne gjøre dette med for lenge siden. Så lenge siden at når jeg var kommet til denne fastlegen, så hadde jeg gitt opp.

Nå ser jeg frem til den konstruktivitet og hjelp legen kan gi både meg og min datter.

Vennlig og profesjonell

Veldig hyggelig og profesjonell ovenfor nye pasienter, kjapp og grundig sjekk før diagnose ble stilt. Kunne gjerne gått her igjen.

En lege med humørsvingninger

Han er flink i almen sykdom, men har man noe kronisk og som han ikke kjenner til så er det best å bli henvist til spesialist. Det er han flink til. Ja han er veldig sta og påståelig og det hender han kjører over deg, så du glemmer alt du skulle ha tatt opp med han på den lille tilmålte tiden.

Når han er i godt humør så er det en lettelse, men det skal ikke være slik at en syk pasient gruer seg lenge før neste timebesøk.

Kort ventetid, men lite lydhør

Har kort ventetid, men er lite lydhør på erfaringer med medisiner eller pasientens ønsker. Selv om mitt ønske bare var å fornye reseptprogram fra spesialist, fikk jeg i stedet annen kraftigere medisinering til mitt barn, som jeg ikke ønsket. Selvsagt skal legen ha egne meninger og alle har vi samvittighet som vi følger, men alt med måte. Er ikke noen god følelse å snakke til en vegg eller å føle seg overkjørt.

Har nå byttet fastlege. Hvis du beholder han som fastlege anbefaler jeg deg "å lese deg opp" på sykdommen din på nett før timen, og stå på ditt.

Dersom du røyker så ikke gå til han

Mitt inntrykk er at dersom du røyker er det det som er årsaken til at du er syk. Jeg synst det var så galt at hadde noen kommet inn med brukket fot så var det røyken som var årsaken.
Han er også meget opptatt av datamaskinen

Lite ydmyk lege.

Veldig varierende humør, du vet aldri hvordan du blir møtt. Sta. Til tider kan han være veldig imøtekommende, andre ganger veldig avvisende. Innrømmer aldri at han har tatt feil.Viktig å se hele pasienten. Anbefales ikke.

Dyktig, grundig, og ydmyk

Han er medmenneske og tar deg alltid på alvor,han finner som regel ut hva som feiler deg, og du får riktig behandling. Han er flink til å lytte, og flink til å forklare hva som feiler deg, enten via bilder i bøker eller med egne ord. Jeg har hatt han som fastlege i mange år og kan sterkt anbefale ham! Noe som er viktig, er kjemien mellom lege og pasient, og at du stoler på ham. Ydmyk er han når han ikke er sikker på noe, da henviser han deg til spesialister, eller så kontakter han andre for å få svar.

Ingen god opplevelse!

Tar seg ikke tid til pasienten. Følte meg veldig ukomfortabel og lite ivaretatt. Er veldig usympatisk og nedlatende mot pasienter, er og veldig hardhendt og ytydelig om hva han skal gjøre. Skjedde ingenting med behandlingen. Virker som han svarer på noen andre sine problemer, som ikke har noe sammenheng med de jeg har. Forlater stedet med mindre forståelse enn da jeg kom inn.

Fraråder denne legen på det sterkeste! Med mindre det er innlysende symptomer der man selv kan stille diagnosen.

Ingen god lege

En lege skal se, lytte og hjelpe et menneske som ber om hjelp i en fortvilet situasjon, dette ble ikke møtt hos Rismyhr desverre.
Kort ventetid må være det som er bra

En fantastisk lege

Jeg var hos Dr. Bjørn Rismyhr for å få akupunktur p.g.a. en kronisk lidelse jeg har hatt lenge. Det ble ikke akupunktur på meg, men medisin i sprøyteform. Han forklarte meg alt, og var utrolig hjelpsom. Jeg kom også raskt til. Flinkere og dyktigere lege har jeg aldri vært borti. Hadde jeg bodd på Karmøy, hadde jeg absolutt valgt han som fastlege. De som har han er utrolig heldige.

Flink på akumpunktur

Flink på akumpunktur, men hører lite på pasienten. Får alltid høre at alt er normalt. Blir ikke tatt på alvor. Men kommer raskt inn til ham.

Oppfølging

Den eneste av tre leger som jeg var hos (legevakt, sykehus og fastlege) som ville se meg igjen om to dager for å se at jeg faktisk var blitt bedre.

Dyktig men sta

Rismyhr er veldig dyktig og erfaren men han er sta.
si hva som "feiler" deg og han finner løsningen. hverken du liker den eller ei