Åse-Britt Sannes

Legesenteret Sør Austmannavegen 11 5537 Haugesund
Åse-Britt Sannes er en av 32 fastleger i Haugesund

Siste vurderinger av Åse-Britt Sannes

Vil bytte lege

Jeg skulle ønske jeg kunne bytte lege, dessverre. Hun er hyggelig og grei, men jeg føler sjelden at jeg blir tatt seriøst. Ved flere anledningar har hun sagt "dette stemmer nok ikke" "du må bare presse deg mer" osv. At jeg bare måtte "presse meg mer" førte til at jeg måtte gå ett år uten trening, jeg var sengeliggene og sov 20 timer i døgnet i fire uker. Dette mente hun bare var tull. Det har vært forskjellige lignede situasjoner som gjør at jeg gruer meg til å gå til legen, for jeg føler at jeg ikke blir trodd.

Kunne ikke tenkt meg annen lege!

Åse-Britt Sannes har vært min fastlege siden jeg var 10 år. Det er ikke før i den voksne del av livet jeg begynte å tenke på hvordan min egen lege ytet service, men det er helt klart at jeg er enig med de absolutt fleste vurderinger her. Jeg føler at jeg blir tatt på alvor i aller stor grad. Noe som også er et pluss er at hun har vært ærlig med meg dersom hun har hatt lite kunnskap på et område. I stedet for å 'gamble' slik jeg har hørt at andre fastleger gjør, tar hun seg god tid til å sjekke opp de områdene hun er usikker i. Det eneste jeg kan kommentere på, er at 'Legesenteret Sør' hvor hun er stasjonært kan være vanskelig å få tak på. De har kun én linje til telefonen, noe som gjør at telefonen er opptatt 90% av de gangene jeg har forsøkt å ringe. Så føler det blir litt tungvindt til tider, men akk.. Ingenting å utsette på Åse-Britt Sannes selv! :)

God lege

Jeg synes hun er en veldig snill og god lege. Det er behagelig å snakke med henne og man føler seg tatt på alvor. Det virker også som hun har mye kunnskap, og er villig til å finne best mulig behandling. Eneste jeg kan pirke litt på er at det er en del ventetid på venterommet, men det er det hos de fleste som jeg for så vidt kan forstå.

Tviholder på egne råd

Har opplevd flere ganger at hun ikke tar pasientens problemer alvorlig ved at hun først skal prøve ut egne løsninger til tross for at hun ikke har kunnskap nok på området. Å bli videresendt til spesialister vil sammenlignes med å komme gjennom et nåløye. I et tilfelle tok jeg direkte kontakt med sykehuset og fikk operasjon. I et annet tilfelle da jeg ønsket henvisning til spesialist, måtte jeg etter flere år med problemer og gjentatte ganger med prøver og legitimer si at nok var nok. Det burde ikke være pasienten som foreslår eller forlanger henvisning. Legen må også kjenne sine begrensninger. Jeg vegrer meg for å gå til legen. Hun gir pasienten full oppmerksomhet og har mye kunnskap, men ikke på alle områder. Det har vært tungt å måtte kjempe seg forbi legen for å komme til spesialist.

Den beste legen jeg har hatt!

ÅBS har vært min fastlege i 15år. Jeg er ikke den som renner ned legekontoret, men har fått veldig god hjelp de gangene jeg har hatt behov for lege, hun har alltid tatt seg god tid og gitt meg god hjelp. Hun har følgt meg gjennom 3graviditeter, og jeg har alltid følt meg trygg.
I tillegg så har hun veldig flinke og trivelige helsesekretærer.