Eirik Simonsen

Helsehuset - Sørhauggt. 111 5527 Haugesund
Eirik Simonsen er en av 32 fastleger i Haugesund

Siste vurderinger av Eirik Simonsen

Ikke helt fornøyd.

Legen er forsåvidt flink og har mye kunnskap, men jeg opplevde ikke at jeg følte meg veldig godt ivaretatt de årene jeg hadde denne legen. I hovedsak manglende oppfølging av depresjon og antidepressiva man fortsatt står på etter over 4 år. Som sagt flink lege, men savnet oppfølging og gikk ofte derifra uten at jeg følte at jeg hadde fått den hjelpen jeg trengte. Følte også at resepsjonsdamene kunne høres litt irriterte ut noen ganger, Men somregel veldig hyggelige!

Forståelsesfull og flink lege!

Eirik er en veldig dyktig og flink fastlege, han tar deg på alvor og er veldig behagelig. Han er oppdatert og er flink til å henvise deg videre til spesialister. Eirik forklarer i enkle ord, som gjør at ungdom forstå det han prater om. Er også veldig flink til å lytte, og det aller beste er at en får raskt time ved behov.

Eneste er at han kunne vært en smule flinkere til å undersøke nærmere symptomer som har oppstått.

Uengasjert!

Han er uinteressert, uengasjert, undersøker aldri, kommer ikke med egne forslag hva symtomet du har skyldest. Rask til å se i felleskatalogen og hvis han går med på å ta en blodprøve og den ikke slår ut, så finnes ikke problemet! Hvis man har symtomet over tid sender han deg til en spesialist uten faglig begrunnelse. Det virker som han kjeder seg selv om symtomet er alvorlig for pasienten og det er vanskelig å ha en produktiv dialog med ham!

Tar ikke legejobben på alvor

Etter å ha møtt denne legen på legevakten, så lurer jeg på om han skulle hatt et kurs i medfølelse og empati.
Han bryr seg ikke om hvordan pasienten har det og er meget provoserende og arrogant i sin oppførsel.
Det viktigste for han er å "ha rett".
Hvis jeg skulle komme med noe kontruktiv kritikk, så måtte det være at han måtte lære seg å lytte til sine pasienter og være litt mer ydmyk.

Faglig og teoretisk dyktig

En faglig oppdatert lege. Skulle lært mer om kommunikasjon, og gi mer åpning for mulighet for samtale når livet røyner på,eller henvise videre dersom han kommer til kort i samtale /kommunikasjon?
Likevel er du ikke opptatt å snakke/dialog - glimrende teoretisk oppdatert lege.