Eirik Skadberg

Soltunveien 1 4050 Sola
Eirik Skadberg er en av 21 fastleger i Sola

Siste vurderinger av Eirik Skadberg

Midt på treet

Sinnsykt lang ventetid på venteværelset!!!! Mye av årsaken til dette er at Dr. Skadberg prater non-stop(!) om alt fra deg som pasient, ting som ikke er relevant for timen din, personlige problemer, samt ørten ulike forklaringer om hvorfor han er forsinket (akutt syke pasienter, syk unge hjemme osv.)
Han snakker som nevnt over utrolig mye! Mye av tiden du har inne hos legen går derfor dessverre med på å lytte til hva han har på hjertet i stedet for det motsatte.
Hadde han bare holdt seg til pasientenes aktuelle problemstilling ville ikke ventetiden vært så lang og han ville fått bedre forståelse av pasientene sine om han lyttet bedre.
Pluss for at personalet i resepsjonen er veldig hyggelige og at man får time på dagen. Fint og rent legekontor.
Burde hatt premier til barn og mer leker på venterommet - spesielt siden ventetiden er så utrolig lang!
Sms-timebestilling og tlf. besvares raskt.
Litt opp og ned hvor alvorlig han tar deg som pasient og kan være nølende med å henvise videre selv når det er svært åpenbart at det trengs. Opplevd å bli sendt hjem med "det går over"/"intet unormalt" for så å bli innlagt/operert/behandlet på sykehus innen 1-3 dager, men også opplevd å bli henvist med en gang for oppfølging av spesialist.
Ingen tvil om at han har god faglig kunnskap, men han kunne trengt et kurs i hvordan å kommunisere riktig med pasienter.
Skulle vært mindre ventetid, mer fokus på pasientens plager, lytte mer og snakke mindre om urelevante ting.
En trivelig og hyggelig type som ellers virker å bry seg om pasienten.

Stresset og lite lydhør lege

Dette legekontoret ble for slitsomt, med ofte lang ventetid for å komme inn til timen.
Legen var da ofte stresset og i "tidsnød", klaget dessuten og brukte ofte tid på egne problem samt lite lydhør. Du får også bare ta opp et tema om gangen (selv om alt er i sammenheng).
Mine problemer ble aldri tatt skikkelig alvorlig og utredet grundig, noe som resulterte i uoppdaget sykdom og tilleggsproblemer i etterkant.
Skiftet til slutt fastlege og fikk da endelig hjelp, skikkelig utredning og medisinering! Styr unna!!

Dalende

Jeg hadde Eirik som lege i flere år, men nå har jeg byttet. Eirik ga ett godt førsteinntrykk, men jo flere ganger jeg besøkte ham la jeg merke til en del dårlige trender. Han tok sjeldent problemene mine på alvor og leste som regel bare opp fra google ting jeg visste selv. Han brukte ofte hele konsultasjonen på å snakke om problemene jeg hadde forrige besøk, eller sine egne problemer.

Ventetiden i venterommet var alltid utrolig lang og det var ofte vanskelig å komme gjennom på telefonen også.

Som jeg sa tidligere har jeg nå byttet lege. Litt fordi jeg har flyttet, men mest fordi jeg ville ha en ny lege.

Kjempe flink

Er kjempe fornøyd med han som lege. Flyttet ut av kommunen for to år siden, men leger som han er sjeldent så kommer ikke til å bytte til en som er nærmere.

Første konsultasjon hos Dr. Eirik Skadberg

Var i dag på min første time hos denne legen etter å ha hatt en heller ubrukelig fastlege i flere år.
Veldig hyggelig mann som jeg følte det var lett å snakke med, og det anser jeg som veldig viktig!
Han har evne til å få pasientene til å slappe av og var naturlig på en profesjonell måte.
Endelig en lege jeg føler meg på nett med, en som har gjort annet enn å hatt nesa ned i ei bok. Sosialt oppegående, festlig fyr med glimt i øyet.
Det var mitt førsteinntrykk!! :)