Eirik Skadberg

Soltunveien 1 4050 Sola
Tlf: 51 65 60 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Eirik Skadberg er en av 21 fastleger i Sola

Siste vurderinger av Eirik Skadberg

Er meget grei,og ok og snakke med.

bruker for lang tid å forklare ting,og snakker for mye om ting som du har lagt frem tidligere.Virker som han ligger litt etter.Dette er nok et resultat av at han ligger etter på tid også.Meget synd,da han er en dyktig dokter etter min mening.

Midt på treet

Sinnsykt lang ventetid på venteværelset!!!! Mye av årsaken til dette er at Dr. Skadberg prater non-stop(!) om alt fra deg som pasient, ting som ikke er relevant for timen din, personlige problemer, samt ørten ulike forklaringer om hvorfor han er forsinket (akutt syke pasienter, syk unge hjemme osv.)
Han snakker som nevnt over utrolig mye! Mye av tiden du har inne hos legen går derfor dessverre med på å lytte til hva han har på hjertet i stedet for det motsatte.
Hadde han bare holdt seg til pasientenes aktuelle problemstilling ville ikke ventetiden vært så lang og han ville fått bedre forståelse av pasientene sine om han lyttet bedre.
Pluss for at personalet i resepsjonen er veldig hyggelige og at man får time på dagen. Fint og rent legekontor.
Burde hatt premier til barn og mer leker på venterommet - spesielt siden ventetiden er så utrolig lang!
Sms-timebestilling og tlf. besvares raskt.
Litt opp og ned hvor alvorlig han tar deg som pasient og kan være nølende med å henvise videre selv når det er svært åpenbart at det trengs. Opplevd å bli sendt hjem med "det går over"/"intet unormalt" for så å bli innlagt/operert/behandlet på sykehus innen 1-3 dager, men også opplevd å bli henvist med en gang for oppfølging av spesialist.
Ingen tvil om at han har god faglig kunnskap, men han kunne trengt et kurs i hvordan å kommunisere riktig med pasienter.
Skulle vært mindre ventetid, mer fokus på pasientens plager, lytte mer og snakke mindre om urelevante ting.
En trivelig og hyggelig type som ellers virker å bry seg om pasienten.

Stresset og lite lydhør lege

Dette legekontoret ble for slitsomt, med ofte lang ventetid for å komme inn til timen.
Legen var da ofte stresset og i "tidsnød", klaget dessuten og brukte ofte tid på egne problem samt lite lydhør. Du får også bare ta opp et tema om gangen (selv om alt er i sammenheng).
Mine problemer ble aldri tatt skikkelig alvorlig og utredet grundig, noe som resulterte i uoppdaget sykdom og tilleggsproblemer i etterkant.
Skiftet til slutt fastlege og fikk da endelig hjelp, skikkelig utredning og medisinering! Styr unna!!

Dalende

Jeg hadde Eirik som lege i flere år, men nå har jeg byttet. Eirik ga ett godt førsteinntrykk, men jo flere ganger jeg besøkte ham la jeg merke til en del dårlige trender. Han tok sjeldent problemene mine på alvor og leste som regel bare opp fra google ting jeg visste selv. Han brukte ofte hele konsultasjonen på å snakke om problemene jeg hadde forrige besøk, eller sine egne problemer.

Ventetiden i venterommet var alltid utrolig lang og det var ofte vanskelig å komme gjennom på telefonen også.

Som jeg sa tidligere har jeg nå byttet lege. Litt fordi jeg har flyttet, men mest fordi jeg ville ha en ny lege.

Kjempe flink

Er kjempe fornøyd med han som lege. Flyttet ut av kommunen for to år siden, men leger som han er sjeldent så kommer ikke til å bytte til en som er nærmere.

Første konsultasjon hos Dr. Eirik Skadberg

Var i dag på min første time hos denne legen etter å ha hatt en heller ubrukelig fastlege i flere år.
Veldig hyggelig mann som jeg følte det var lett å snakke med, og det anser jeg som veldig viktig!
Han har evne til å få pasientene til å slappe av og var naturlig på en profesjonell måte.
Endelig en lege jeg føler meg på nett med, en som har gjort annet enn å hatt nesa ned i ei bok. Sosialt oppegående, festlig fyr med glimt i øyet.
Det var mitt førsteinntrykk!! :)

Fornøyd

Veldig hyggelig lege som hadde tid til meg og min sønn.

Han var villig til å lytte og forstå. Veldig fornøyd.
Eneste er at det kan bli veldig lang ventetid til tider.

Utrolig fornøyd

En god lege som lytter til meg og mine plager. Jeg føler meg alltid ivaretatt og blir tatt på alvor. Opplever at han bruker god tid på meg som pasient, både til å lytte, komme med innspill og høre mine synspunkter. Personalet på legekontoret opplever jeg også som blide og veldig imøtekommende. Hvis jeg trenger en akutt time, får jeg denne på dagen. Alt i alt, veldig fornøyd!

Svært misfornøyd

Skadberg var en grei lege å ha dersom du ikke skulle ha en særlig lang samtale.....

Han tok ikke meg på alvor, han ville helst bare bli ferdig fortest mulig. Han snakker mest om seg selv gjennom hele timen og lar ikke pasienten komme til orde. Han mener han vet best og har lite forståelse for hva pasienten forteller.

Ikke tid til deg

Hos Skadberg får du kun spørre om ett spørsmål. Skal du spør om flere spørsmål må du booke ny time. Helt sprøtt at du ikke kan spørre legen om det som bekymrer deg. Ofte sparer man opp flere "plager" før man skal til legen. Klager på at han må lese journalen for å forberede seg. Er ikke dette en del av å være en lege?! Forstår ingen ting. Opplever at denne legen ikke har tid til meg som pasient.

Trygghet

Har vært sykemeldt noen mnd.Ble innkalt til dialogmøte av arbeidsgiver. Som en selvfølge var dr.Skadberg med på møte som en god støtte for meg som pasient. Ved gjentatte ganger av et sykdomsproblem henviser han til videre undersøkelse. Han lytter og jeg føler som pasient at det er jeg som kjenner kroppen min best. Føler meg veldig trygg som har dr Skadberg som fastlege.TAKK

Arrogant og kunnskapsløs

Dette "lege"kontoret framstår som dysfunksjonelt både når det gjelder personal og rutiner.

Ved konsultasjon er det lang ventetid, når jeg først kom inn opplevde jeg det som det gjaldt å få meg fortest mulig ut dørene igjen og dette opplevdes ubehagelig.

"Dr" Skadberg framstår som arrogant i sin væremåte, han har en bestemt oppfatning av hva som er årsaken til dine problemer, og er ikke åpen for å høre pasientens side av saken. I tillegg var jeg så uheldig å komme på en dag da han åpenbart ikke ønsket å være på jobben. Etter denne opplevelsen mistet jeg fullstendig respekten for ham og skiftet fastlege.

Som pasient betaler vi for en tjeneste og det må være et minstekrav å bli møtt på en profesjonell måte.

Fantastiske Dr Skadberg!

Eirik er en fantastisk dyktig lege! Ved akutt behov får jeg time omgående! Eirik har alltid god tid til meg og følger meg opp på den beste måte. Eirik er en lege uten om det vanlige, jeg har aldri opplevd noen lege som er så genuint opptatt av sine pasienter! Jeg skal aldri bytte lege!

Fantastisk dyktig og imøtekommende lege!

Dr Skadberg har alltid tid til meg. Jeg opplever at Dr Skadberg tar meg seriøst og på alvor, og er en lege det går ann å snakke med.
Dr Skadberg har høy faglig kompetanse, som han videreformidler meg som pasient på en enkel og forståelsesfull måte. Ved evt undersøkelser får jeg rask tilbakemelding, over telefon fra Dr Skadberg selv.
Skadberg har stor omsorg for sine pasienter, han ringer og kommer på private sykebesøk. Jeg er glad jeg har Dr Skadberg som min fastlege.

Kjempegrei og flink!

Jeg kjenner meg ikke igjen i at legen er arrogant! Han er alltid blid, lytter og tar pasientene sine på alvor. Han har ofte tid til flere problemstillinger på samme time og jeg oppfatter ham som svært grundig. Bestilling av time på internett fungerer også svært bra. Jeg er kjempefornøyd og kommer aldri til å bytte!

Elendig og arrogant

Han har aldri tid til å lytte til pasient, er useriøs og fjasete. Om du feiler mer enn en problemstilling, vil han sjelden forholde seg til dette! Trist for legestanden med så elendig kvalitet over arbeidet. Den ene kontordama er i tillegg lite imøtekommende og hyggelig. Jeg bytter fastlege pronto, kan ikke bli verre enn dette uansett:(

Dårlig service

Det er nesten umulig å komme i kontakt med denne legen, de tar ikke telefonen og sparer tydeligvis på pengene ettersom de ikke engang har lagt opp til en telefonsvarer eller sekretær.

Jeg ser også at han snart har 1400 "kunder" på listen sin, så vi skifter til ny lege. Fastlegesystemet er idiotisk og tjener ingen andre enne fastlegene som får dobbelt betalt. De yter service på linje med et kommunistbyråkrati.

Den beste legen jeg har hatt

Eirik er imøtekommende og smilende når du kommer. Han er flink til å lytte og forstå hva problemet er, og sjekker alltid om det kan være noe ekstra problemer. Det er et lite legekontor, men jeg synes de driver det veldig effektivt.

Dyktig mann!

Ung, flink og effektiv. Gjør det han skal uten å bruke for mye tid. Grundige undersøkelser. Lytter til pasienter. Godt håndlag med unger.